hoe zit het nou met alleenstaande ouderkorting? ik heb er hier al wel wat over gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk! ook niet waar je dat moet aanvragen? mn zoontje is geboren op 21-08-06, ben zelf 21, werk 32 uur, en zit dus ook vast niet boven een maimumloon, heb ik er dan recht op : zijn er verder nog dingen die je aan moet/kan vragen : nou ja ik hoop dat jullie me evrder kunnen helpen, want wordt er beetje moe van het uit te zoeken, want het is allemaal zo onduidelijk! 0h en nog een vraag, weet 1 van jullie, waar je uit kan rekenen op hoeveel alementatie je recht hebt : nou alvast bedankt! liefs..
Hey , Ik weet dat je recht hebt als je alleenstaand bent op alleenstaande ouderkorting en kinderkorting en volgens mij bestaat er ook nog zoiets als combinatiekorting .. dat gaat allemaal via de belastingdienst alleen moet je kindje ouder zijn dan 6 maanden voordat je er recht op hebt zoals ik het begrepen heb ... en natuurlijk heb je ook recht op kinderbijslag en verder misschien als je onder het sociaal minimum zit krijg je ook nog een toeslag maar dat weet ik niet zeker , succes ermee !
Kinderkorting gaat via de belastingaangifte. Kun je niet naar een rechts of wetswinkel? Of bureau sociale raadslieden? Daar zitten juridische medewerkers die je gratis advies kunnen geven. Mogelijk dat zij advies kunnen geven over de alimentatie. En als je onder het minimumbijstandsniveau zit en zelfstandig woont kun je via de toeslagenwet een toeslagenuitkering krijgen. Je moet dan wel minder verdienen dan bijstandsniveau. Via de gemeente kun je hier meer over te weten komen (afdeling sociale zaken, bijstandsconsulenten)
daar hoeft ze niet voor naar een rechtswinkel hoor belasting site op internet kan je alles vandaan halen of anders even een bezoekje langs de belasting , je hebt namelijk bepaalde formulieren nodig ow vind net een mooie site van de overheid waar alles perfect beschreven staat klik hier succes
ik bedoelde ook voor de alimentatie naar de wetswinkel. Zij kunnen je daar toch verder mee helpen. Ze schrijft ook dat ze moe is van het uitzoeken. Dus een beetje hulp is dan toch wel fijn?
ja dank je wel, ik zal wel ff kijken! ik werk wel 32 uur, dus zit vast niet onder het bijstandsnivo qua inkomen, maar zal ff kijken! iig bedankt