Tips route gardameer

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ntje, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hi allemaal,

ik heb al het een en ander aan tips gelezen maar wie weet kunnen jullie ons met specifieke vragen nog een beetje helpen..

Hoe en waar plannen jullie je route? hoe bepaal je via welke weg je rijd en waar haal je de adressen bij de stopplaatsen vandaan?

mijn man had van een collega dit hotel als goede overnachtingsoptie door gekregen en die hebben we voorlopig nu geboekt: hotel lachenhof in katchberg. heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

voor nu hebben wij het plan om 3x te stoppen, 1 ontbijt stop een lunchstop en dan bij het hotel (eventueel tussendoor snel tanken en plassen) en de volgende dag na het ontbijt gelijk naar de camping door rijden.

hoe doen jullie dat en hebben jullie verder nog tips?

alvast bedankt:)

2. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Voor echte lange autoreizen schrijf ik een lijstje van ibis hotels langs de route, verder stoppen we wanneer we er behoefte aan hebben.

Neem ruim de tijd voor de gothardtunnel, daar is het vaak ongelooflijk druk en zorg dat je niet te snel opschakelt op de helling. Ik werk bij een pechhulpcentrale en bij de Gotthard stranden Nederlanders bij bosjes omdat ze niet kunnen rijden in de bergen.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar katschberg ligt toch veel te ver naar het oosten? Daar kom je toch helemaal niet langs ?
    Je kunt of door zwitserland door de Gotthardtunnel, of door Oostenrijk.
    Nadeel van Zwitserland is dat het erg duur is om te overnachten en tanken en dat er altijd enorm file staat bij Gotthard.
    Oostenrijk kun je over de fernpass , daar zijn legio ski-hotels waar je goedkoop kunt overnachten. En dan over de Brennerpas Italie in. Staat ook vaak veel file, maar ik vind het net wat minder gedoe dan de tunnel.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik geef de eindbestemming in bij viamichelin.nl. We rijden altijd via Oostenrijk. En dan via de Fernpass, Innsbruck en zo de Brenner op.

Meestal overnachten we 2 keer. Je kunt op viamichelin zien hoe lang je rijdt en kunt zo een beetje uitrekenen hoe laat je ergens bent. En dan kijk ik op booking.com of ze in die plaats of daar in de buurt een leuk hotel hebben. Zo niet dan kijk ik of wat verder of eerder op de route.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Waar in Nederland vertrek je. Het scheelt ook nogal of je in Den Helder woont en eerst al een heel eind moet rijden voor je het land uit bent of zoals wij 5 minuten van de grens wonen. En waar ga je naar toen in Italie. Ook dat maakt nogal uit.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik doe ook altijd als luca75.. ik bepaal mijn route met googlemaps en ik zoek hotels langs de route met booking.com. Werkt altijd!

luca75 vindt dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wij doen het op dezelfde manier, en qua route richting Gardameer ook via de Fernpass en Brenner, prachtige route om te rijden ook. Overnachting doen wij net voor de Oostenrijkse grens.

Qua rustplaatsen onderweg: Duitsland is een geweldig land wat dat betreft, genoeg mooie parkeerplaatsen met mogelijkheid om wat te eten, nette toiletten en vaak nog een speeltuintje oid. Ik had er de eerste keer vooraf heel veel uitgezocht, maar uiteindelijk hebben we er gewoon op de bonnefooi steeds een paar uitgezocht en dat ws eigenlijk steeds prima. In Oostenrijk moet je soms iets langer zoeken, maar zijn ze (mijn ervaring) ook goed. Favoriete stopplek van ons in Oostenrijk is de Mc Donalds (ja echt....) in de buurt van de Europabrug, omdat je daar zo’n waanzinnig uitzicht hebt.
    http://www.gardameer.me/mcdonalds-europabrug-oostenrijk/796/

SMJD en luca75 vinden dit leuk.
  8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Yep die mcdonalds is ook onze vaste stek op de heenweg hahah. Echt een geweldig uitzicht.

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @cowgirl80
    Ja dat idee had ik dus ook maar mijn eeuwig eigenwijze man heeft het al geboekt. nu vindt ik dat op zich niet een groot probleem omdat het wel redelijk bij de eind bestemming ligt, we zijn alleen in totaal wat langer onderweg (14 uur ipv 12)

maar er kan nog geannuleerd worden dus het ligt nog redelijk open.

mijn voorkeur ging idd ook uit naar fernpass en brenner na wat ik al had gelezen.

hebben jullie allemaal een creditcard? ik kan niet via booking zelf boeken omdat je een creditcard nodig hebt. mijn voorkeur gaat idd uit naar Oostenrijk

@luca75
    wij vertrekken vanuit almere (midden NL) en gaan naar Peschiera. als je in 1x rijd is het ongeveer 12 uur rijden. maar we willen wel 1 overnachting heen en terug denk ik ook.

zat idd wel al een beetje viamichelin en google maps te kijken maar moet er nog een beetje beter naar kijken xD.

MCD in Oostenrijk ga ik onthouden!

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik heb wel een creditcard ja.

Je zou eens kunnen kijken naar overnachtingsadressen net voor de fernpass. Ik denk dat erna te ver voor jullie is.
    Of in de buurt van Ulm.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    De TomTom beslist over het algemeen hoe we rijden en aan de hand van Tom kiezen we op een bepaald aantal km (wij rijden meestal max 500 km per dag) beslissen we (lees: man) welke overnachtingscamping we boeken. Hij kijkt meestal naar de aanwezigheid van een speeltuintje en een zwembadje.
    Onderweg stoppen we als er iemand moet plassen :) Daar eten we wat of kopen we wat lekkers en gaan we weer door.

Als je vlot door wilt rijden, dan hoeft het toch geen ‘leuk’ hotelletje te zijn? Slapen en door! Toen we samen waren deden we zelfs formule1 hotels. Geen aanrader trouwens :D

12. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wij stippelen via de routekaart uit en zetten het in etappes in de navigatie.
    Mijn schoonvader reed veel in Duitsland en wist ons altijd te vertellen waar veel wegopbrekingen zijn.
    Je kunt via booking onderweg wat zoeken als je niet meer verder wilt rijden.
    Wij hebben een creditcard van de ANWB, ook altijd handig ivm tolpoortjes.
    Wij rijden altijd via Oostenrijk de fernpas, prachtige weg! (Vanuit Overijssel)

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo’n voorbereider:
    - we rijden zoals de navigatie aangeeft;
    - we stoppen als we willen, zonder van te voren bekend wat voor parkeerplaats het is;
    - als we overnachten zoeken we ter plekke een hotel op.

mamameer vindt dit leuk.
  14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Als wij naar Italië gaan rijden we via Munchen/Oostenrijk/Fernspass en Brennerpass.
    Mooie route!
    En een super tip! Stop bij de Fernpass eens in Reutte! Hier heb je de Highline179! S'werelds langste loopbrug! Deze zie je hoog boven de weg als je via de Fernpass rijdt.
    Onder deze brug staat een prachtig hotelletje/gastverblijf! Hotel-Gasthof Klause
    Echt een aanrader om aan je vakantie toe te voegen, en je hoeft er geen kilometer voor om te rijden, ligt echt letterlijk op de route!

Ntje vindt dit leuk.
  15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja precies, bij de fernpass wemelt het van de leuke hotels, gewoon langs de weg, daar hoef je echt geen minuut voor om te rijden! 2 uur omrijden is echt veel met kleine kids als je al gaar bent.. en dan heb je toch geen energie meer over om iets bij dat leuke speciale hotel te gaan doen. Zou ik denken dan ;)

16. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Een creditcard is handig voor op reis en mocht je auto het begeven en je via de verzekering een huurauto wil moet je meestal een creditcard hebben.

Vaak is het niet duur om bij je bankrekening te nemen.

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij rijden smorgens 2uur aan en tot oostenrijk daar overnachten we op volders dan smorgens laatse 2uur naar t gardameer...terug rijden we meestal in 1ruk

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Dit deden we van de zomer met een nieuwe auto we hebben München centrum gehad en nurberg centrum met de eigen caravan da was geen succes haha dik 4uur langer over gereden achteraf bij garage bleek navigatie niet goed ingesteld hahaa

19. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    Wij rijden altijd aan een stuk door (man is vrachtwagenchauffeur en eigenwijs :roflmao:), vertrekken s avonds rond 22-23 uur we kunnen vaak heerlijk doorrijden. Ook met onze kleine man ideaal met slapen, tegen de tijd dat hij wakker word s ochtends rijden wij al in Italië.
    Gaan ook via de brenner en ook wij stoppen wanneer we er behoefte aan hebben. Maar meestal staan onderweg echt wel een aantal hotels aangegeven dus zou je ook zo heen kunnen!

20. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    We zoeken de route wel uit van tevoren, we wonen in Groningen en rijden meestal via Duitsland. Zeker als we naar Italië gaan, maar ook grote delen van Frankrijk kun je prima via Duitsland aanrijden.

Toch wil de navigatie ons meestal door Nederland laten rijden. We kijken dus wel altijd naar wat alternatieve routes en zetten de gewenste route in het navigatiesysteem.

Als we door Duitsland rijden, dan zoeken we vooraf geen stopplekken, langs de snelweg is daar altijd prima (Zwitserland ook, maar vaak wel duur). In Frankrijk kan het wel handig zijn om stopplekken vooraf te zoeken, om te voorkomen dat je bij zo'n hele vieze openbare gelegenheid uitkomt.

Deel Deze Pagina