Even m'n hart luchten...

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Hallo allemaal, zoals de titel al zegt moet ik even mijn hart luchten...

Mijn vriend is voor zijn werk in het buitenland. Kreeg gisteren erge pijn in zijn buik, maar hij is door gaan werken omdat er op dat moment geen vervanging was.
    Nu is hij naar het ziekenhuis gegaan en blijkt dat hij blindedarmontsteking heeft. Hij wordt zo dadelijk geopereerd.

En ik ben zo bang! Ik weet dat heel veel mensen die operatie hebben ondergaan, maar toch... ik zit met helemaal zorgen te maken :(
    Hij is een dag lang blijven werken met pijn. De sukkel :(
    Maar het kan toch gevaarlijk zijn als je te lang wacht met blindedarmontsteking?

Ik ben zo bang om hem te verliezen :( afgelopen week heb ik een dierbare moeten begraven... En in mijn hoofd zag ik alleen maar mijn vriend in die kist liggen en ik voelde me zo vreselijk door het idee hem ooit te verliezen
    En nu wordt dat misschien wel werkelijkheid... Ik zit mezelf helemaal gek te maken, ik zit me de meest erge dingen in de hoofd te halen
    En hij is zo ver weg, ik wil bij hem zijn! Maar ik kan alleen maar afwachten :(

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    He bah wat naar! Helemaal nu hij in het buitenland zit. Ze gaan hem niet opereren als er bijv een buikvliesontsteking is dus ik zou niet te veel zorgen maken over het feit dat hij een dag er mee gelopen heeft. Mensen denken vaker dat het wel over gaat en wachten wat langer om naar een arts te gaan.

Sterkte met wachten

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Komt goed, zolang die niet gesprongen is (en dat lijkt er niet op) is het een routine ingreep.
    Maar kan me wel heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Hij daar en jij hier, dat is niet echt wat he. Word je gebeld zodra ze klaar zijn met hem?

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.796
    8.466
    113
    Vrouw
    Jeetje ik kan begrijpen dat je je erge zorgen maakt.

Blinde darmontsteking komt heel erg vaak voor en er overlijdt bijna nooit iemand aan, probeer dat maar te onthouden..

Hopelijk hoor je gauw hoe de operatie gegaan is.. sterkte!

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    He, wat vervelend zeg! Mijn man heeft ook een blindedarmontsteking gehad en is daar aan geopereerd. Ook hij heeft vrij lang met pijn rond gelopen omdat ook niet echt duidelijk werd wat nu de oorzaak was. De blindedarm was tegen het barsten aan, en het schijnt dat als hij echt gebarsten is het een stuk gevaarlijker word en operatie uitgesteld word. Dus als ze jou vriend gaan opereren zal hij denk ik niet te lang ermee doorgelopen zijn hoor! Maar ik snap je angst, ook zeker omdat je zo ver van elkaar vandaan zit. Probeer je zelf niet gek te maken!
    Hopelijk mag hij snel naar huis na de operatie en knapt hij weer goed op!

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.545
    113
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt (Vooral als je een dierbare hebt moeten begraven afgelopen week.) Gecondoleerd.

Zelf heb ik ook een blindedarm ontsteking gehad 2 keer. De eerste keer ben ik naar huis gestuurd en ging het van zelf over de tweede keer heb ik ook een dag doorgelopen en ben ik pas de volgende ochtend geopereerd. De operatie duurt maar 3 kwartier en word nu via een kijk operatie uitgevoerd (althans in Nederland en Ik geloof als hij niet gesprongen is) dan krijgt hij 3 kleine sneetjes waarvan de gene onder zijn navel het grootste ( ik dacht een halve centimeter) zolang de blindedarm niet gesprongen is, is er "niks aan de hand" ook al brengt elke operatie risico's met zich mee.

7. NavyCrimson91

Bedankt voor je reactie, dat doet me goed.

Hij heeft eens in de zo veel jaar heel erg maagpijn, dan kan hij echt niks.
    Dus hij dacht in eerste instantie dat dit hetzelfde was. Maar de pijn werd zo onhoudbaar dat hij nu dus toch naar het ziekenhuis is. Gelukkig maar!

Hij wordt waarschijnlijk binnen nu en een uur geopereerd, afhankelijk van wanneer de chirurg vrij is.
    Operatie duurt een uurtje zei hij. Dus de komende uren maar op een houtje bijten en hopen dat het allemaal goed gaat...

8. NavyCrimson91

Bedankt voor jullie opbeurende woorden dames!
    Geeft me toch wat meer hoop ;)
    Vooral dat ze niet opereren als hij gebarsten is, dat stelt me wel echt gerust.

Weet iemand hoe lang je voor zoiets in het ziekenhuis moet blijven?
    Ik heb nl geen flauw idee. Hopelijk kan hij snel naar huis.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dat van de maagpijn heeft mijn vriend ook gehad, ze konden niks vinden op de seh. Ik kon er toen ook niet zijn voor hem en vond dat killing.

Zal een kort nachtje worden voor je maar het komt vast goed! Welk land zit hij?

10. NavyCrimson91

Dankjewel. Ja het voelt een beetje alsof ik het over mezelf heb afgeroepen...
    Ik heb zo veel gedacht aan hoe het zou zijn als ik hem zou verliezen, en nu lijkt dat gewoon uit te komen! Bah bah

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Als hij geen ab via het infuus hoeft of compilcaties vaak al de volgende dag.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.545
    113
    In Nederland moet je 1 nachtje blijven.
    Ze moeten sowieso opereren als de blindedarm gebarsten is. (Toch? Of hen ik dat helemaal fout?) Maar 9 van de 10 keer als de blindedarm niet gebarsten is halen ze hem uit voorzorg eruit. Als de blindedarm gebarsten was had je vriend dat hoogst waarschijnlijk (of de betreffende persoon bij hem) dat tegen jou gezegd. Althans dat lijkt mij aannemelijk en kon hij waarschijnlijk niet een dag doorwerken.

In Nederland blijf je 1 nachtje in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe dat in het buitenland is.

13. NavyCrimson91

Griekenland.. weet niet hoe goed de ziekenhuizen daar zijn...

Ik denk dat ze begonnen zijn, hij is een half uur niet meer online geweest. Ik hou m'n hart vast.

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Jeetje.. ik kan me goed voorstellen daar je graag bij hem had willen zijn! Tegenwoordig kunnen ze die operatie eigenlijk met hun ogen dicht. Mijn oom is er een paar jaar geleden aan geopereerd en zijn blinde darm lekte al. Hij is er weer helemaal bovenop gekomen! Sterkte met wachten en hoop dat je snel goed nieuws krijgt

15. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Oei dat is niet fijn als ie ook nog eens zo ver weg zit. Het is niet leuk, maar eigenlijk stelt het niet heel veel voor.. het is een kleine ingreep en komt vast helemaal goed. Succes nog even met wachten!

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zoals hierboven geschreven is het inderdaad een routine ingreep.
    Gezien het feit dat hij moest wachten totdat de chirurg beschikbaar is, zal zijn blinde darm nog niet gesprongen zijn.
    De complicatie van zo'n gesprongen blinde darm is namelijk buikvliesontsteking en dat wil men zsm voorkomen.

Wel ontzettend balen dat dit je vriend precies overkomt als hij zo ver weg zit en jij dus niets kan.
    Sterkte met wachten, maar geloof mij het komt goed!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Griekenland heeft goede ziekenhuizen. Maak je daar echt geen zorgen over.

18. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    He gats!! Nooit leuk als iemand waarvan je houdt een operatie moet ondergaan.

Hier zelf een geperforeerde blinde darm gehad en dus wel degelijk geopereerd toen ik al een buikvliesontsteking had. (Pus en viezigheid zat al door heel mijn buikholtMaar dat is echt als je er TE lang mee doorloopt en bij de een gaat dat proces sneller als bij de ander. Ik zelf heb lang in het ziekenhuis gelegen hierdoor maar iedereen die bij mij op de kamer kwam te liggen met een blinde darm ontsteking mocht met ongeveer 3 dagen weer naar huis. Sterkte met afwachten! Maar het komt echt wel goed. :)

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hoi hoi. Is de operatie goed gegaan?
    Sterkte ts

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is.
    Bij mij was de blindedarm wel gesprongen maar had ik nog geen buikvliesontsteking. Er was geen tijd voor een kijkoperatie dus ik heb een groot litteken van de grote snee die gemaakt was.
    Normaal gesproken is het een routine operatie die niet lang duurt.
    Ik hoop dat je intussen meer weet en dat alles goed is gegaan! Sterkte!

Deel Deze Pagina