Wie heeft er echt een lekker en goed recept voor lasagne uit de oven? Ik wil het liefst een vegetarische variant maken en 1 met vlees. Kunnen jullie me wat op weg helpen? Ik zou het fijn vinden als ik het van te voren kan klaarmaken en enkel nog hoef te verwarmen vlak voor het eten.
Wat ik doe; Spekje bakken, met een gesnipperd uitje en wat knoflook. Uit de pan halen, in dat vet het gehakt rullen dan alles weer in de pan. Courgette, wortel, paprika in stukjes er bij. Tomaten stukjes uit blik en Italiaanse kruiden. Wat water (gebruik ik het blikje van de tomaten zodat al het sap word gebruikt) zodat het allemaal goed kan inkoken, desnoods nog wat maizena dat het iets dikker word. Dan beetje saus, lasanga bladeren, beetje geraspte kaas en dan zo opbouwen. Als de saus wat te zuur vind kan je een beetje suiker toevoegen. En die maak ik vaak in de ochtend of zelfs dag van te voren en uurtje in de oven en dan savonds opwarmen.
Ik heb de saus altijd uit een pakje van honig, lekker makkelijk. Voeg zelf courgette, winterpeen, rode paprika, gele paprika en wat gehakt toe. Vind dit zelf altijd heerlijk!
Gehakt rullen. Daarbij doe ik wat zout, paprikapoeder, zwarte peper, kerriepoeder en peterselie. Zak Italiaanse roerbakgroenten erbij. Dan het pakje van Honig. Lasagne opbouwen en een laagje kaas erover. Heel makkelijk en lekker.
Iets ingewikkelder, maar hier een absoluut succes: 1 pan met courgette, paprika, tomatenstukjes (uit blik) en kruiden. 1 pan met (of zonder) gehakt en spinazie. Dan opbouwen, laagje saus 1, bladeren, laagje saus 2, bladeren, etc. Eindigen met de spinaziesaus. En dan bovenop mozzarella. En aangezien de regels zijn aangepast, kan je het tegenwoordig zelfs vooraf maken en opwarmen!
Ik doe normaal gesproken een ui en een paar teentjes knoflook, gehakt rullen, rode paprika en champignons erbij, aanbakken en dan een blik tomaten erbij, eventueel wat tom. puree erbij. Dan een scheut water en peper, paprikapoeder, kruiden en een bouillonblokje erin. Dan absoluut onmisbaar: bechamelsaus. Flinke klont boter met een grote schep bloem goed roerend zachtjes laten smelten en even laten sudderen. Dan beetje voor beetje melk erbij (goed roeren met een garde) tot je een gladde saus hebt. Peper en zout en snufje nootmuskaat erbij. Dit laag voor laag opbouwen met lasagnavellen, beetje parmezaanse kaas erbij, en een laag kaas bovenop. Toevallig gisteren nog gemaakt dus zojuist een restje op. Lekker!
die bechamel klinkt wel goed, maar mislukt dat niet heel vaak? Ik ben niet zo'n keukenprinses, moet niet te moeilijk worden
Ik vind de lasagne van uit paulines keuken echt lekker! Is een blogsite Ik doe er alleen voor het gemak een zakje italiaanse groentenmix in. Bechamelsaus: op zich heel makkelijk. Je moet alleen de bloem en boter goed verwarmen voordat je de melk er bij doet. Anders is je bloem niet 'gaar' en dat proef je. Het moet een beetje als zand ogen zeggen ze wel eens.
Zak Bertolli pasta saus naar keuze Klein potje doperwten Gehakt 2 gekookte eieren Lasagnebladeren Kaas Gehakt rullen Saus toevoegen Als dat warm is doperwten en ei erbij Even mee verwarmen en dan je lasagne opbouwen
Deze was inderdaad heel lekker. Heb er zelf nog plakken salami aan toegevoegd en dat was ook een topper!
Die van bolkje valt goed in de smaak. Weet niet of ik haar site hier neer mag zetten. Ik maak hem dan wel met gehakt en een zakje it. roerbakgroente.