Winterbanden?? wel/ niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij winterbanden?

1. Ja

2. Nee

3. Ik twijfel nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik heb een discussie met mijn man over winterbanden.
    Ik denk namelijk dat na de laatste sneeuwstormen hier veel mensen nu ook kiezen voor winterbanden.
    Heb jij dus winterbanden om de auto?
    Zo ja, als je meerdere auto's hebt welke?
    Zo nee, waarom niet?
    Mijn man vind het zonde van het geld van die paar sneeuwbuien. Ik niet. Ik rij vaak met de kleine meid en vond het vorig jaar super scary.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja absoluut! Wij zijn 3 winterrs geleden zonder winterbanden vab de oprit zo de snelweg opgegleden, terwijl we 20km/u reden. We kwamen overdwars op de snelweg te staan en ik was doodsbang dat ik van de zijkant geraakt zou worden. Was toen net zwanger. Gelukkig liep het goed af!!

We hebben dit jaar geen winterbanden (leaseauto) en dat irriteert me enorm!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Nee, zonde van het geld inderdaad. We gebruiken de auto niet heel regelmatig, en dan kijken we maar gewoon goed uit en rijden we wat langzamer.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Zoals je in mijn post kunt lezen Tord, helpt langzaam rijden niet altijd.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb gestemd voor ik twijfel nog en dat omdat het heel veel geld kost, ik met de kids alles lopes kan doen dus niet met de auto hoef.. maar aan de andere kant is mijn werk wel 25km rijden... dus dat kan niet op een andere manier dan met de auto!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier aqbsoluut wel winterbanden. Totaal niet zonde van je geld want je doet ook weer langer met de banden die er in de zomer op liggen! Het is even investeren, maar wel een stuk veiliger.

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn man heeft winterbanden en ik heb vier seizoen banden.
    Vind het veel veiliger en de laatste jaren zijn er toch wel veel sneeuw dagen geweest.

8. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Hier zeker een voorstander van winterbanden. Ben het met marieke eens dat langzaam rijden niet altijd help. In en uit parkeren in sneeuw is ook mega lastig zonder winterbanden.
    Het is inderdaad een hele investering, maar veiligheid boven alles.
    En dan heb ik het ook over de veiligheid van mede weggebruikers!

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben ze allebei.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wel winterbanden, een stuk veiliger en makkelijker omdat je niet zo makkelijk vast komt te zitten, of eigenlijk kan je makkelijker weer eruit komen als je vast komt te zitten ;). De auto van mijn man heeft geen winterbanden, maar dat is een veel zwaardere auto met sowieso al betere banden.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben vorig jaar winterbanden gekocht. Ook al sneeuwt het niet winterbanden zijn toch veiliger in de winter. Zodra de temperatuur onder de 7 graden komt dan legt mijn man ze er weer onder.

12. Sweetlakecity

tesske> 4 seizoen banden??

Ik heb dus een picanto en die is zo licht. Wilde graag wat grip en zag dat het inclusief monteren 500 euro is. Vond ik niet veel voor extra veiligheid.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja wij hebben winterbanden. Tot vorig jaar hadden we twee auto's en op beide auto's winterbanden.

Het is gewoon veiliger, niet dat het een vrijbrief is om hard te rijden want ook met winterbanden moet je je snelheid aanpassen.

14. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Is inderdaad niet veel geld. Koopje noemt mijn man het zelfs.
    Wij hebben ze zelf vorige week er al weer onder gelegd :)
    Rijden veel in Duitsland.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    een compromi allwetter banden. die heb ik om mijn auto en scheelt een hoop. op onze eerste (auto van man) hebben we wle winterbanden dit ook omdat het hier semi verplicht is in dld. als je wat krijgt en je hebt ze niet bne je het sjaakie zeg maar.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het nooit gedaan, vriend is niet zo 'bang' op de weg zegmaar en weet zich nog altijd prima van en naar het werk te brengen.

Maar ik ben wel 'bang' op de weg, en ik moet vanaf dit jaar wel elke dag de kinderen naar school brengen en 1x per week moet ik voor mijzelf ong 50 km rijden, wat voor weer het ook is, dat moet echt. Kortom, enkel voor mijn gevoel van meer veiligheid met van die winterbanden, dit jaar winterbanden gekocht (of nouja gereserveerd, ze liggen te wachten tot we ze eronder laten maken en dan zijn ze pas echt gekocht :p).

*aanvulling* wij hebben ze dus enkel onder de 'gezinsauto'.

Liefs Hanneke.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee wij niet, geen geld voor.
    Nou rijd ik zowiezo niet als het heel glad is en bij een beetje gladheid gaan we ook niet ver weg. We hebben alles in de buurt en gaan dan liever lopen.

18. Sweetlakecity

oeps 400 euro excl montage. Maar ken iemand die is monteur. Grin...ga eens een balletje opgooien daarzo :)

19. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Hier nu voor het 2e jaar winterbanden en me vriend die vind het dag en nacht verschil. Dus we blijven het zeker elk jaar doen nu. veiligheid voor alles.

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    wel doen, tis voor je eigen veiligheid. daar moet je niet op beknibbelen.

zou verplicht moeten worden als je het mij vraagt, of je nu weinig rijdt of niet, in 20 km kan net zoveel gebeuren als in 200 .... ook al rijd je zelf als een eerste klas coureur, ongelukken gebeuren vaak door schuld van een ander.

Deel Deze Pagina