Echt niet nog een (auw, ik weet t niet)

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn hart zegt ja tegen een derde.. Mijn verstand zegt nee.
    De oudste is 13 jaar, de jongste 15 maanden. En ik ben al bijna 42.

    We hebben het wiegje verkocht, maxi cosi weggegeven. Deels vd kleertjes verkocht. De kleinste maatjes bewaar ik. Dat zijn ideale babyborn poppekleertjes. Ik heb een spiraaltje. Maar niets is definitief.. Spiraal kan er makkelijk uit. Wiegje, maxi cosi ed. Ach het is zo weer 2e hands gekocht op MP.

    Ik heb gewoon besloten om nu nog niet te besluiten wel of geen 3e kindje..
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Ik denk ook dat het je hormonen zijn. Maar ook het afscheid nemen. Ik heb dat ook gehad, maar we in mindere mate. Soms was ik zelfs blij. Maar vaak ook wel met een heel dubbel gevoel.

    Ik zou gewoon lekker verder gaan met opruimen, genieten van je kinderen en ondergaan wat je gevoel is. Als je over 2 of 3 jaar toch ineens weer wilt, zijn dingen ook weer gewoon (tweedehands?) te koop. Geen reden voor paniek dus!

    Succes!
     
  3. Soit

    Soit Niet meer actief

    Hier wel iets anders gegaan, maar voor een deel wel herkenbaar. Na 3 wisten we zeker dat dat genoeg was. Dat hebben we ook steeds hardop tegen iedereen gezegd. Alle uitzet, kleertjes etc. Weggedaan.

    Toen begon het ineens weer te kriebelen. Bij ons allebei...... En een jaar later werd onze vierde trots geboren :D

    En ik had ook een spiraaltje hoor. Dat is toch niet definitief, is een klein iets om te laten verwijderen hoor...
     
  4. zwangerregnawz

    zwangerregnawz Bekend lid

    12 jun 2010
    902
    26
    28
    Oh... je hart en je hoofd he....
    Wij hebben er ook "maar" twee. Hebben geen plek in huis meer. Geen plek in de auto. Vinden het heerlijk om nu nog weg te gaan, want zo hebben we allebei een onder onze hoede zonder dat er een bij bungelt (is natuurlijk niet zo! de 3e is er net zo echt bij!! Maar gewoon.. omdat we er nu twee hebben ;) ) En uiteraard. Overal valt een mouw aan te passen.. Dus als een derde kindje je gegeven zou worden dan komt dat natuurlijk net zo groot met net zoveel liefde als nummer 1 en nummer 2 :) Maar toch, ons verstand zegt. Twee is goed genoeg. OOk met wat wij als personen kunnen hebben aan geruzie, gestoei, herrie etc etc ;)

    Maar dan komt je mamma hartje, je hormonen.... ooooh en toen ik zelf net kon lopen was ik al met poppen aan het slepen. En toen ik bewust werd van "kinderen" krijgen ed. Wist ik meteen! Ik word mamma en ik krijg een heleboel kindjes! En soms gaat het een tijdje goed. En ben ik helemaal in peace met onze keuze. Maar soms... soms... zeker rond de eisprong dan kan ik er echt mega verdrietig om worden. Dat het er voor ons echt niet meer in zit... Het kan niet meer en dan ineens overal om je heen zie je baby's en alles wat met die lieve kleine wezentjes te maken heeft.

    En terweil mijn meiden ook steeds meer plek voor hun eigen spullen willen en ook nodig hebben moet ik dus af en toe weer eens wat gaan uizoeken... traaaaanen.. pff.. Maar dan een week later. Als de maandelijkse poetsdrang om de hoek komt kijken ;) Is het ook weer heeeerlijk als mijn meiden dankbaar hun eigen rommel opruimen en daar ook de ruimte voor hebben ;)
     
  5. LiveLaughLove

    LiveLaughLove Niet meer actief

    hier voelde het tussen de 2e en 3e in net zo! het voelde niet compleet. Nu is de 3e er en het is goed! Al het gevoel is weg. Kon alles zo verkopen en weggeven
     
  6. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    Ik herken je gevoel met spullen wegdoen wel een beetje. ik heb pas de maxicosi weggeven en dat was voor het goeie doel maar degene die hem kwam halen zei nog niet eens dank jewel. toen had ik wel effe zoiets van STIK! hier heb ik mezelf gesteriliseerd omdat ik 3 kids echt meer dan genoeg vind. ik wist nog niet of ik een derde wilde maar floep toen was ik al zwanger ( 4 maanden na de middelste) ben nu uiteraard heel blij met hem maar toen ie geboren was dacht ik echt nu drastische maatregelen want een 4de wil ik echt niet haha. en ach ik zag vanavond een baby van 5 weken van een moeder van een klasgenoot van mn dochter en aaaah dat is heel lief en schattig en klein maar als ik dan weer die gebroken nachten voor me haal en die zwangerschappen ( heb 2 hele beroerde gehad) dan denk ik NEEEE en weet ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb.
     
  7. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    ik had trouwens van de week ook alle eerste kleertjes enzo in mn handen en dan denk je wel idd waar blijft de tijd. mijn oudste word in januari alweer 6
     
  8. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Uhmm jawel hoor..maar wel pas na de vierde :D

    Joh meid, pak die babyspulletjes lekker in, zet ze op zolder en schuif dit gewoon flink voor je uit!
    Je hoeft nu toch niks te beslissen en het jezelf toch ook niet aan te doen om al die spulletjes weg te doen met alle emoties vandien?

    Mijn derde ukje dartelt nu rond in de mooie kleertjes die haar oudere zussen eerder aanhadden, en m'n babietje speelt met speelgoed wat ik met mijn eerste dikke buik gekocht heb, dat vind ik ontzettend leuk om te zien. Brengt veel herinneringen terug.
     
  9. babylove26

    babylove26 Fanatiek lid

    Oooooh wat herken ik me hier goed in! Nou is onze jongste nog jong (niet klein is ie nooit geweest:D) Maar ik heb ook moeite met de gedachte nooit meer zwanger te mogen zijn en nooit meer een bevalling mee te maken ook al ben ik er bar slecht in. Ach ja we zullen zien hoe het gaat lopen.
     
  10. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx dames... Heerlijk.. een golf der herkenning...
    Ik vind t ook heel moeilijk.
    Ben niet op en tip fit/gezond... Wat zou ik mezelf (en kids) aandoen denk ik soms.. heb geen opa's of oma's om op terug te vallen, geen oppas oid... Ik stoei nu vaak al met hoe even naar tandarts oid... Dat soort gedachten weerhouden me dan weer... Ik kom zelf uit nest van 3, niks tekort gekomen, maar mis wel een zussenband, mijn zus en ik schelen 6jr, dus heel lang wachten is ook geen optie....om eisprong heen vrijen las ik ergen... No way... Mijn libido is dan aan t piekken... Dan moet ml maar heel ver weg blijven hihi.. ... Kleine babytjes zien.. ja, das lastig... Terwijl mijn jongste pas 8mnd is... Ik wil haar niet voorbij gaan in mijn gedachten... Aan andere kan, bij oudste, was ik met 9mnd weer zwanger... Voor nu voeld dat sowiezo te vroeg.. ik ga de stapel 'give away' zo dadelijk nog aanpassen... Voeld niet goed, thanx mensen... Lieve reacties
     
  11. 2jees

    2jees Niet meer actief

    haha pieken, hier ook maar manlief steunt/helpt me daar in. Moet van 2 kanten komen he. En inmiddels zal het echt niet meer mis gaan, je went eraan en als je écht geen 1 meer wilt doe je het daarvoor (niet) ;)
     
  12. Jo86

    Jo86 Bekend lid

    16 apr 2009
    658
    0
    0
    Herkenbaar! Hier wel een derde en er komt hopelijk ook een vierde...
    Dus dat gevoel van nu is het compleet heb ik niet gehad na de derde. Sterkte met je beslissing! Je hebt idd nog even, maar als je niet teveel leeftijdsverschil wil voelt het waarschijnlijk zo, dat je NU moet beslissen he? Dat had ik iig wel hoor, terwijl ik ook over tien jaar nog een kindje zou kunnen krijgen, maar ja, dan wordt je gezin weer heel anders.
     
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.329
    113
    Tot een paar maanden geleden wilde ik nooit meer zwanger worden. Mijn jongste heeft meer dan een jaar bijna niet geslapen en ik vind zwanger zijn vreselijk. Het eerste jaar vind ik ook maar matig. Maar we zijn dit weekend weggeweest en ik heb zo genoten van mijn kinderen. En we hadden geen anticonceptie meegenomen. En ik stel mijn huisartsafspraak voor een spiraaltje almaar uit.
    De kans dat ik zwanger zou worden dit weekend is miniem, maar opeens hoop ik er toch op. Dit terwijl ik 2 weken geleden mijn positiekleding heb verkocht. Waarom opeens toch twijfel?
     
  14. ukkie89

    ukkie89 Fanatiek lid

    26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Hier is net de 2e gearriveerd en zei 2 dagen na de geboorte al dit is niet de laatste :p ondanks dat ik elke zwangerschap hondsberoerd ben. Maar we willen echt wel een paar jaar wachten. Het kriebelt nu ook nog niet dat had ik bij de 1e wel steeds. Vooral rond de 8/9 maanden waar jij nu in zit. Ik denk dat het grotendeels met je hormonen te maken heeft. Ik zou alles opslaan op zolder en de optie nog even open laten wie weet ooit!
    De gedachte nooit meer zwanger nooit meer een kindje lijkt me vreselijk:(
     
  15. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Heb even de 'schade' bekeken...heb 'gelukkig ' nog wel zomer pakjes... 😁 ( .. dat word tzt als ik een keuze gemaakt heb).. even tacktisch vrijen...hihi..
     
  16. libelle85

    libelle85 Actief lid

    23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er niet zo'n last van om de kleertjes weg te doen... ik heb ze eerst boven een poos staan in dozen en dan opeens denk ik die dozen moeten weg! Dan gaan ze naar iemand toe met een goed doel.
    Maar 1 keer de fout ingegaan door samen met diegene in de dozen te kijken wat er in zat en toen stond ik toch weer even terug te denken aan een klein babytje! Maar eenmaal de dozen weg vond ik het niet meer erg.
     
  17. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Pfff al een dikke week 'eisprongkriebels' helpt ook niet mee...
    (vind manlief dan weer niet erg)...
    Grrrr
     
  18. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Wij willen best een derde. Maar we wonen in een klein appartement (2 slaapkamers). Oudste dochter is helaas maar de helft van de tijd bij ons (co-ouderschap met ex).... maar ik merk wel dat het slapen van 2 kids op 1 slaapkamer best puzzelen is. We wonen 4 hoog zonder lift, ook flink sjouwen. Daarnaast zouden wij ook aan een andere auto moeten. Maar we houden vast aan onze droom (nog een kindje) en bewaren alle spulletjes van onze jongste dochter. Mocht het zover zijn (2 ks gehad, dus moet een jaar herstellen van de gyn), dan zien we dan wel hoe het gaat. ML is overigens al flink aan het sparen voor een andere auto en ik zet mijn centjes opzij voor een nieuwe kinderwagen die er dan moet komen (vorige is gesneuveld). Het zal niet makkelijk zijn, het is nu ook al pittig, maar gelukkig zijn we zeker!
     
  19. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Bij ons zou t niet onmogelijk zijn, maar wel eerst een kostbare verbouwing nodig, dakkapel en kamer op zolder maken... Mijn man is eenverdiener en werkt al zo'n 60 uur p/wk .... T zijn keuzes... Kleine erbij neemt ook kosten met zich mee, ik weet niet of we dat kunnen...
     
  20. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij doen voorlopig ooo nog even aan struisvogelpolitiek. De oudste is nu net 4, jongste net 2 en ik heb eigenlijk al een jaar kriebels voor een derde. Over 3 jaar moet mijn spiraal vervangen worden, maar misschien besluiten we daarvoor wel om nog voor een derde te gaan, of misschien zijn we dan juist blij met een beetje meer rust en willen we geen derde meer. Wordt sowieso in de komende anderhalf jaar nog niks beslist, ik ben nog bezig met mijn studie en wil eerst nog flink wat afvallen. Dat heeft nu prioriteit voor mij.

    Man twijfelt ook, die vindt het zo eigenlijk ook wel prima. Maar we zijn er beide nog niet helemaal aan toe om alles weg te doen. Kleertjes van de oudste hebben we al heel veel van weggegeven aan vriendinnen en aan zwager en schoonzus (allemaal meisjes die 1 of 2 jaar jonger zijn dan dochter), kledig van zoon hebben we ook al flink wat weggedaan in de humana bakken. Neutrale dingen bewaar ik nog wel, en ook de box, maxicosi, commode etc staat hier allemaal nog in het berghok. Wil het eigenlijk wel weg doen (scheelt veel ruimte) maar dan moet alles weer gekocht worden als we toch besluiten voor een derde te gaan.

    Dus... struisvogelpolitiek ;)
     

Deel Deze Pagina