op de fiets met buggy ...hoe??

Discussie in 'Verzorging' gestart door sweet978, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Ik heb al lopen zoeken in t forum en kwam de vraag wel tegen, maar niet t antwoord:)
    Hoe doen jullie dat op de fiets met buggy? Thuis red ik het wel, dan zet ik haar even in de kinderwagen, maar als je weg bent..hoe doe je haar in de fiets en de buggy ook?

Zelf dacht ik ..ik zet haar dan wel even op haar billen naast me neer zodat ik de buggy op de fiets kan bevestigen, maar ze kruipt flink..dus ideaal is t niet. Mijn vriend heeft zelf zo iets van .. je zet haar gewoon vast in t stoeltje. Maar ondanks dat ik een maam fiets heb en de fiets dus een dubbele standaard heeft..vind ik dat niet veilig.

Kortom.. hoe doen jullie dat??

ALvast bedankt:)

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb nog geen buggy mee, maar ik zou hetzelfde doen als je vriend zegt. Eerst je kind in het zitje en dan de buggy vastmaken.

Je kan toch eigenlijk ook niet anders?

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En als je zeker wilt weten dat het goed gaat doe je het eerst een paar keer met je vriend erbij. Zet je haar in de fiets als je vriend ernaast staat en dan maak je de buggy vast aan de fiets.

Tot je het vertrouwen hebt dat het gewoon goed gaat.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Zo doe ik het ook.
    Ik kan wel mijn stuur vastzetten zodat deze dus niet kan 'dubbeklappen'. Verder sta ik natuurlijk wel pal naast mijn fiets en kan deze dus gewoon vasthouden ondertussen.

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik vind haar in t zitje zetten juist zo eng.. je bent toch aan die fiets aan t etteren en die *valt* dan wel eens naar achteren op t achterwiel etc... misschien maak ik me van te voren veel zorgen, maar straks gaat ze wiebelen etc..en trekt ze zo wel t stuur om..Vandaar de vraag ..hoe doet de rest t:)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    fiets op stuurslot. kind erin, helm op, gordel vast en buggy op de fiets.
    Altijd goed gegaan. Ook boodschappen inladen, fiets op slot zetten etc etc doe ik als zij in dr stoeltje zit. Alleen winkelwagentje terugbrengen niet.
    Nu kan ze trouwens meelopen, dus gaat ze vaak als laatst in de fiets.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is idd ene vreselijk gehannes, maar ik zet ook mijn kind in het fietszitje en hou de fiets dan met 1 hand vast en bevestig dan de buggy met die andere hand. Vreselijk gedoe en met dit weer loopt het zweet al in m'n bilnaad voordat ik ook maar een meter gefietst heb!:(

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik heb inderdaad geen stuurslot.. alleen zo een stevig stuk elastiek??? dat mn stuur recht houdt. Ik vind t dood eng om t stoeltje los te laten, maar met 1 hand krijg ik echt die buggy er niet in..

Wel fijn om te lezen dat meer mensen staan te hannessen :D

9. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik zit nu te denken om een draagdoek (ringsling) te kopen voor dit soort dingen. Is een stuk makkelijker mee te nemen dan de buggy.

10. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik fiets veel met de kleine, en de buggy gaat gewoon mee! De eerste keren was het ff wennen, maar als je er eenmaal handigheid in hebt zet je die buggy er zo op!

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nah,, dan gaat t gewoon nog ff flink oefenen worden.

Bedankt allemaal:)

Deel Deze Pagina