'Na een ferme boer was ze weer bij kennis' Vuilnisman redt baby's uit water door Liesbeth Oelen ZUIDHORN - Vuilnisman Jeroen Koster (36) uit Groningen heeft in Zuidhorn samen met twee collega's een heldendaad verricht door een te water geraakte duobuggy met daarin een één jaar oude tweeling uit een gracht te vissen. Superman Jeroen heeft van alle emoties slecht geslapen De tweelingmeisjes zijn ter observatie naar het Universitair Medisch Centrum in Groningen gebracht. Vuilnisman Jeroen was 's ochtends met z'n collega's Mark van der Heide (25) en de jarige Dieter Bohme (60) met de huisvuilwagen op pad. "Op de Brilweg zagen we aan de overkant van de ongeveer drie meter brede gracht een vrouw staan die erg in paniek was en gilde. Ze wees naar het water. We zijn ernaartoe gerend. We zagen helemaal niets drijven, maar ik ben er toch maar ingedoken. Ik sprong toevallig tegen de buggy aan. Ik greep meteen de duwstang beet en heb het gevaarte boven water getild."
WAUW, goed he, dat Groningse volk Gelukkig zijn de kids oke zeg...het zal je toch gebeuren....jak Elmo
Geweldige daad van deze mannen! (Zuidhorn ligt vlakbij mijn woonplaats Groningen, ik ken het dorp wel!)
idd erg goed van die man om te helpen, maar nu even een ander iets... Als je kinderwagen ineens ter water komt, nou ik zou er achter aan springen en niet paniekerig aan de kant staan en naar water wijzen daar help je je kindjes niet mee....
Caatjemo, ook mijn gedachte... snap best dat je geschokt bent, maar aan de kant blijven staan terwijl je kindjes in het water liggen...?
super.. ik denk dat je als moeder zo in schock bent. maar idd ik zal er ook in gesprongen zijn applaus voor die man =D> =D>
Nou ik vind t maar raar , ik denk dat het oerinstinct is dat je erachter aan springt tenminste dat lijkt me vrij normaal ...
dat denk ik dus ook bedoel neem aan dat je zonder nadenken er in springt zeker als moeder zijnde... bedoel als hij ergens af valt ga je toch ook niet eerst in shock zitten kijken van verrek hij is van de bank gevallen wat nu... pak je hem ook op en troosten enz... vind het maar een rare reactie ook al zou ze in shock zijn
toppie van die man! maar hoe kan zo'n wandelwagen nou in het water terecht komen? en ik zou ook direct erachteraan gesprongen zijn, en niet hysterisch gaan staan gillen!
Dat was ook mijn eerste reactie ja "waarom zat zij niet in t water dan". Maar applaus voor die mannen hoor!
tuurlijk ik begrijp julliej onbegrip, maar het KAN gebeuren dat je helemaal verstijfd. en niet meer jezelf in handen heb.. terwijl je best in het water wilde springen.. niet iedereen is zo heldhaftig als moi hihihih..! ik ren er meteen achterna
Mijn eerste reactie was ook: waarom bleef ze achterlijk staan doen op de kade? Maar ja, je weet nooit hoe je in dit soort situaties reageert....Geweldige mannen overigens!