Echt jongensboek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Frisbie, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik hoop op goede tips van ervaren jongensmama's. Ik ben op zoek naar een echt jongensboek. onze zoon is pas 1,5 maar het mag op de groei zijn zeg maar.

Het gaat om een mooi aandenken met iets in het boek geschreven. Een familielid zou onze zoon dat graag cadeau doen, voordat ze op korte termijn komt te overlijden. (lees, ik heb deze tip gegeven).

Ik las bv iets over het grote voertuigenboek? Ik heb zelf geen broers dus weet nog niet zo heel veel van jongetjes :D.

Ideeën/tips?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    #2 EdN, 18 apr 2015
    Laatst bewerkt: 18 apr 2015
    Echte jongensboeken zijn - in mijn ervaring - altijd een juist een beetje stout, grappig of eng. Ik weet niet of je, gelet op de situatie, juist op zoek bent naar iets moois? Dan kom je natuurlijk al snel bij boeken als:
    Raad eens hoeveel ik van je hou
    Die liefste knuffel van de hele wereld
    Kleine ezel
    Ik vind je lief, mama/papa/opa/oma

Maar als het onderwerp niet uitmaakt, dan zijn de echte favorieten hier:

De Gruffalo
    Het kind van de Gruffalo
    Piraten in de straat
    De Gigantosaurus
    Draak Dries
    Ik zou wel een kindje lusten
    Een bos vol enge wilde beesten
    Spuit elf, de kleine brandweerolifant
    Pas op, dit boek bijt
    Krrrrrokodil!

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Edn, super leuke tips! Wil het niet te zwaar maken en zou kiezen voor 1 van onderstaande boeken. Ik ga ze zo zeker bekijken in de boekenwinkel!

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    TS, Nav je pb, dit is de eerste pagina van de Gigantosaurus, echt een superleuk boek.

5. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Mijn oudste zoontje vindt 'Over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft' echt helemaal geweldig (hij zit nu midden in de poep- en piesfase, dat helpt natuurlijk). Pluk van de Pettenflet vond hij ook erg leuk, maar dat is misschien meer algemeen dan specifiek voor jongens en sowieso op de groei.

Verder heb ik van de Hema een aantal boekjes met geluidsknoppen aan de zijkant. Dan moeten ze het goede geluid zoeken bij het onderwerp van een pagina. Je hebt ze met voertuigen, boerderijdieren en wilde dieren. Vooral mijn 2-jarige vindt dat erg leuk om te doen.
    Daarnaast vindt hij Rupsje Nooitgenoeg erg leuk, boekjes van Bumba en eigenlijk alles met flapjes.
    Deze (klik) boekjes vindt hij ook erg leuk, maar dat zijn niet echt blijvers voor de lange termijn. Mijn oudste is er al op uitgekeken en ze worden regelmatig als echte auto's gebruikt, dus hebben nogal wat gebruiksschade.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Rupsje Nooitgenoeg vergat ik inderdaad, wordt hier ook grijs gelezen. Net als Het vervelende lieveheersbeestje.

7. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Thanks! Lijkt me zo leuk.

8. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Voor mijn zoontje afgelopen week het boek Held op sokken gekregen, hij vindt het superleuk! Over een ridder die gehaktballen maakt van draken. Heeft een zilveren griffel gekregen vorig jaar.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn jongste is 2 en vindt net als zijn grote broers alle boekjes van Bobbi erg leuk. Net als Rupsje Nooitgenoeg. Dat zijn echt wel zijn favorieten.

Wat ik zelf ook aanraders vind, zijn de boeken van Marianne Busser en Ron Schröder (of andersom?). Hier is het Stoute Dingen Boek erg populair.

10. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
  11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn groot voertuigen boek
    Het grote boek van de hele wereld
    Flapjesboek de ruimte

Die zijn heel leuk! En kunnen ze lang mee. Zelfs ik leer er van bij:D

En tja rupsje nooitgenoeg is zeker ook heel leuk :) zeker het voelboek

12. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    De boeken van richard sceary (sp?), bijvoorbeeld het grote vroemtuigenboek of mijn leuk wereldje, zjjn favoriet bij mij zoontje van 3. Mooie grote boeken die ook wel echt mooi blijven.
    Ook "de grote robin" vind hij nu al geweldig maar is eigenlijk voor wat oudere kinderen.
    Verder zijn alle eerdere boeken ook erg mooi....

13. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een leuke tips allemaal!

Deel Deze Pagina