Echt even advies nodig!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeem22, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hallo meiden,

Een tijdje terug had ik hier een topic geopend over mijn vader ( heb hem al 7 jaar niet gezien en er is een hoop gebeurd ) Ik heb al 3x geprobeerd contact te zoeken en dit liep elke keer uit op niks mede door zijn vriendin.

Ik heb heel lang na gedacht en ik mis hem echt verschrikkelijk..!!
    Zeker nu er een hoop gaat veranderen volgend jaar ga ik trouwen en ik wil hem daar dolgraag bij hebben!!

Nu heb ik hem dus 3 dagen terug een email gestuurd hem verteld dat ik hem mis ga trouwen en dat we bezig zijn voor een kindje.. En dat ik hem graag wil zien/spreken of iets wat ook maar op contact kan wijzen..!!

Ik weet dat ik hem ook meerdere malen gekwetst heb en daar heb ik spijt van ik wil hem hier ook heel graag mijn excuus voor aanbieden maar dat doe ik liever persoonlijk.

Nu is het zo dat ik net dit mailtje van hem terug krijg

Hallo Jamie,

Ik wilde je niet te lang laten wachten en reageer op je mail.
    Ik weet niet wat ik hier mee moet doen ik wil eerst goed nadenken voor ik een reactie op je mail geef.
    Ik ben blij dat het goed met je gaat.
    vrgr Ronald

Dit doet mij best veel pijn omdat ik nu nog steeds niet weet hoe of wat :(:(:( Ik heb een behoorlijke persoonlijke email gestuurd en ik vind dit behoorlijk koud over komen ( kan aan mij liggen omdat ik er misschien toch iets meer van verwacht had ) Ik denk dan zo bij mezelf als je je kinderen zo erg mist dan doe je toch wel meer als dit en ben je toch onwijs blij als een van je kinderen contact met je zoekt??

Nouja ik hoop dat iemand hier zijn mening over kan geven..!!

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Moeilijk, ik weet niet wat er voorgevallen is. Maar als je hem goed gekwetst hebt moet hij er misschien even over nadenken.
    Of hij wil gewoon goed reageren, maar schud niet zo 123 een goed verhaal uit zijn mouw.
    Sterkte ermee in ieder geval!

3. mischien heeft je vader tijd nodig..

je geeft zelf al toe dat je zelf ook verkeerd heb gezeten..
    weet niet of je dat benoemt heb in je brief..
    geef hem de tijd.. het feit dat hij gelijk een korte reactie geeft is denk ik al een goed gebaar.. hij wil je wel laten weten dat hij hem gelezen heeft en dat hij gaat na denken wat hij er mee wil..

sterkte liefs yippie

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    nouja het kwetsen komt van beide kanten..

Kort verteld sinds mijn ouders zijn gaan scheiden is mijn vader compleet veranderd.. Ik heb toen zelf besloten om het contact te verbreken... Toen 2 jaar later weer geprobeerd contact te zoeken en door zijn vriendin liep dit uit op niets... Weer 2 jaar later weer geprobeerd dit x door hem uit liep op niets.. En toen weer en door zijn vriendin dus hij denkt dat ik hem 3x heb laten vallen

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey Jeem ,

Ik kan je helaas geen advies geven want ik zit in een soort gelijke situatie. Ruim 8 jaar geleden, toen was ik een 12 jarig meisje, heeft mijn vader afstand van mij en mijn zusje gedaan....

Afgelopen maandag was de begrafenis van mijn overgrootoma (zijn oma) ik heb me goed bedacht of ik daar heen moest gaan, dat heb ik gedaan met als gevolg dat hij me aansprak. Ik zelf weet niet of ik weer contact met hem wil (hij heeft me veel aangedaan)

Wat ik dus wil zeggen, ik weet hoe het is om je vader te moeten missen, wie dan ook de band heeft verbroken. Ik weet dat ik het altijd heel erg heb gevonden dat hij geen contact heeft geprobeerd te zoeken, dus ik zou zeggen: blijf proberen!!
    Je vader heeft misschien wat meer tijd nodig.

Dikke knuffel

6. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jeetje, dat is moeilijk.

Het ligt er in mijn ogen ook een beetje aan wat er allemaal gebeurd is in het verleden. Ik lees dat jij hem best vaak gekwetst hebt en als dat daadwerkelijk zo is dan snap ik het ergens wel.
    Misschien heb je hem een beetje overvallen en moet hij het allemaal even laten bezinken?

Anderzijds, vind ik het wel een heel afstandelijk berichtje terug, vooral het 'vrgr' op het einde. Dat stuur je in mijn ogen niet naar je kind.
    Maar ergens vind ik het ook wel weer een goed teken dat hij meteen iets van zich wil laten horen, zodat je niet te lang hoeft te wachten. Maarja, je wacht nu nog steeds want weet nog helemaal niets.

Moeilijk hoor. Veel sterkte en hopelijk wordt dit mailtje gevolgd door een positiever mailtje!

7. Aprill

Aprill Niet meer actief

Jeem,

Zie zijn reactie niet te negatief (jij overvalt hem en hij weet daar nog niet zo snel op te reageren) hij heeft je snel geantwoord omdat hij je toch even wil laten weten dat hij er over moet nadenken... dat is weer positief, want dan staat hij ook achter zijn keuze ;)

Mannen hebben gewoon even voor zichzelf nodig om alles te overdenken en schijnbaar had hij niet verwacht dat je contact opnam ;) het komt goed... hij wil even alles op een rijtje zetten voor zichzelf.

Groetjes :)

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Moet er wel bij zeggen dat het kwetsen echt van 2 kanten komt hoor.. Mijn vader heeft namelijk na de scheiding een drank probleem gehad en al zijn verdriet/agressie getoond op mij..
    Maar dat ter zeide ik heb dus wel al 4x geprobeerd contact te zoeken en hij nog geen 1x naar mijn idee had hij dus best wel een ander mailtje kunnen sturen

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Idd denk dat ik het ook zo op moet vatten en dat ik er gewoon iets meer van verwacht had..!!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb iets soortgelijks gehad (ook geen contact met m'n vader) en ook zo'n type mail gehad...

Ik denk dat hij je in elk geval niet in spanning wilde laten zitten of hij wel zou reageren, vandaar dat hij iig wat heeft laten horen.
    Verder geeft hij aan dat hij nog even na moet denken en ik denk dat dat goed is. In emotie kun je soms heftig reageren...

Wat jij zegt 'als een van je kinderen reageert ben je toch zielsgelukkig' of iets van dien aard, begrijp ik heel goed. Ik heb dat gevoel ook gehad naar mijn vader toe..
    Maar feit was dat hij na al die jaren óók voorzichtig is geworden en dat hij óók gekwetst was. Ik heb me echt moeten realiseren dat ik geen zestien meer was en dat ik me daarin dus volwassen op moest stellen...

Ik zou zelf ook proberen de schuld niet te veel bij z'n vriendin te leggen. Hij is een volwassen man en hij is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. (Ik verweet mijn stiefmoeder ook van alles hoor, dus ik snap 't heel goed..)

Mijn verhaal is overigens behoorlijk vergelijkbaar met 't jouwe. Mijn vader heeft ook het idee dat ik hém drie keer heb laten zitten, terwijl hij zelf wel wat actiever had mogen zijn in 't opnemen van contact... Vind ik dan... Alleen de laatste keer dat er geen contact was was echt aan mij te wijten..

Maar goed, mijn waarheid, zijn waarheid.. Tegenwoordig hebben we weer 'n redelijk goed contact en daar ben ik tevreden mee.

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Maar ik hoop dat mijn verhaal net zo eindigt als die van jou :D

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hoi Jeem,

Tja, best moeilijk, hoewel hij wel een antwoord heeft teruggestuurd. Zoals eerder gezegd, heeft hij waarschijnlijk wat tijd nodig.

Ik zit een beetje in een soortgelijke situatie, mijn vader heeft alleen geen problemen gehad met drank of drugs of iets dergelijks. Hij heeft het echt helemaal zelf "verpest". Lang verhaal. Ik hoop voor je dat hij er bij je trouwen is en dat hij een goede opa zal zijn (dat was voor mij heel belangrijk en voor mijn zus ook, maar dit is helaas erg anders gelopen)!

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O, mijn vader blijft 'n hork in contact zoeken hoor.. Maar ik ben er zelf ook geen ster in.. (Van wie zou ik dat nou hebben?)

Ik heb vanaf ongeveer m'n veertiende gedonder gehad met 'm.. Van m'n 15-e tot ongeveer m'n 18-e geen contact gehad, toen een blauwe maandag even, vervolgens tot m'n 23-e geen contact gehad en laatst weer een tijd lang geen contact gehad en van die laatste keer heb ik erg veel spijt..

Maar nu gaat 't eigenlijk best wel goed. Ik verwacht niet meer dat hij m'n 'pappa' is, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet ondertussen dat hij op sommige vlakken nooit zal veranderen en ik heb bij mezelf afgevraagd of ik daarmee om zou kunnen gaan. Vooralsnog blijk ik dat te kunnen, juist door te realiseren dat ik óók volwassen ben, heel gek..

Maar ik hoop oprecht dat 't voor jou ook 'n beginnetje is van 'n goed contact!!!

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou idd dat heb ik ook van mn 14e tot mn 15e geen contact toen weer even wel daarna van mn 15e tot mn 17e geen contact en van mn 17e tot mn 19e en van mn 19e tot nu

Ik hoop al vanaf mn 15e dat het weer goed komt en heb heel lang gedacht hij komt vanzelf wel....Maar hij komt niet :( Dus ik nu weer proberen.

En ik heb het zelfde ik weet ook dat hij geen "papa" kan zijn daarvoor is er te veel gebeurd en is er te lang geen contact geweest maar ik wil hem wel in mijn leven.. Zeker als ik ga trouwen en straks een kindje heb

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, precies.. Dat had ik dus ook.. Toen ik zwanger was van m'n oudste had ik echt zoiets van 'verdorie, zo wil ik 't niet!'
    Mijn vader is gelukkig ook op m'n bruiloft geweest.. Zat ie daar tussen m'n moeder en m'n stiefmoeder in, haha!

Maar 't heeft bij mij gewoon echt 'n tijd geduurd voordat ik over de teleurstelling heen was en op 'n andere manier naar 'm kon kijken. Tussen 'weten' en 'accepteren' moest bij mij eerst echt een brug gebouwd worden.. Ik heb echt m'n verwachtingen los moeten laten en dat heeft veel tijd en moeite gekost...

Ik weet ook dat als ik 't niet doe, dat mijn vader geen contact opneemt, tenminste niet als er 'gedoe' is.. Ik was ook zo teleurgesteld en voelde me zo klote dat er niet eens een kaartje op m'n verjaardag kwam!! En dat jarenlang... Dat heeft me best gevormd, om 't zo maar te zeggen...

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    nou idd dat heb ik dus ook en idd zeker het kaartje/belletje..!!:p

En idd ik was teleurgesteld niet meer heb een andere kijk op de situatie gekregen dat zeker en ik wil gewoon dat mijn kind/eren weten wie hun opa is en dat ze die ook zien.. Ik wil dat hij bij mijn bruiloft is en dat hij toch nog trots op me kan zijn..
    En zoals ik al eerder zei ik wil hem gewoon in mijn leven ik vind het vervelend dat hij er niet is en dat hij weinig heeft mee gemaakt van voor deze tijd en ik wil nu gewoon dat hij niks meer mist en hoop dat ik die kans ook krijg

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

je hebt heel duidelijk laten weten dat je hem mist en hem heel graag in je leven wil in deze belangrijke tijd in je leven. Ik denk niet dat je zijn mail als negatief op moet vatten. Hij wilde even laten weten dat hij hem heeft gelezen en dat hij erover na gaat denken. Erger geweest als je heel lang niks gehoord had. Ik hoop dat je snel een postitief antwoord gaat krijgen van hem. Heel veel sterkte, begrijp heel goed dat je gehoopt had op een ander antwoord een positief antwoord.

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Even een nieuwtje plaatsen hier :p

Ik heb nog steeds geen lang antwoord gehad van hem :)
    Maar hij stuurde een dag later wel een mail terug dat hij me graag wilt zien :D

Dus meiden ik ga volgende week zondag mn vader weer zien na 8 jaar en ik vind het zooooo spannend :D En ik heb er zooo veel zin in :D

19. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wat fijn voor je! Ik hoop dat jullie eruit komen samen, en geleidelijk aan weer een (goede) band kunnen opbouwen.

20. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Das fijn nieuws meid! Hopelijk het begin van meer contact (en mooi/goed contact!)

Deel Deze Pagina