Echt een mega zak snoep als traktatie op psz... :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de marsepein snap ik, erg veel suiker, maar waarom vind je cupcakes geen traktatie voor peuters? mijn peuter zou juist erg blij zijn met een (mini) cupcake'je. en ik heb liever een cake"je als tig kleurstof gevulde snoepjes.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Nina, die vergelijking wordt wel nav mijn post gemaakt, na het bitterbal verhaal.;)

3. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Pfoeh wat een discussie hier!

Ieder z'n eigen ding zal ik maar zeggen. Hier eten we ook niet elke week frietjes, 1 keer per maand redden we al niet denk ik. maar als we het eten, dan eet dochterlief van 2 jaar gewoon mee. Ik geef er dan wel altijd stukjes komkommer of tomaat of zoiets bij. Dan zal ik volgens sommigen van jullie ook een "Zonnatura" moeder zijn, maar goed.

Mijn dochter lust eigenlijk alles, dus vind ik het ook niet nodig om haar snoep te geven. Hebben zelfs geen koekje in huis! Maar die krijgt ze best wel eens als we ergens op visite zijn of op de oppasdag van oma. En met verjaardagen mag ze gewoon taart, chips e.d. Alleen niet teveel.

Nu is mijn dochter ook wat aan de zware kant volgens cb (15 kg bij 92 cm), dus ik let nu even nog wat beter op dan we al deden.

En om even op TS te reageren: wij zouden het best vreemd vinden als een kindje op kdv een grote zak snoep zou trakteren en er ook niet zo blij mee zijn. Laatst kreeg ze een grote zak spekjes van de vriend van mijn schoonmoeder en die is zelfs in de prullenbak beland!! Sorry, dat vind ik gewoon nog echt niks voor een peuter van net 2 jaar. En toch zijn we best leuke ouders hoor ;)!

Maar ik vind ook dat iedereen dat voor zijn kinderen zelf moet weten!!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@cindy: ik moet anders heel hard nadenken om te bedenken wanneer ik voor het laatst frietjes at....
    Wel eten we regelmatig pizza... Maar we hebben allebei weinig met zelf frituren en nog minder met de snackbar.

Overigens werd mij wel ooit eens doodleuk gezegd dat het onzin was dat mijn dochter niet de hele schaal met kaas/worst leeg mocht eten op een verjaardag.
    Degene had dus niet gezien dat ze al best wat op had.. En vond het nodig om mij en publieke even te vertellen dat ik mijn kind niks gunde.
    Toen me heel erg in moeten houden om niet iets te zeggen over haar figuur, dat van dr kinderen en dat van dr kleinkinderen... (enkel 1 kleinkind was echt slank.. De rest van mollig tot dik)
    Maarja.. Verjaardag van m'n vader en ik heb toch net even meer fatsoen dan zij helaas.
    Ik was wel witheet overigens. Waar bemoeit iemand zich mee.. Als ik zeg genoeg dan is het genoeg ook al stouwt een ander zich wel vol tot z'n oren... Dan hoef ik daar niet aan mee te doen lijkt me.

Mag ik ook een zonnaturamoeder zijn? Of eten we dan te weinig gedroogd fruit? :)

5. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha hier is het beleid ook goed bedoeld, maar hoe er gehandhaafd wordt dat is ronduit hilarisch. Eenzeer suikerarme meergranen koek mag niet, maar er wordt gejubeld om rozijntjes (extreem veel suiker) en stokjes fruit/kaas waar dan doodleuk van die cocktailworstjes aan zitten....

6. adi

adi Niet meer actief

Waarom mogen meergranen koekjes niet dan?

Saskia, hahaha geweldig!! Wij kunnen hier zowat aandelen nemen in zonnatura, we zijn grootverbruikers. Van appelstroop, rozijntjes, knappertjes tot fruitzakjes. Heerlijk!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bitterbal moet iedereen zelf weten maar een lolly vind ik wel doodeng (voor een peuter dan in ieder geval)

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    omdat het koek heet en er een koekverbod geldt.

9. Saskia78

@luckybird: ahja zo is hier ontbijtkoek prima maar kapitein koek niet :)
    Ook zoiets geks.

10. tulip

tulip Niet meer actief

nee hoor, dan ben je obsessief, net als ik. Het is volstrekt normaal dat ze snacks uit de frituur krijgen als hapje en lolly's.

11. Saskia78

@tulip: 1 ding is wel vermakelijk... Voor- en tegenstanders zijn even fanatiek (/obsessief)

12. tulip

tulip Niet meer actief

tja, ik wordt hier wel fanatiek van als ik obsessief in voeding genoemd wordt wanneer mijn kind met 3 jaar geen lollie of bitterbal krijgt, wat in mijn ogen volstrekt logisch is. Net als dat ik lees dat een babietje met 8 maanden een frietje krijgt, ook al is dat maar 1 stengeltje, ik vraag mij echt oprecht af, waarom je dat in hemelsnaam doet. Dat is puur voor de ouder zelf, een kind doe je daar geen plezier mee. Baby's houden totaal niet van zout, maar van zoet juist. Ik snap daar gewoon helemaal niks van. Wat is er nu leuk aan om een baby friet te geven??:(

13. Saskia78

Geen idee... Anne krijgt nog steeds amper friet... Then again hebben wijzelf dit jaar ook maar 1 frietje op denk ik :)

14. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, nou dan spoor je dus niet, join the club.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ luckybird: Haha lekker beleid zo ;)

@ tulip: Ok zoute frietjes daar kan ik me in vinden dat dat niet echt geschikt is voor jonge kinderen, maar wie spreekt daar dan over? Hier krijgen onze kinderen altijd zoutloze patat/aardappelen bijv. Ook worden hier ovenfrietjes gegeten ipv frituurpanfrietjes. Dat is dus niet veel meer/minder als een gewone aardappel, maar in een krokant jasje.. (Zegt niet dat iedereen dat hier doet natuurlijk!) Maar onze kids kregen die dus inderdaad 'al' vanaf een maand of 8.. Niets mis met krokante aardappeltjes lijkt me ;)

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @tulip mijn dochter (die ook baby is geweest) houdt helemaal niet erg van zoet maar juist van zout en peperig. Dus die zou je een enorm plezier doen met iets zoutigs :) En ook hierin ken ik mijn mate!

17. Saskia78

@nina4: ging over patat van macdonalds. (besef nu dat we ook wel frietjes hebben gegeten... Namelijk de zondag na nieuwjaar bij de Macdonalds!) en die zijn zouter dan zout over het algemeen.

@tulip: ben inmiddels wel gewend tegengas te krijgen in doen en laten... Ergens ben ik gestopt om me daar druk over te maken.
    Gek genoeg is mijn leven toch een stuk leuker geworden in die tijd.
    Zouden meer mensen moeten doen :)

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Saskia: Oh.. Hihi.. Sorry! Die van de MD zijn inderdaad erg zout. Onze dochter heeft er weleens eentje gehad, maar die maken ik dan zo goed als het gaat minder zout, door zelf het meeste zout eraf te likken ;) (Jak! Hihi)

Verder gewoon lekker allemaal doen wat we zelf juist/fijn vinden toch? De een geeft ook liever bio-eten ipv niet-bio, of de een alleen vega de ander niet, maakt mij allemaal niet uit hoor. Maar ben altijd wel benieuwd waarom de een bijv. dingen absoluut niet ok vindt en een ander andere dingen weer niet ;)

19. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Veel meningsverschillen hier, zie ik.
    Mijn dochter is ruim 2,5 jaar en ik ben best terughoudend met snoepen. Ze heeft lange tijd geen snoep gehad, maar ik kreeg regelmatig vreemde blikken. Ik heb haar op verjaardagen wel altijd haar gang laten gaan (maar dan ging het meer om kaas, worst en chips enzo, minder zoetigheid), maar vriendinnen bijv. wisten heel goed dat ze niet met de snoeptrommel hoefden aan te komen. Wat uiteraard wel gebeurde. Er was best veel onbegrip, want een snoepje kan toch geen kwaad? Nee, tuurlijk kan dat geen kwaad, maar ik vond het een hele tijd gewoon niet nodig. Mijn dochter kende het niet, dus waarom moet je zo'n klein kind daar dan al kennis mee laten maken? Snoepen zullen ze nog lang genoeg doen.
    Ook nu kom ik vaak niet eens toe aan snoep, bovendien vindt ze fruit net zo lekker.

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    nou mijn kind krijgt geen snoep omdat ze geen kleurstof mag.
    en al de snoepjes zonder kleurstof lust ze niet.

en waar is ze wel gek van. van chippies en zo
    nou dan krijgt zij toch eens als een keer een lekker tussen doortje (wat vaak neer komt eens een keer in het wiekend ) een paar chippies.

en door de weeks gewoon een dora koekje. of nog gewoner een beskwietje.

en laast toen we op de nieuw jaars reseptie waren heeft ze heerlijk genoten van de biterballen en mini frikandeltjes.

en als wij patat eten eet zij ook patat en kipnugets of een kroketje wat deze vindt ze erg lekker.

en o o o wat ben ik een slechte ouder.

en waar gaat dit topci over. over dat ouders allemaal maar veder en veder gaan met die stomme tractaties. een cadeautje met een zakje snoep is er niks meer bij.
    ik ben dan kdv juffie en ik vindt het echt onzin.

die van mijn heeft toen ze 1 werdt
    olivanten getrachteerd van krenten bollen.
    en toen ze 2 werdt hello kitty's van Eierkoeken.
    en niks geen cadeautje vindt dat te ver gaan.

Deel Deze Pagina