Zoon van drie weegt nu 15 kg maar de buggy die we hebben schijnt maar tot 15 kg te gaan (chicco liteway). Nu gaan we in oktober een lang weekend naar de efteling en dan is een buggy nog best handig. Welke kan ik wel gebruiken nu mijn zoontje wat zwaarder wordt? Of redt de liteway het ook prima als hij zwaarder is dan wat eigenlijk mag?
Volgens mij is de enige die zwaarder gaat de nuna pepp (tot 18 kilo). Wij zijn destijds ook op zoek geweest. Maar waarschijnlijk redt je buggy het ook prima hoor en hij groeit vast geen 2 kilo meer in deze korte tijd. Nu gaat het niet meer zo hard.
Er zit altijd wel een marge in, dus ook 16 kilo zal vast prima gaan. Maar rond die leeftijd liepen ze bij ons altijd, je zoontje is dan in ieder geval ruim 3,5 jaar, dat moet best kunnen denk ik.
Ik hoop de buggy ook alleen nodig te hebben als hij echt moe is, en die kans is wel groot na drie dagen efteling. Dan doe ik geen moeite en neem ik de liteway mee. Bedankt voor de reacties.
Die kunnen wel wat hebben die buggy.s. Maar wel handig om bij je te hebben. Ook voor je tas. Je wilt niet weten hoe soms mijn buggy afgeladen was hihi. Kind plus boodschappen. 15 kilo is natuurlijk een indicatie.
Is dan een (opvouwbare) bolderwagen niet iets dan.. Of verhuren ze die dingen niet bij de Efteling? Overigens zit onze dochter van zes wel eens voor de gein in onze simpele buggy. Zij is zwaarder dan 15 kilo en het ding blijft gewoon z'n werk doen.