Snap er niks meer van

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fem, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Lieve meiden,

    Daar ben ik weer (sorry hoor), maar ik snap het allemaal niet meer. Afgelopen dinsdag heb ik de 20 weken echo gehad, alles was helemaal tip top in orde volgens de echoscopiste, meerdere malen heb ik gevraagd of ons beebje goed groeide en dit was volgens haar het geval.

    Tevens heb ik haar meerdere malen gevraagd hoelang hijzij nu eigenlijk is, het enige antwoord wat ik kreeg was: Nou, net zolang als dat je weken bent. Maar dat kan toch helemaal niet? Als ik ervan uitga dat ik nu 22 weken zwanger ben zou beebje 22 cm zijn, dan krijg je een baby van max. 40 cm, dus dat kan nooit kloppen.

    Volgens onze verloskundige krijgen wij een "groot" kind, maar dit baseert ze puur op mijn buikomvang aangezien ze geen echo heeft gemaakt de laatste keer.

    In de boeken en op internet kom ik ook overal een andere lengte tegen...

    Nu is mijn vraag eigenlijk; wanneer is een kindje groot bij de geboorte en van welk antwoord mnoet ik nu eigenlijk uitgaan mbt lengt van de kleine?

    Alvast bedankt!

    Liefs van Fem
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fem,

    de lengte van de baby wordt nooit opgemeten of voorspelt. Je kunt wel voorspellen dat het een lang kindje wordt als jullie beiden ook lang zijn, maar er zijn geen manieren voor om dit in de zwangerschap te meten of voelen. De theoretische regel is 1x1, 2x2, 3x3, 4x4, 5x5, 6x5, 7x5, 8x5, 9x5, 10x5. En dan steeds 4 weken bij elkaar genomen in het eerste getal. Dus 20 weken is 5 (20/5). Dus bij 20 weken 5x5 = 25 cm.
    En verder is 7 pond bij een van origine Nederlands stel gemiddeld. Groot is dan waarschijnlijk rond de 8 pond. En op gewicht schatten we op de buik en dus idd niet op lengte. Da's ook niet belangrijk, dat volgt wel bij de geboorte als de schouders er eenmaal zijn!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina