Voor de misselijkheid wordt vaak emesafene of prinperan voor geschreven. Nu werkt emesafene niet zo goed bij mij en tegen prinperan kan ik niet. Weten jullie of er nog iets anders is tegen de misselijkheid en overgeven?
metocloricine of zoiets, heb ik gehad maar werkte ook niet.. gewoon tot de laatste dag aan toe overgegeven... sterkte
Ik heb even op internet gekeken naar wat jij opgaf, maar helaas: De werkzame stof in Primperan is metoclopramide.
Uuhhh ik weet niet meer hoe het heet. Bij mij werkte emesafene ook niet, maar in combinatie met een andere pil werkte het wel. Iets met een F er in, en het wordt ook gebruikt tegen wagenziekte. Damn, ik weet de naam echt niet meer, en het is nog geen 6 weken geleden dat ik ze nog slikte....
Nee het waren kleine tabletjes.. Ze werkte bij mij een week ofzo.. Ik zal wel eens kijken in de ehbotrommel..
ik was de eerste maanden in amerika en daar kreeg ik zophran (of zofran)... ik weet alleen niet of het in NL te krijgen is...
Gemberpillen, heb ik gehoord. Bij mij werkte de emesafene wel, ik werd er alleen ontzettend duf van, zeg, dat is ook een rot bijwerking. En je mag er ook niet mee autorijden. Dat is vast met meer van die middelen zo, dus wel opletten.
O vreselijke kwaal. Tijdens mijn 1e zwangerschap liep ik van begin tot eind met een emmer onder mijn neus. Jammer genoeg was er niets dat hielp tegen het overgeven. Tegen de misselijkheid slikte ik pillen tegen reisziekte , dit hielp redelijk goed. Gewoon zonder recept bij de apotheek.
ik heb promethazine gehad, via de gyn en in overleg met de anaesthesioloog. Je wordt er super duf en slaperig van. verkeersdeelname gaat ook niet meer, maar het spugen hield ook op. Ik gebruikte het voor de nacht. Dan kon even uitrusten zonder te spugen. groet, josie
De werkzame stof in Losec is omeprazol en die gebruik ik al 2x daags 40mg voor mijn maagzuur. Helaas helpt het niet tegen de misselijkheid en overgeven.
dit is in nederland te verkrijgen, ik weet alleen dat het erg verstoppend werkt... en heb hier nog nooit gehoord dat het voorgeschreven werd bij zwangerschapsmisselijkheid
ja dat het verstoppend werkt heb ik wel gemerkt pfffff! ik zat dus vervolgens ook aan de 'stoolsofteners', maar goed de misselijkheid ging weg met een half pilletje per dag, ik heb het een week of 3 gebruikt... ik heb het daar gekregen van een gyn waar ik onder controle was...
Hallo Ik was in het begin van de zwangerschap ook heel erg misselijk. Mijn vriendin is natuurgeneeskundig therapeut en die heeft mij nuxvormica voorgeschreven. Dit is homeopatisch en kan geen kwaad. Ik had er veel baat bij. Het is te krijgen bij drogist of de tuinen. Je hebt druppeltjes en kleine tabletjes. De tabletjes vond ik erg prettig omdat je daar op kan zuigen. Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt x Danif
HIer hielp niets, geen Emesafene en ook geen Primperan. Van Primperan werd ik daarbij ook nog eens veel duffer dan van Emesafene. Tot 20 weken sondevoeding gehad en daarna nog een tijdje Emesafene geslikt. De bijwerkingen van Emesafene waren bij mij minder dan van Primperan. Ook die armbandjes tegen de misselijkheid hielpen hier niet, dat had ik ook niet verwacht bij zo'n extreme misselijkheid.
hier werkt nu emasefene gelukkig wel hiervoor had ik waty anders en dat werkte in het begin wel maar nu dus niet meer cyclizine heette dat