Wat is het verschil tussen zonnebrand voor kids en voor volwassenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb een flesje zonnebrand factor 50 voor kinderen maar die is bijna op.. Nu heb ik voor mezelf een nieuw flesje ook factor 50.. Kan ik dat niet gewoon ook bij de kinderen gebruiken?

Of zit daar toch verschil in?:cool:

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Factor 50 is factor 50. Gewoon gebruiken.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het zal meer in de hulpstoffen zitten en of hij waterproof is ja/ nee.
    Maar kwa bescherming is het gelijk.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

De prijs en het lachende gezichtje voor op de fles is het verschil! :D

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toevallig laatst hele docu over zitten kijken..
    Factor50 is altijd factor 50
    Dat is namelijk wettelijk vastgelegd.

Ook dure of goedkope zonnenbrand.. 50 is altijd 50.
    Alleen zal het een beter smeren of beter intrekken of betere bestanddelen hebben.
    Maar de factor is altijd precies wat erop staat :)

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hehehe

Dames ik zag vorige x zonnebrand bij de primark.
    Iemand enig idee, of dat wat is?

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wat de rest al zegt, factor 50 is altijd minimaal 50, kan ook meer zijn.
    Ik zou de Primark gewoon proberen, kijken of ie lekker smeert en lekker ruikt. Als je een gevoelige huid hebt, kan een goedkoop merk soms juist beter uitpakken, zitten vaak minder extra stoffen in. Alhoewel je wel weer gevoelig voor het parfum kan zijn natuurlijk.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hahah nou het lachende gezichtje heb ik niet nodig daar heb ik zelf al twee van en die zijn gratis.. :D

Allebei geen gevoelige huid ofzo.. dus dan ga ik geen nieuw flesje kinderzonnebrand kopen.. gewoon allemaal uit een fles wel zo makkelijk..

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vroeg me dit laatst ook af ;)
    Heb soms wel het idee dat de variant voor kinderen meer hypo allergeen is. Dat die van volwassenen meet parfum etc bevat of andere hulpstoffen. Dus of echt alles geschikt is voor de gevoelige kinderhuid...??

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    enigste verschil is dat kinderen echt wel een hoge factor nodig hebben voor hun velletje.
    Maar hier de grote tube uit de a.ldi, werkt perfect voor iedereen.

11. Saskia78

Dat ligt meer aan het velletje dan aan het merk/type anti-zonnenbrand :)

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dit.

Factor 50 is factor 50. Maar de volwassen versie is vaak geparfumeerd waar kinderen niet tegen kunnen. Ook is de kidsversie vaak waterproof, hoewel dat niet betekend dat je er met 1x smeren klaar mee bent. Wat dat betreft moet je wel om de zoveel tijd weer even insmeren.

13. Saskia78

14. Islah

Islah Niet meer actief

Bepaalde hulpstoffen, parfums e.d. die wat agressiever zijn voor de huid waardoor een kinderhuidje dat niet goed kan verdragen. Vroeger toen ik al ouder was had mijn moeder altijd nog zwitsal zonnebrandcreme voor mijn zus en mij om die reden. Vond dat ook nog eens veel lekkerder ruiken dan al die andere merken : )

Mijn zus heeft wel eens zonnebrandcreme factor 85 (!!) meegenomen uit Japan... Schijnt dat bijna iedereen dat daar gebruikt.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik heb hett gehaald bij de op is op shop van de schlekcer 2 spuitbussen voor 6euri ofzo heel fijn spul voor de gevoeluge huid.
    gebruik ik gewoon voor de kids

16. Saskia78

Hmm is een witte huid daar nog een statussymbool?
    Andere reden kan ik me niet echt bedenken..
    Zelfs in Brazilië verkochten ze niet hoger dan factor 50 :)

17. Islah

Islah Niet meer actief

Status weet ik eigenlijk niet, maar de meeste mensen willen er idd écht wit blijven. Dat was volgens mij ook de reden hoor. Als je echt niet tegen de zon kan, lukt dat volgens mij ook niet met factor 85.

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o ik moet echt naar Japan, ik heb volledige sunblock nodig en dan presteer ik het nog om knalrood te worden.
    En ik smeer regelmatig en dik en blijf in de schaduw ad, maar ik ben gewoon een melkfles met sproeten

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je klinkt als mijn lang verloren tweelingzus - ik heb exact hetzelfde en doe dus nu ook geen moeite meer :D Factor 35 en dan maar een bleke Pipi Langkous!

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    In Japan wordt 'bruin' geassocieerd met werken op het land. Boeren hebben/hadden daar een lage status en door het vele werken op het land worden zesnel bruin. Japanners willen niet zo'n lage status hebben en willen wit blijven, alsof ze een hoge functie binnenshuis hebben. Daarom smeren ze veel, bedekken ze hun lichaam en dragen ze een parasolletje.

Deel Deze Pagina