Echt een mega zak snoep als traktatie op psz... :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Nee dat begrijp ik! Maar daar maken die 2 frietjes met wat zout ook niet veel verschil in!! Wordt net gedaan alsof ze met 8 maanden een hele happy meal at en dat 3x per week!!!

2. Alita

Alita Niet meer actief

nee jij bent dan een "slechte" moeder maar je mag hun niet obsessief noemen;) beetje vreemd ook he

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@skye: wat ik zeg... IK zou het niet doen.. Wat jij doet moe je zelf weten en je bent ook echt niet de enige merk ik die ene zeldzame keer dat wij bij de Mac eten.
    Ikzelf eet liever bij een eetcafe of grieks een sateetje (met friet of aardappeltjes) dan bij de Mac. Alleen als we een heel stuk moeten rijden en het is etenstijd.. Dan pitstop bij de Mac.
    En dan voor de kleine dame kipnuggets en de frietjes delen we altijd.
    (deels ook omdat ik toch zelden alles op eet.. Samen hebben we wel genoeg aan 1 menu).

@cindy: ik heb nog heel stuk langer wel potje gemaakt.. Maar ze at vrij snel met de pot mee.
    En kreeg dan uit de vriezer als wij heel laat aten of bijv als we iets ongezonds aten. Die potjes waren ook heel handig met uiteten gaan.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zal wel een hele slechte moeder zijn, maar ik heb het topic doorgelezen maar begrijp nog steeds niet wat zo erg is aan 1 bitterbal op een verjaardag bij een 3 jarig kindje

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er geen problemen mee als ze met snoep thuis komt, ze mag dan 1 ding uitkiezen en de rest gaat in de trommel. Ze mag als Lisa slaapt altijd 1 snoepje uitkiezen, ze snoept nu ze naar school gaat dus minder want ze is 4 dagen per week niet thuis als Lisa slaapt.
    Ik was ook altijd van het heel verantwoord eten, maar ben sinds Lisa er is en Lisa een sonde heeft gehad, een stuk makkelijker geworden. Want als Eva iets lekkers krijgt vind ik het niet altijd eerlijk als Lisa het niet mag. En toen Lisa weer ging eten was ik allang blij dat ze iets at (al waren het potjes waar ik altijd niet zo voor was) en ik vind het fijn dat ze van eten kan genieten, ook al is het soms iets minder gezond.
    De basis is gezond, maar lekkere dingen mogen ook, hoort er toch gewoon bij in deze maatschappij en op school kan je het al helemaal niet meer tegenhouden, want de meeste moeders zijn geen Zonnatura moeders ;) (leuk bedacht :))

6. Alita

Alita Niet meer actief

nee rond 1 jaar begonnen ze met meeëten....en idd als wij dan iets aten waarvan ik liever niet had dat zij het kregen dan pakte ik ook iets uit de ijskast/vriezer...

7. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Als een kindje jarig is, is het feest.
    En als het feest is, dan krijg je dingen die je normaal niet zo snel krijgt.
    Dus snoep op een verjaardag vind ik dan ook oke, maar laten ze dan wel op letten op de hoeveelheid en op de gevaarlijke snoepjes.

toen mijn dochter 3 werd heeft ze ook snoep uitgedeeld, maar wel snoep die niet gevaarlijk was.en een leuk speeltje erin natuurlijk:D

8. Alita

Alita Niet meer actief

haha nee he:D

9. Alita

Alita Niet meer actief

haah die zonnaturamoeders blijft hangen he hahaha...maar idd wat jij zegt snoopy bij een tweede gaat het toch weer wat anders he...

10. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat vind ik, dat mag toch?? Ik vraag mij gewoon af waarom, en daar heb ik eigenlijk nog geen duidelijk antwoord op. Ik mag mij toch afvragen hoe je op het idee komt om een baby van 8 maanden een frietje te geven, en ja ik snap dat het misschien 2 of 3 stukjes geweest zijn, maar dan vraag ik mij dat nog af.

Hier was ze net aan het wennen aan groenten, dus friet lijkt mij totaal overbodig.

11. Saskia78

@snoopy: had het er toevallig vandeweek met de buurman over... Die merkte op dat je met kind2 toch wel makkelijker bent dan met de eerste.
    Al is het bij jullie dan eigenlijk net andersom :)
    Maarja.. Liever dat ze IETS eet dan niets op zo'n moment hè.
    En dan mag de oudste er ook weleens van genieten natuurlijk.

En ik ben zelf graag een zonnaturamoeder... Alleen heb ik dus niks met zonnatura... Lastig... :)

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ach die 2 of 3 frietjes voor een kindje van 8 maanden kunnen echt niet zoveel kwaad hoor.
    Kindje sabbelt er lekker op. Nou, daar krijgt ze niks van.

Hier ben ik nu inmiddels met verjaardagen ed wel makkelijker geworden hoor. Eerst nam ik zelf nog altijd wat mee voor Sven, maar die paar keer per jaar dat we op een verjaardag zijn ga ik Sven niet meer weghouden van de tafel met lekkere dingetjes. Dus hij snoept op dat soort dagen lekker mee. Natuurlijk wel met mate.
    Ik heb er namelijk een hekel aan als er iets lekkers op tafel staat en er staan allerlei kinderen omheen met hun handjes in de bakken te graaien. Maar dat vind ik ook een taak van de ouders. Om de kinderen te leren dat dat niet mag.

Thuis hebben we nooit snoep, ja rozijntjes oid. Maar echt snoep niet.

13. Saskia78

Mja wij hebben aangeleerd dat ze best een toastje, kaasje etc mag maar het gewoon iedere keer dat ze iets wil het even moet vragen.
    Want ik vind het ook niet zo leuk als 2 koters in 5 minuten alles opschransen.
    Nou kom ik vaak op feestjes met veel kinderen die dan een bakje nibbit krijgen elk. Vindt Anne lekker.. Maar liever eet ze een stukje kaas of een toastje met wat lekkers.
    Dan ga ik dus niet zeggen "nee, dat is voor grote mensen" maar mag ze als ze het vraagt gewoon af en toe wat pakken.
    Hoop ook dat ze op die manier keert dat je niet in 1x alles op hoeft te eten maar dat je ook gewoon af en toe wat kunt nemen :)

14. Skye

Skye Niet meer actief

Tuurlijk mag je het extreem vinden!! Iedereen mag alles van me vinden, maar niemand die mij gaat vertellen wat wel en niet goed is voor mijn kind!! Zo vind ik het extreem dat sommige kinderen geen frietjes of andere lekkere snacks krijgen. Maar dat moeten die moeders gewoon lekker zelf weten!!

En dan even een antwoord op je vraag waarom........omdat we aan het winkelen waren en gewoon trek hadden in de Mac. Daar was Kyra ook bij en zij heeft lekker op een paar frietjes gesabbeld en opgegeten!!! Daarom dus!!

15. Alita

Alita Niet meer actief

zeer onbeleefd en mag hier dus ook echt niet

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Maar dan nu mijn vraag. waarom en speeltje er in. wat is daar van de waarde. Het verdwijnt vaak in de kast. waar van daarna mama denk hmm doen ze niks mee gooi maar weg.

of het zo veelste boekje of bakje potloden.

niet als ondank baar bedoelt.

maar ik vindt het gewoon totaal niet noot zakelijk om bij een traktatie een cadeautje te doen. iets te eten is toch prima.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ binnabinna: Ik snap die 'troepjes' ook nooit zo goed (badspeeltjes die je op moet winden en na 2x kapot gaan of ze zelf niet eens aan kunnen krijgen), zoveelste pakje kleine potloodjes, gummetje, stuiterballetje, jojo-tje etc. MAAR zoiets is ook een traktatie, dus waarom niet? Traktatie hoeft niet alleen te bestaan uit eten.. Hier wel vaker juist niets van eten gehad. Moet ook kunnen. Als het kindje en de ouders dat leuk vinden om te geven?

Ook zijn er misschien kinderen die het snoepje niet lusten/mogen hebben en dan hebben ze toch ook nog iets.. Ach.. Binnen de kortste keren zijn die speeltjes e.d. meestal kapot of iets, dus kunnen ze weg ;) Of de potloden belanden bij alle anderen in de bak, dus ook geen last van ofzo, maar dochter wel weer reuzeblij met haar nieuwe potloden. (Dat ze al een bak vol had.. Ach ;))

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    TS:

ik zou de snoepzak gewoon weg leggen en 1 snoepje geven als ze er om vraagt. Het duurt misschien een paar dagen maar daarna is ze het misschien vergeten.. of als ze het dan vraag een rijstewafeltje geven? zeggen dat dat erin zat?

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Oeps.. Zie dit dat een doelloze discussie is geworden..

Misschien mag ik er nog niets over kwijt omdat esmée "pas" 1 is, maar goed..

Ze heeft ook een likje van een lollie gehad (net geen 1) eet frietjes, een haring etc.. Een bitterbal? vind ze heerlijk op een sneetje brood (alleen de binnenkant) Esmée krijgt iedere middag rond 3 uur iets "lekker" kan varieëren van een likje lollie, nibbits, rozijnen, koekje, Goodiez chips, visje etc. Ergens las ik zelfs dat 't goed is je kind wel wat smaken te leren. Om nou te zeggen dat ze daar dik van worden.. tja zolang het met mate is denk ik dat het er niet veel mee te maken heeft!

ken 1 meisje, die mocht thuis niks! en at bij mij thuis de snoep pot leeg.. tja dan heb ik liever dat ze thuis een snoepje krijgt..

Verder vind ik, dat je een ander in zijn / haar waarde moet laten en iedere moeder moet doen wat ze zelf wilt. Om daar nou een discussie over te voeren vind ik een beetje onzin. Iedereen bepaalt zelf wat zijn / haar kind wel en niet krijgt..

20. Saskia78

Die pakjes kleine potloodjes hb ik altijd in m'n tas... Die redden mij nogal eens van een verveelde kleuter :)
    Rest gaat in de bak potloden... Heb tot nu toe 1 zelf een pak waskrijt gekocht de rest is krijgertjes... Zo'n liter bak van het ijs vol dus inmiddels. En dan tekent ze nog best regelmatig :)

En badspeeltjes zijn hier ook altijd wel geliefd eigenlijk.
    Lekker kliederen in de douche of op vakantie in bad :)

Deel Deze Pagina