hoi, sinds vorige week maandag heb ik last van menstruatiepijn, eigenlijk aanhoudend, donderdag op controle geweest bij de VK en die zei dat dit geen kwaad kan, dat het een voorbereiding is van de baarmoeder op de bevalling binnen een paar weken. Nu is het sinds vandaag echt verergerd, elke inspanning die ik doe, geeft achteraf zo die enorme zeurderige menstruatiepijn dat doortrekt naar mijn onderrug. zou ik toch es naar de kliniek gaan om aan monitor te gaan liggen of gewoon afwachten? ik heb geen bloeding, vruchtwaterverlies ook niet, mss toch gewoon het voorbereiden, maar dat is bij mij dan toch wel hevig! De baby beweegt wel heel fel, mss geeft dat ook wel die pijn en harde buiken? Wat denk jij?
Hallo Katje2. Die menstruatiepijn kan komen doordat die kleine aan het indalen is, dus de weg naar beneden aan het zoeken is. Ten gevolge van veel leven kan de baarmoeder inderdaad meer geprikkeld worden, zeker nu de kleine minder ruimte heeft en dit kan zich uiten in meer buikpijn en harde buiken. Een warme douche,bad & kruik kan de pijn verlichten. Succes met de laatste loodjes. Groetjes Ineke.