Ik had ook 3 van die kleine potjes, ze zijn nog steeds niet op (zoon is nu 15 maanden). Ze zitten in de luiertas. Ik gebruik vooral zinkzalf (van natusan volgens mij, die van kruidvat vond ik niet fijn). En verder bepanthen. In de babydozen zitten ook wel kleine tubes bepanthen en zinkzalf. Nou ja bij mij zat dat er in. Of ik heb het van het ziekenhuis of van de VK gekregen. Ik weet het niet meer precies.... Ik had in ieder geval genoeg proefverpakkingen om te proberen.
Ik denk dat een babyhuidje niet zoveel nodig heeft. Veel van die producten bevatten nog best wat agressieve en ontvettende stoffen en parfum. Daarvan krijgt je kleine dan weer een droog huidje, dan moet je weer meer gaan smeren om dat te verhelpen etc...en zo verdienen de producenten er lekker aan! Ik heb een klein potje sudocrem gekocht en van weleda het cremebadje en de iedere dag olie. Ook heb ik havervlokken in huis om daar een badje van te maken. Voor het begin lijkt dit me wel genoeg. Misschien nog haarlotion en iets van een creme voor droge plekjes?
Ik had in m'n kraampakket een complete set babyverzorging zitten. Uiteindelijk alleen de wasgel en de shampoo gebruikt. We zijn nu nog steeds niet aan een nieuwe fles toe. Verder gebruiken wij sudocreme, zwitsal creme (gezichtje) en hebben we zetpillen in huis. Erg handig als ze prikjes hebben gehad. Toen ze ziek/verkouden was, heb ik nog babyluuf, hoestdrank en neusspray gehaald. Maar dan moet je wel even de verpakking lezen voor vanaf welke leeftijd dat precies is.