Voedingschema met brood

Discussion in 'Voeding' started by Leeuw89, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Hey!

mijn kleine mopje mag binnekort met brood beginnen! Maar wat ik me nu af vroeg: hoe ziet haar schema er dan uit met flessen, hoeveel flessen.nog?

Wat is jullie schema met brood?

Bedankt!

Liefs

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik lees mee! ;)

Maar ik denk dat wij even wachten tot onze uk fatsoenlijke hoeveelheden groente en fruit eet. Dat wisselt nog erg per dag. En fruit zitten we nog in de proef fase.
    Misschien tussen de middag ergens een keer?

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen ik bij Ayla brood ging introduceren ben ik eerst begonnen met na de fles van ca. 12.00 uur een broodkorst aan te bieden. Dit heb ik een paar dagen achter elkaar gedaan. Toen eens een paar stukjes brood met boter geprobeerd en toen dat goed ging ben ik ipv eerst de fles, eerst een broodje gaan geven en daarna nog een flesje melk. En zo kom je dan vanzelf op een boterham tussen de middag.

4. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee.
    Ben we al bezig met fruit en groentehap. Die gaan er goed in. Daarnaast geef ik toch nog 4 a 5 flessen.
    Binnenkort wil ik ook met brood erbij beginnen. Volgens mij geef je rond 12 uur brood zonder korst met alleen beetje margarine.
    Ik vraag me ook af hoe je schema dan eruit komt te zien met de flessen erbij.
    En welk brood kan je het beste geven?

5. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi Leeuw, mag ik vragen hoe je schema er nu uitziet? Ik neem aan dat je op 4 of misschien 5 flessen zit nog?

Ik ben hier begonnen met broodkorstjes en geleidelijk aan het brood in blokjes gesneden. In het begin at ze er eigenlijk weinig van, toen gaf ik daarna gewoon nog de normale fles (180/6). Bij een half broodje 90/3 en bij een heel broodje geen fles meer.

Gaat natuurlijk niet van het een op het andere moment, pas als ze wat langer een half of heel broodje at ben ik de flessen gaan aanpassen.
    En oh ja, bij het halve broodje ben ik de fles gaan verschuiven na een uur na de maaltijd.

Het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar zo werkte het hier prima.

En ik ben met 7 maanden daarmee begonnen.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Best geef je tarwe brood. Die van tarvo of zo. Licht bruin.

Hier was het schema toen (tijden zijn bij benadering):

06.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 brood (fles = afhankelijk van broodinname, zie mijn vorige post)
    15.30/ 16.00 hier zat nog een fles of niet meer, weet ik niet meer zo goed :D In jouw geval wel denk ik
    17.30 groente
    19.00 fles

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf eerst alleen maar korstjes...toen dat goed ging ben ik es een hele boterham gaan proberen...die is er in gesloopt zo na het fruit en middagfles in...

8. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ons schema met brood is nu (en dat was ook met 7/8 mnd zo)

7.00 bordje pap 180+6 met bambix licht volkoren of flesje melk

10.00 fruitje

12.30 1 a 2 broodjes (eerst zonder korst en nu dus met) met flesje melk 120+4

15.30 koekje of soepstengel of rijstewafel met water of thee (Hele middag door)

17.30 groente met beetje yoghurt

18.45 laatste fles 180+6

hoop dat je er wat aan hebt...

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons schema is hetzelfde als dat van juffie roos. alleen de laatste fles wat later.
    Brood geven we licht volkoren. Gewoon rond 12 uur en daarna nog een fles. wij geven altijd nog een fles van 200cc en kijken hoeveel ze wilt. Nu ze een boterham eet (zonder korst) drinkt ze er meestal nog maar 100cc van.
    Hier begonnen met brood vanaf ongeveer 6 maanden, maar ze moest er niets van weten. Toen even gestopt en opeens van de een op de andere dag wilde ze wel brood eten (korsten gaan nog niet helemaal op). Dat moment was vlak voordat ze 8 maanden werd.
    Ze eet brood met boter, appelstroop, smeerkaas of smeerworst.

10. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!

Op dit moment is dit haar schema:

8.30 pap

10.30 fruit

12.00 half broodje + fles

15.00 sap met een halve liga

17.00 groente

19.00 fles

23.00 fles

Zie dat veel van jullie deze niet meer geven is dat niet meer nodig?

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet gewoon kijken naar je eigen kindje of de laatste fles nog wel of niet nodig is. Is ook afhankelijk van hoeveel groente en fruit er al gegeten wordt.
    Wordt hij zelf wakker voor de fles van 23 uur? zo niet, dan zou ik eens proberen hem te laten liggen en kijken of hij gewoon de nacht blijft doorslapen. Dan kun je gerust de laatste fles laten vervallen.

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ons schema:

7.00 papfles
    rond 9.00 fruit met water
    12.00 boterham met een kleine fles
    15.00 water met een tussendoortje
    17.00/17.30 groente en yoghurt
    19.00/19.30 fles

Wij zitten al heel lang aan deze tijden en hebben dus de fles om 12 uur dus langzaam vervangen door een boterham..

13. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Zei hihi wordt niet zelf wakker voor de fles!
    Vraag me af of ze dan snachts niet wakker wordt, denk het niet ze is helemaal niet zn hongerlao en de fles vinf ze zowiezo niet zo lekker.
    Ga het vanavond gewoon proberen en dan zien we wel hoelaat ze komt!

14. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons schema sinds vorige week is
    8.00 140ml fles wat over is (ongeveer 150ml)maken we pap van
    10.00/10.30 fruit (ongeveer 150 gram)
    12.00 boterham met korst en jam of pathe (gaat helemaal op)
    13.00 fles (ongeveer 150ml)
    15.30 Halve liga met wat drinken
    17.00 groente (ongeveer 150 gram) met yoghurt toetje
    19.30 fles (ongeveer 200 ml)

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaha sorry. ik dacht hij.. nog moeite doen om dat te typen, omdat ik zelf een dochtertje heb schrijf ik normaal altijd in de zij vorm. oeps sorry :) hihi

16. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Nou gister om 8 uur de fles gegeven en ze werd vanochtend om half 8 wakker, normaal wordt ze rond 8 uur half 9 wakker, dus heel netjes!

Share This Page