Hoe hebben je ouders gereagerd en anderen? ben benieuwd!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toetie83, 17 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hai jongens ik ben echt benieuwd hoe
    Jullie ouders/verzorgers gereageerd hebben toen je vertelde
    :) Ik ben zwanger. :)

    Of dat je het nog niet vertelt hebt door een reden. :(

    Ik heb het zelf pas 2 dagen geleden verteld aan mijn moeder , ik durfde het echt nog niet te vertellen. Dus verzamelde ik moed en belde haar op
    en zei :
    mama ik moet je wat vertellen maar nog aan niemand doorvertellen.
    Ze zei: JE BENT ZWANGER .
    IK SSSSSSTTTTTTT ZTRSAX HOREN MIJN zussen jou
    IK heb 4 zusjes en 1 broertje (groot gezin he?) :p

    Ze wist het allang zei mijn moeder .
    bleek dat ik haar toen gebeld had tijdens het innstelling , toen had ik nog zo'n pijn . Ze zei nog kan mischien een infectie zijn????? :rolleyes: :(

    Vanaf die dag wist ze het al.( STIEKEMERD) :p
    schijnt dat moeders dat aanvoelen van hun dochters

    Nou genoeg over mij :confused:

    Het lijkt mij leuk om ervaringen op te doen hierover.
    Ben benieuwd hoe snel andere waren , met vertellen aan hun ouders of (mischien) familie???

    gr kuzz loesmari
     
  2. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hey Loesmarie!

    Bij ons reageerde iedereen heel erg positief! Maar het is dan ook mijn 2e kindje, bij mijn eerste kindje wasdat wel anders, ik was ongepland zwanger en zat in een behoorlijk vervelende situatie, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ik al ruim 2 mnd zwanger, ik durfde het ook niet te vertellen, mijn zus was op dat moment zon beetje mijn enige familie die zich een beetje over me ontfermde, ze is 9 jaar ouder en ons mam is helaas overleden van daar, maar ik heb dus ook na ruim anderhalve week twijfelen mijn moed verzameld en haar met knikkende knieen opgebeld haha...ik dacht dat ik een hele preek kreef, maar dat viel reuze mee, ze reageerde eigenlijk best lief, bezorgt zal ik maar zeggen, maar ze had respect voor mijn beslissing dat ik het wilde houden...een week later belde ze nog wel op om te zeggen dat ze er de hele week hoofdpijn van heeft gehad haha omdat ze bang was dat het allemaal niet zo goed zou gaan ivm de situatie waarin ik mij bevond, maar goed ik heb het tegendeel bewezen! Vond het wel lief dat ik geen preek kreeg en dat ze alleen maar bezorgt was haha daar heb je familie voor denk ik dan maar!!

    Geniet van je zwangerschap!!

    liefs Peetje
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo!

    Mijn ouders (en schoonouders) waren dolblij. Mijn ouders zijn al opa en oma, maar wisten hoe graag mijn lief en ik een kindje wilden. Daarnaast heb ik vorig jaar (een beetje teveel) aan veel mensen dat wij graag kinderen wilden. Dus haast niemand was verbaasd :) Onze vrienden heb ik het op een avond verteld; een goede vriendin werd helemaal rood, zo leuk vond ze het! Op mijn werk is iedereen ook belangstellend; de buik krijgt bij een begroeting eerst aandacht ;)

    Liefs,
    Lise
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    beide ouders vonden het super!!!! maar de reactie van mijn vader blijft het mooist..... we vertelden dat we zwanger waren.....zegt ie: hoe kan dat nou??? en hij kijkt mijn man aan.....en zegt: JIJ SMEERLAP!!!! en toen moest ie zelf vreselijk lachen!!!
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hahaha die is idd erg leuk!!
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    We hebben het mijn ouders verteld op sinterklaasavond, omdat we de nacht erna op vakantie gingen en ik wilde het hun van te voren verteld hebben. We gingen die avond bij hun eten en ik had een gedicht voor hun gemaakt over wat sinterklaas hun in 2006 zou schenken haha... Mijn moeder begon te huilen, ze waren allebei heel blij.
    Daarna zijn we 8 dagen naar egypte gegaan, toen we terugkwamen hebben we het mijn schoonmoeder een paar dagen later verteld. We hadden taart meegenomen, mijn man was er wel nerveus om (hij is Marokkaans en bij hun in de cultuur is dat toch anders allemaal), maar mijn schoonmoeder vond het heel leuk en ze had zoiets al gedacht. Voor mijn ouders is het hun 1e kleinkind en voor mijn schoonmoeder het 2e kleinkind.
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, nog helder op het netvlies:

    Bij mijn dochter heb ik het in m'n uppie verteld bij mijn ouders. Ik zou met mijn moeder en zussen naar een voorstelling over Beppe Boppe!! Mijn man had nog gezegd, je mag het vertellen hoor, want dit nieuws kun jij onmogelijk voor je houden met je zussen erbij. Hij had gelijk: thuis bij mijn ouders vroeg ik mijn moeder of ze een beetje zin had in de voorstelling. Ja hoor, want ik ben ook beppe en dat is leuk. Ik zei toen, je word nog veel meer beppe hoor... van schrik liet ze haar sigaret vallen en vloog me om de hals, tranen met tuiten, ook mijn vader want die had het ook in de gaten. en ik natuurlijk ook. Later op de avond mijn zussen ingelicht, zelfde reactie, tranen maar ook: jij kan het ook! (was de enige die nog geen kids had)
    2 dagen later naar mijn schoonouders, mooi weer, terasje, Kiki ook een lekker koud wit wijntje? Ik zeg dus neu, niet zo'n trek in, doe maar cola... zegt m'n schoonvader doodleuk: oh, je bent zeker zwanger... weg verrassing, maar ze waren wel heel erg blij voor ons.

    Nu bij de 2e, (direct weer zwanger na een miskraam) was de reactie iets anders...
    Toen ik in een van de wekelijkse bezoekjes mijn dochter liet zeggen wat er bij Memmie in de buik zat, zei ze keurig: baby. Mijn moeder was er stil van, kon geen woorden vinden. Ik denk dat ze nog steeds met mijn verdriet zat wat ik 4 weken daarvoor had, de knop kon nog niet om tot blijheid voor mij. Toen ze met 15 weken mee is gegaan voor een echo, toen had ze pas echt bewijs dat het goed zat, toen kwamen de tranen ook. 1 van de echo-fotootjes zit nu ook stevig in haar tas opgeborgen.
    Reactie van mijn schoonouders: ma stond te dansen in de kamer en pa staarde voor zich uit, hij was meer verbaasd over het feit dat-ie niets in de gaten had dan over mijn nieuwe zwangerschap, wel blij natuurlijk.

    Groetjes van Kiki.

    PS zal mij benieuwen hoe ze gaan reageren als er ooit een 3e komt. Dat verwachten ze gewoon niet.
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb wat langer gewacht tot ik het mn moeder heb verteld. Ik durfde niet zo goed, omdat ik nog 19 was.... uiteindelijk moest ik het toch wel vertellen, ondertussen had mn moeder het al een paar keer gervaagd, maar toen durfde ik geen ja te zeggen.

    dus op een dag toen we alleen waren, zei ik: ma ik moet je wat vertellen ( woon nog ff thuis )..
    en mn moeder zei het l: je bent zwanger...
    dus ja, dat maakte het voor mij heel makkelijk..

    ze was er helemaal blij mee eigenlijk... heel andere reactie dan verwacht... en ze heeft het al over, mijn kamer veranderen in een baby kamer, voor wanneer zij er op moet passen hahahah !!!

    de schoonouders hebben we het de volgende dag verteld, die waren minder positief, maar draaide de volgende dag alweer bij, en zijn nu wel gelukkig leuk...

    mijn vader weet het alleen nog niet, daar wachten we even mee, tot we op islamitische manier zijn getrouwd.. dan heeft hij minder reden om boos te worden hahaha ! verder zal hij denk ik, hoop ik wel blij zijn, maar ik laat het mn moeder vertellen hahaha !!!

    gr. sarah
     
  9. Niet meer actief

    Ik woon bij mijn moeder en stiefvader en heb het verteld toen ik 11 weken zwanger was. Ik had het al die tijd niet durven vertellen.

    Samen met mijn vriend heb ik het mijn moeder verteld. Alleen mijn moeder, omdat de band met mijn stiefvader super slecht is. Hij was op dat moment niet thuis.

    Mijn moeder reageerde in de eerste instantie zo van... Wat nu? De reden hiervoor is mijn situatie. Ik woon nog thuis en ben sinds ik mijn diploma heb gehaald nog op zoek naar werk. We hadden dus wel wat dingen te bespreken. Maar ze kon het tussendoor duidelijk niet laten om ff te laten merken dat ze het toch wel leuk vond. Ze heeft me wel meteen gefeliciteerd. En ik zag de blijdschap in haar ogen...Gelukkig. :D Op een gegeven moment was ze zelfs zo blij ze gelijk mn oma belde, de intercom aanzette en zei' Graciella moet je wat vertellen' :(. Wist ff niet wat me overkwam... had het net aan me moeder verteld... hahah. Mijn oma reageerde wel heel positief en de rest van de familie ook... dus dat scheelde :) Maar je kan natuurlijk wel raden wie er niet positief reageerde... mijn stiefvader...hij heeft me tot op de dag van vandaag nog niet gefeliciteerd en ik heb nog geen woord met m gewisseld. Ik kan er egt niet mee zitten hoor... Ik moet het toch zelf doen...Mijn moeder had het trouwens aan hem verteld...

    Groetjes!!
     
  10. Niet meer actief

    Ohw ja.. toen ik zei ma ik moet je wat vertellen....zei meteen... Je bent zwanger... Maar dat doet ze altijd... hahah. Alleen was het dit keer toch ffies een ander antwoord dan verwacht... :)
     
  11. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Leuk man al die reactie's echt leuk. :D

    En totaal verschillend allemaal ik had mijn moeder aan de telefoon.
    Dan is het toch anders ik wou dat ik het haar face to face vertelde :(
    Ik krijg er al bijna spijt van dat ik het zo vertelt heb zal ze er mee zitten of niet? :oops:

    IK zou vandaag naar haar toe maar mevrouw was vergeten dat ze vandaag moest werken (vast door de schrik) :p haahahah Mijn stiefvader weet het nog niet wil ik graag nog ff zo houden
    tot ik er klaar voor ben. ;)

    Ik zou niet weten hoe hij zal regaren. Hij was ook niet zo blij toen mijn andere zussen zwanger raakten die ook allang het huis uit waren :confused:

    Maar ja ik zie wel , zolang mijn moeder er voor me is en mijn vriend ben ik al heel gelukkig.
    (en heb geen toestemming meer nodig)

    Ik heb trouwens vandaag leuke zwangerschaps kleren gezien bij PRENATAL ( of hoe je het typt) en een speentje papa is the best gekocht

    dag allemaal ik spreek jullie vast wel weer hier of in een andere forum

    gr kuzz loesmari
     
  12. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi Hoi,


    Bij ons was iedereen positief. We zeiden we willen jullie iets laten zien en lieten de echo van 7 weken zien. iedereen ziet een echo maar er staat niks herkenbaars op maar ze snapten het wel. En natuurlijk kwam de vraag bij ons..........

    WIE is er zwanger, :D De vorige twee keer ik en ik heb ooit tegen mijn schoonmoeder gezegd, dat we het bij twee laten tenzij Angela ook een keer zwanger wil worden. En toch de vraag wie van jullie. daarna een minuut van ongeloof en toen de felicitaties.

    Groetjes Diane
     
  13. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik zal t ook nooit meer vergeten :D Bij de oudste wist mijn moeder dat ik met de pil was gestopt, en een maand later belde ik haar dus op, we hadden net de test gedaan. Ik zei: mam, er is iets wat we je moeten vertellen en heb je nu ff nodig!! Ik heel serieus gepraat, beetje ernstig, denk anders heeft ze t meteen door. Ze woont een paar straten verderop dus 10 minuten later stond ze aan de deur. Mijn man en ik keken elkaar aan en kregen een smile op ons gezicht, zegt mijn moeder: zeg maar niks meer en pakte een cadeau uit haar tas. Het was een babypakje :) Je denkt toch niet dat je je eigen moeder voor de gek kan houden he, ik wist dit al voordat je t zelf wist.
    Bij de jongste ging het bijna op dezelfde wijze.
    Beide keren hebben we het de ouders van mijn man een paar dagen later verteld, ze vonden het wel leuk, maar helaas zijn zij gewoon wat minder enthousiast. Maar dat weten we gewoon, toen deed t ons beiden wel pijn, maar nu weten we gewoon dat ze gewoon niet zo zijn.
    De rest van de familie hebben we t met 7 of 8 weken verteld.

    Liefs Angela.
     
  14. anitaV

    anitaV Lid

    6 jan 2006
    47
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Schoonhoven
    Wij gaan het morgen vertellen. Nog wel vroeg, maar wij hebben de instelling dat als het mis gaat dat je dan ook op je famillie terug kunt vallen en alle steun kunt krijgen die je nodig hebt.

    Wij hebben buttons gemaakt en die spelden we op. Bij ons zelf: ik word pappa/mamma. Dan bij onze ouders een met: ik word opa/oma.

    Lijkt ons erg leuk!
    Alleen met mijn schoonzus moeten we voorzichtig zijn. Zij zijn al 1,5 jaar bezig om een kindje te krijgen en is nog steeds niet gelukt. Bij ons is het de tweede ronde raak, dus dat zal wat moeilijker liggen.

    Veel plezier allemaal met het vertellen.
     

Deel Deze Pagina