Wij willen graag een 2e kindje en nu zit met een vraag. Ik heb hooikoorts, maar durf geen pilletjes te slikken omdat je die niet mag slikken als je zwanger bent en je weet t natuurlijk niet direct. Wat gebruiken jullie? Ik heb nu een prevalin neusspray, maar dat helpt niet voldoende.
Hoi Mamaloetje! Heb je in je apotheek al aangegeven dat je een zwangerschapswens hebt? Er zijn tabletjes tegen de hooik
oorts die je wel mag gebruiken en ook eventueel zonder recept kan kopen. In de apotheek kunnen ze je het beste adviseren hierover!
Ik weet niet welke tabletten je normaal gebruikt maar cetirizine en loratadine zijn veilig in de zwangerschap...
Normaal gebruik ik loratidine. Ik las inderdaad ook op sommige sites dat dat gewoon mag, maar op andere sites staat weer van niet. Vind t dan toch weer eng...
Hoihoi, Ik had precies hetzelfde probleem, ik krijg elk jaar depomedrol ingespoten & daarnaast fexofenadine pilletjes. Heb gebeld met mijn kno arts, en mag dat nu niet gebruiken, te groot risico. Sterker nog, alle pillen die je via de apotheker krijgt tegen hooikoorts vormen volgens hem een risico. Ik heb nu een neusspray voorgeschreven gekregen die al 50 jaar wordt gebruikt en geen bijwerkingen geeft icm zwangerschap. Het probleem volgens hem is met de meeste medicatie dat er corticosteroïden in zitten, en dat kan schadelijk zijn voor je kindje mocht je zwanger raken. Het is onbekend hoelang ze medicatie in je lichaam blijft. Ik gebruik nu beclometason nevel 50.
De beclametason werkt overigens bij mij verbazingwekkend goed! Absolute aanrader.. ik heb erg veel middelen gebruikt (18 jaar allergie klachten inmiddels) en weinig sprays werken zo goed, bij mij dan
Ik mocht me pilletjes en oogdruppels ook niet meer gebruiken van de huisarts ben gaan zoeken welke wel veilig zijn. Ben toen op de pilletjes en oogdruppels van A Vogel uitgekomen. Werken bij mij goed en je kan ze veilig gebruiken bij een wens of zwangerschap.
ik gebruik beclamethason op recept van de ha en niet schadelijk voor zwangerschap werkt prima bij mij gebruikte t al voor ik zwangerschapswens had
Ik gebruik loratadine en fluticason neusspray. De dokter had tegen mij verteld dat ik het tot 2 weken over tijd kon gebruiken en dan weer even moest bellen om te vragen hoe en wat.