Hoogzwanger en autostoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanLieverd, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Vraagje, hebben jullie iets op je autostoel liggen voor als je vliezen breken? Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn eerste had, maar toen had ik ook niet echt voorwerk, nu denk ik al weken dat de baby gaat komen, zeker sinds dit weekend...

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon zo'n waterwerend lap neerleggen, van bijv. een ledikant, op je stoel.

3. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik had ook al paar weken van te voren een vuilniszak in de auto liggen. Laatste 3 weken van zwangerschap lag hij altijd op de stoel just in case. Aangezien we bij de 2e bevalling met gebroken vliezen naar t ziekenhuis reden was ik blij dat ik wat op mijn stoel had liggen

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ja, ik denk dat ik gewoon zo'n celstofmatje uit het kraampakket gebruik. Was nieuwsgierig naar wat anderen doen/deden, lijkt me lastig schoonmaken je autostoel.
    Iemand meegemaakt dat haar vliezen braken in de auto?

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met gebroken vliezen in de auto moeten zitten naar het zkh. toen celstof matje gebruikt. daarvoor ook wel eens, moet eerlijk zeggen dat ik dat tot nu toe niet gedaan heb, heb nu van die stoelhoezen, dus die kan ik makkelijk uitwassen. ga dan wel nog zo'n matje ertussen doen, voor de zekerheid.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had zo'n celstof matje liggen met daarover een (zwarte) handdoek. Viel het ook niet zo op. Plastic zak is niet heel veilig ivm schuiven. Daar ben ik ook op gaan zitten toen ik met gebroken vliezen naar het ziekenhuis ging al had ik toen ook een kraamverband in mijn onderbroek gedaan.

7. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel zo'n matje uit het kraampakket in de auto gelegd, maar ik ben er niet op gaan zitten. Mijn argumentatie was dat maar bij 10% van de vrouwen de bevalling begint met het breken van vliezen, en dat dat ook nog meestal 's nachts gebeurt. Als de bevalling zou zijn begonnen of m'n vliezen waren gebroken, zou ik er wel op gaan zitten, maar nu nog niet.

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Goed idee! Afgelopen weekend nog 1,5 uur in de auto gezeten en komend weekend weer ( ben dan ruim 38 weken). Vorige bevalling begon hier met het spontaan loslaten van de vliezen, dus het zou zo maar weer kunnen :).

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier bij dl onderweg naar ziekenhuis gebroken.
    gelukkig hadden we toen leren bekleding.
    ml zou het de volgende dag schoonmaken maar er was niks meer te vinden.
    wel even een doekje eroverheen gehaald natuurlijk.
    nu stoffen bekleding dus misschien dan idd wel handig om even zo'n matje in de auto te leggen over een aantal weken

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ik ben woensdag uitgerekend en heb net idd een celstofmatje op mijn stoel gelegd, ik moest naar de vk, verder kom ik niet veel meer buiten vanwege al het voorwerk. Ziet er misschien idd wat raar uit (heb het laten liggen), maar hier in de buurt snappen ze vast wel waarom het er in ligt, het is wel duidelijk te zien dat ik elk moment kan bevallen ;).

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier celstofmatjes in de auto liggen en kraamverband

12. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier de laatste paar weken steeds maandverband aangehad uit voorzorg en een grote plastic zak met donkere handdoek op de autostoel zodat het niet goed zichtbaar was. Uiteindelijk braken mijn vliezen spontaan niet lang na aankomst in het ziekenhuis dus gelukkig is de auto proper gebleven.

13. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik ga vanaf 37wk idd ook op een celstofmatje of plastic tas zitten in de auto. Ook bij mij begon de vorige bevalling met het breken van de vliezen. Better safe then sorry ;)

Deel Deze Pagina