HCG Weinig gestegen in 2 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marlee16, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Heeft iemand ervaring met HCG?
    Ik ben vandaag geprikt en mijn HCG was 16000.
    2 weken terug 15000.
    In elk geval niet gezakt maar te weinig gestege voor twee weken.
    Gekke is dat ik week na positieve test al 4000 HCG had. Dus het ging eerst veel te snel.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    HCG hoort om de dag te verdubbelen. Als je in twee weken amper stijging had, dan ben ik bang dat het niet goed zit. Sterkte & succes!

3. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Het zit zo dat HCG moet verdubbelen om de dag ongeveer. Je HCG had allang rond/boven de 100.000 moeten zitten.

Als het niet goed verdubbeld dan is de kans aanwezig dat het vruchtje gestopt is met groeien.
    Moet je nog een keer terug om het te meten?

4. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik heb er ook geen goed gevoel over :(
    Ik mag gelukkig donderdag al terug om te prikken

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik heb al je topics over deze zwangerschap gevolgd,en ik denk niet dat het goed afloopt helaas.
    Je zou na zo'n tijd wel verwachten dat er op de echo wat te zien is,zoals bv hartactie.
    Ook je hcg loopt niet goed op...ik ben er bang voor,maar zal voor je blijven duimen.

Andere vraag...waarom open je steeds nieuwe topics over hetzelfde?Het blijft overzichtelijker als je het gewoon in 1 topic houdt.(tip)

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Heb je echo van vandaag gezien ivm met niet gestegen hcg zie ik het niet positief in. Hcg had toch meer moeten stijgen

7. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Omdat ik vorige keer een echo had gezet in het zwangerschaps topic, daar kreeg ik bericht over dat het bij echo topics werd gezet.
    Ik mag hier de echo niet bij zetten vandaar de echo in ander topic

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dat is echt te weinig. Kan niet goed gaan..
    Ik had een week na nod een veel hogere waarde dus dst wil niks zeggen helaas. Het gaat echt om de stijging.

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    En die andere 6 topics dan?Al je topics kunnen prima bij elkaar,en daar kun je ook gewoon je echofoto's in plaatsen.Buiten dat het niet mag,meerdere topics over hetzelfde,is het ook niet overzichtelijk zo.

10. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    HCG moet niet heel hoog zijn, het moet gewoon duidelijk verdubbelen elke 48-72 uur.

Ik had op 4w+0d een waarde van 88. En op 4w+2d een waarde van 190. Niet belachelijk hoog, maar verdubbeld zoals het hoort.

Wanneer je HCG op 14 dagen tijd (=336 uur!) maar gestegen is met 1.000, dan zou er ergens wel een belletje moeten gaan rinkelen.

Zelfs al zou je minder ver zijn in termijn dan je zelf dacht, dan nog had je HCG verzevenvoudigd (dus +98.000) moeten zijn...

Een grooooooot verschil met 16.000 die je nu hebt.
    In combinatie met je echo vrees ik het ergste, sorry.

Nog eend opnieuw dezelfde vraag: steunt je vk/gyn je niet? Zegt hij/zij niet wat er te zien is? Wat er zit aan te komen of wat je kan verwachten?

11. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik snap niet dat je daar over valt. Ik ben nog niet lang op dit forum, sorry ik ben er nog niet zo thuis in. Ik zit met een brok in mijn keel elke keer mijn verhaal te posten en ik ben helemaal kapot nu. En dan ga jij me aanspreken over AL mijn topics die ik open? Ik voelde me heel fijn met iedereen op dit forum maar DIT is nu net niet wat ik nodig heb. Ik had liever 1 topic geopend en dat is IK BEN ZWANGER. PUNT!

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Marlee even een hele dikke knuffel voor jou meis! 😘

13. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Heel lief! <3 dankjewel

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Iets minder kan ook wel dacht ik...
    Ik val er niet zozeer over,maar het mag gewoon niet.En ik geef je alleen een tip dat het overzichtelijker is als je alles in 1 topic houdt.
    Ik zag overigens dat ik niet de enige ben die je hier op wijst.

En nogmaals,ik vind het heel naar voor je,deze onzekerheid.En ik blijf echt voor je duimen,maar realistisch gezien is de kans gewoon heel erg klein dat dit goed gaat.

15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Jeetje meid wat een verhaal weer:(. Het ziet er inderdaad niet zo goed uit op de echo en dat in combinatie met je trage stijging qua HCG. Ik snap dat deze rollercoaster enorm veel met je doet.

Ik ben het overigens wel met Pipo eens dat het een beetje onoverzichtelijk is zo. Ik volg je verhaal in alle andere topics maar die vallen dan stil omdat je weer een nieuw topic opent. Het is dan lastig om goed advies te geven als je eerst alle topics er weer even bij moet pakken. Het is geen aanval hoor, meer een tip.

16. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Ik wist niet dat ik zeg maar vanaf "mijn test voor NOD topic" dezelfde topic moest aanhouden voor alles wat er in "deze" zwangerschap dan gebeurt, en ik snap nu ook wel dat het overzichtelijker is allemaal samen. Echt sorry voor alle onduidelijkheid. Ik zal het bij dit topic laten ook nu. Het is alleen dat deze hele situatie voor mij al zo onoverzichtelijk is, mijn leven is nu gewoon al 4 weken onoverzichtelijk,ik word in 4 weken tijd heen en weer geslingerd, van direct na een mk zwanger zijn , een eventuele eeneiigetweelingzwangerschap met alle risico's van dien, een miskraam, bloeding, geen bloeding, toch geen miskraam en dan toch wel een miskraam en ik ben er echt klaar mee nu. probeer gewoon hier wat houvast te krijgen of ervaringen omdat ik echt nieuw ben met veel dingen zoals ovulatietesten, vroege echo's en hcg en zeker ook miskramen. Bij mijn dochter is het echt op dat gebied heel soepel verlopen ( DANKBAAR!) eigenlijk gewoon door onwetendheid wat misschien soms maar beter is. Ook gewoon een forum is nieuw voor mij. Ik had nooit verwacht dat een zwangerschap zoveel onduidelijkheid kon geven. En dan zit je hoog in je emotie en dan word je op je vingers getikt voor in mijn ogen op DAT moment een heel onbenullig iets. Wat gewoon echt even extra zout in de wond was.Ik neem jullie tip in elk geval mee. Maar ik hoop de volgende keer gewoon niet zoveel hocus pocus, abracadabra praktijken te hebben om mijn eventuele zwangerschap heen:$

17. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je hoeft je echt niet zo te verontschuldigen meid,ik bedoelde het echt als tip.Zoals bozoe al uitlegd,is het gewoon erg lastig goed advies te geven als niet het hele verhaal er staat,snap je?Het was echt niet bedoeld om je op de vingers te tikken,mijn excuses als dat zo overgekomen is.

Ik vind trouwens dat de artsen je veel te lang in onzekerheid laten zitten,terwijl ze zelf,het hele verhaal bij elkaar genomen,ook wel weten dat dit allemaal niet zo positief is.Je mag best op je strepen gaan staan en zeggen dat je duidelijkheid wilt.

18. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Jeetje Meis! Wat een ontzettende vreselijke onzekerheid krijg je te voortduren!! Ik hoop zo dat je nu eens duidelijkheid magkrijgen, misschien moet je er gewoon eens een gesprek over aangaan met de gyn en duidelijke uitleg en prognose eisen want dit trek je zo toch niet!!!

Een hele dikke knuffel!

19. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Marlee vind het heel heftig en naar voor je dat je dit nu moet meemaken. Ik had je zeker meer gegund na je vroege mk. Wat oneerlijk kan het soms toch zijn!

En voor wat betreft de discussie hierboven, de dames hebben misschien een punt, maar ik persoonlijk vind het jammer en ongepast om dit nu op deze manier te brengen, gezien de situatie waarin ts zich bevindt.
    Het draait nu even om iets anders, en dat is namelijk de onzekerheid en het verdriet van ts. Ik snap in ieder geval heel goed dat je steun zocht op het forum, en ik wens je veel sterkte.

Knuffell!

20. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18

Sluit me hier bij aan.. Snap dat je gevoel alle kanten op gaat op het moment, hoeveel topics is dan toch even onbelangrijk.
    Sterkte meis&#128536;

Deel Deze Pagina