wat mag ze wel/niet hebben?????

Discussie in 'Voeding' gestart door fiona1987, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    hallo allemaal,

ik vraag me af wat mijn dochtertje allemaal mag hebben en wat absoluut niet ze is nu 7 maanden.

heb het al wel op het cb verschillende keren gevraagd maar daar zegt iedereen wat anders :x dus daar word ik ook niet wijzer van.

ben benieuwd wat jullie je kindjes geven/gaven met 7 maanden.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik geef Gijs soms een broodkorstje, soms een half snee brood met appelstroop, liga 6-12 mnd, bambix"berenkoekje", appelsap, rooibosthee, geprakte banaan, en verder groente/fruit potjes van olvarit/kruidvat..

Heb je geen groei-op boekje( groene ding van t CB), daarin zit ik ook wel eens te neuzen..

3. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ja daar kijk ik ook wel eens in ja maar ik ben ook benieuwd wat andere hun kindjes geven rond deze leeftijd

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Fruit en groente. En brood, met boter en soms met een beetje appelstroop.
    Verder kreeg ze met 7 maanden een rijstewafeltje. Verder nog niks eigenlijk, behalve bv.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Dochtertje is nu 6,5 maand en krijg borstvoeding en af en toe een hapje fruit en groente. Bieden we elke dag aan, maar vind ze nog niet zo interessant. Verder nog niks.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 7 maanden ben ik bijna alles gaan geven maar heb dan ook altijd een erg goeie eter gehad (geen krampjes e.d.) Dus met 7 maanden zaten wij al op drie redelijke maaltijden per dag:

ontbijt: opvolgmelk met bambix en fruit
    lunch: 1 boterham, belegd
    avondeten: 200 gram groenten gemengd met aardappel (soms met een beetje vlees, kip).

Ik ben wel begonnen met de zgn milde voedingsmiddelen maar ben snel gaan uitbreiden omdat zoontje overal goed op reageerde (alleen de bruine bonen laxeerden wel heel erg dus die hebben we weer even opgeschoven). Ook kruiden (knoflook bijvoorbeeld) kwamen bij ons snel op het menu.

Veel mama's vinden de lijst van Kleintjes (te vinden op borstvoeding.com) prettig om te volgen. Ik vind de lijst zelf wat te behoudend maar het geeft wel houvast. Je kunt hier per maand vinden welke groenten en fruitsoorten (en andere voedingsmiddelen) over het algemeen goed verdragen worden.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Deel Deze Pagina