Echt een mega zak snoep als traktatie op psz... :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

2. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

3. tulip

tulip Niet meer actief

ts, je hebt helemaal gelijk!!! Op een kdv waar ik gewerkt heb werd snoep verboden, dat zou overal zo moeten zijn. Echt die zoete troep, dat is onzinnig voor kleine kinderen.
    Er werden wel alternatieven gegeven: cake, rozijntjes enz.

Ik vind snoep trakteren ook een tekortkoming aan fantasie van de vader en moeder. Er zijn zoveel leuke dingen te trakteren.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@tulip: Mja is het nog iets leuks dan strijk ik eerder over m'n hart maar die suffe plastic zakjes gevuld met snoepgoed strijken vooral over mijn "irritatiespieren".

En tijd is ook geen excuus. Ik werk bijna fulltime en manlief volledig fulltime en een redelijk stuk van huis en wij kunnen het ook.
    Het hoeft niet perse veel tijd te kosten.
    En bij ons is het bovendien altijd heel gezellig omdat we het samen doen :)

6. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS, lastig hoor!
    wat overdreven ook zeg zo'n grote zak snoep.

Zou het denk ik ook in een grote snoeptrommel doen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik vind een zak snoep (zeker als het dingen als lollies ed in zitten) voor een peuter ook niet zo nodig (J. heeft ze zelfs wel eens op de babygroep gehad...). Af en toe iets lekkers, en dan vooral iets wat geschikt is voor haar leeftijd, prima, maar overdrijven is niet nodig.

Als ze het mee naar huis krijgt, vind ik het nog steeds niet nodig...maar dan kan ik tenminste wel zelf beslissen wat ze wel en niet krijgt en wanneer ze het krijgt. En een keer niets, bv. omdat ik niets geschikt vind, overleef ik ook wel, maar als het heel vaak voor zou komen, dan zou ik het wel vervelend vinden dat ik onderweg naar huis iedere keer de strijd met haar aan moest gaan (ook al houd dat wat mij betreft op bij 'je krijgt geen snoepje, want we gaan zo eten' of 'je krijgt geen snoepje, want ik vind het te gevaarlijk' of wat het argument dan ook is)...

Ik vind het ook jammer voor het kindje dat de zak snoep trakteert. Niet omdat papa en mama fantasieloos zouden zijn of wat dan ook, maar omdat de zak ongeopend in de bakjes verdwijnt. Terwijl bij een wat geschiktere traktatie, alle kindje er direct lekker van kunnen eten. Dat is dus behalve lekker ook nog eens gezellig en gezelligheid is voor mij toch hetgeen waar het bij een feestje in eerste instantie om gaat.

@TS: Ik vind dat je best bij de psz aan kan geven dat je voor een 'gezond trakteren beleid' bent zonder het direct heel groot te maken.

9. adi

adi Niet meer actief

10. tulip

tulip Niet meer actief

saskia, haha irritatiespieren, die zijn leuk!!

adi, hier ook hoor. Ik doe van alles met kleine hapjes, ook voor de kids en het bevalt hier super.

11. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier afgelopen verjaardag zelf cakepops gemaakt.
    Dat is met cake, monchou en coating (roze en pure choco)
    Dus niet enorm zoet.
    Maar wel enorm populair bij zowel volwassenen als kids.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Jeetje wat een dolle boel bij sommige op de verjaardag... En iemand noemt als voorbeeld dat een bitterbal op taafel moet kunnen, en gelijk vallen er sommige over de bitterbal wegens cultuur. Jongens, het was een voorbeeld!!! En sorry maar ik heb nog noooooit een verjaardag meegemaakt waar alleen komkommer, tomaat en druiven op tafel stonden. Wat is er mis met een borrelnootje of een chips met heerlijke dipsaus! Kom op mensen jullie kunnen het ook overdrijven...

Ja ik weet het, offtopic! Maar kom op zeg! Eten jullie ook geen taart met verjaardagen?

14. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik was dat van de bitterbal :D Maar ook van de komkommer en de chips :D oja en we eten gewoon lekker taart!

15. adi

adi Niet meer actief

En jij zegt tegen anderen dat ze overdrijven?

Waar lees je in hemelsnaam dat er op feest ALLEEN komkommer ed op tafel staat? Tekst compleet uit zijn verband rukken is ook een kunst.

En nee bij ons staat geen chips op tafel tijdens feest, dat had ik op tafel toen ik nog een student was. Tegenwoordig eten we echte hapjes.

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @adi chips ben ik dol op :p dus voor ons een echt hapje hihi maar afgelopen oudjaar hadden we bv ook kipkluifjes! Heerlijk toch? Oja en ben nooit student geweest dus geen idee wat studentenhapjes zijn...:D

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Zei ik alleen komkommer? Nee toch? Je noemde iig alleen maar gezonde hapjes waarvan ik er een paar uitpikte die JIJ als voorbeeld gaf hoor.

Een tekst uit zijn verband rukken heb ik van jou geleerd... Dat deed je ook bij mij toen ik zogenaamd beweerde dat het "zielig" zou zijn als een kind geen snoep kreeg op een feestje... Daar heb je overigens nog niet op gereageerd dus schijnbaar had ik je daar.

En ik vind die laatste opmerking echt heel neerbuigend overkomen. Chips is voor studenten en jullie hebben alleen "echte" hapjes? Wat zijn "echte" hapjes??? Wat een bullshit!

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oooooooooooow die bitterbal is natuurlijk een voorbeeld. sjongejonge zeg. en waar staat alleen komkommer en paprika, nou in je eerste post adi.

maar zoek het lekker fijn uit met je pedagogisch verantwoorde feestje. hier worden de hapjes goed gegeten die ik neerzet en als ik alleen schaal met konijnenvoer op tafel zet ( lees alleen want ook hier komkommer) zouden ze me hier maar vreemd aan kijken denk. maar goed wij zullen wel asos zijn ofzo dan of onze kinderen voldouwen met vet freten. tssss;)

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou idd. voel je je beter als iemand anders ofzo:D

20. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nee wij zijn studenten Eefke!!! Want wij zetten chips op tafel in plaats van "echte" hapjes... Whatever that means :(

:D

Deel Deze Pagina