Hallo allemaal! Komende zomer gaan wij voor het eerst met onze zoon kamperen. Hij zal tijdens die vakantie 1 jaar worden. We willen hem bij ons in de caravan hebben 's nachts. Wat raden jullie ons aan wat betreft slapen? Plek voor een campingbedje is er niet. Zijn er andere dingen waar we aan moeten denken tijdens deze vakantie? Praktische zaken, spullen om mee te nemen etc? Alvast bedankt!
Ik heb alleen ervaring met kamperen in een tent met een kleintje. We hadden wel plek voor een campingbedje dus daar kan ik je niet in adviseren. Wij hadden veel aan een regenbroek. Het gras is vaak nat en die kleintjes zitten veel op de grond, dan is het handig als hun broek droog blijft. -Als je er plek voor hebt zou ik een ikea antilope kinderstoel meenemen. -Als je naar een warm land gaat kan het overdag veel te warm zijn in de caravan voor een middagdutje, als je een deryan tentje hebt kun je die ergens in de schaduw onder een boom zetten (en erbij gaan zitten met een goed boek)
Ik heb natuurlijk geen idee hoe groot je caravan is. Maar in ons geval hadden we van de rondzit ons bed gemaakt. En de kleine sliep op het gewone bed. Dat bed hebben we er later overigens uitgesloopt en een ledikantje aan de zijkant ertussen gemaakt. Aan de andere zijkant had je dan dus opbergruimte en in het midden een loopruimte. Ideaal vond ik dat. Zitten doen wij in de voortent of buiten, zodat we de rondzit binnen niet nodig hebben en dus niet hoeven om te bouwen tot bed/rondzit. Als het een keer zo koud is dat je binnen moet ontbijten ofzo, dan gingen we “picknicken” op ons grote bed
Dit gaat in onze caravan niet lukken. De rondzit is al omgebouwd tot ons bed, en dan zit er nog een heel klein tafeltje met bankjes, dat omgebouwd kan worden tot 1 persoons bed. Maar omdat ons zoontje dan pas 1 jaar is, lijkt me dat niet heel veilig.. Evt kun je daar wel rekjes voor kopen, maar zelfs dat vraag ik me af of dat veilig genoeg is..
Zou je deze dan gewoon op het 1pers bed in de caravan zetten of op de grond? Als ze flink gaan rollen, kunnen ze dan niet met tentje en al eraf vallen, als je deze op bed zet?
Ik zou m niet hoog zetten, maar op de grond neemt het bijna net zoveel ruimte in beslag als een gewoon campingbedje, dus ik denk dat je daar dan ook niks mee op schiet. Qua bedrekjes, wij hebben bedrek Trombone, die is uitschuifbaar. We nemen hem al jaren mee op vakanties. voor een kindje van 1 is dat misschien nog wat te eng, maar voor volgend jaar kan het wel
Wij zetten toendertijd het tafeltje in de voortent en campingbedje op die plek. Vanaf 1,5 slaapt hij in het "grote bed".
wij zijn heel makkelijk op vakantie, kind gewoon of tussen ons in als dat groot genoeg is, of 1 van ons met het kind in bed en de ander op een goed luchtbed in de voortent. dat luchtbed kan overdag wel weer op ons bed liggen waar niemand er last van heeft, overdag sliepen ze altijd buiten in een deryan tentje of ze vielen in slaap bij mij op de buik aan het zwembad of bij een dagje weg in de draagzak.
Wij hebben onze caravan een beetje aangepast toen onze zoon mee ging. Het 1pwrsoonsbed heeft mijn man aan de zijkant helemaal afgetimmerd zodat hij er onmogelijk uit kon vallen. Tja je kan er geen zit plaats meer van maken. Maar neem aan dat je een voortent hebt? Daar hadden wij ons eetgedeelte helemaal opgezet. En in de caravan was echt slapen. Onze zoon vind het helemaal geweldig en deed het perfect
Dit deden wij ook. Ik sliep samen met mijn dochter in het tweepersoonsbed, mijn man in het kleine bed. En we hadden een deryantentje. Ideaal.
Wij hebben aan een kant een schuifdeur en die deden we dicht zodat onze jongste er niet uit kon vallen. Wij hadden nog wel een campingbedje mee maar dan als soort box voor buiten.
Dit was ook mijn idee. Bij ons kan je het tafeltje omlaag klappen. Tussen de banken (treinzit) past in onze caravan wel een campingbedje. Wij gebruikten het binnenzitje nooit, dus tafel werd ook niet gemist. -x- Mooiezomer