oja idd. ik dacht meer aan , dat een HA wel vriendelijkere methodes zou kennen om aan zn einde te komen.... maar idd je verwacht het niet van een bekend iemand (tenminste ik niet)
Ms van de term zelfmoord. Zelfdoding of suiside maken. Dit klinkt zo hard. Is ook hard natuurlijk, maar staat net wat zachter.
Vreselijk, dat heeft hij zich ellendig gevoelt om te beslissen dat hij een einde wou maken aan zijn eigen leven. Vreselijk ook voor familie, vrienden & iedereen die het heeft zien gebeuren.
Jeetje, wat een einde. Verschrikkelijk voor de nabestaanden. Je zou toch denken dat een huisarts wel toegang heeft tot andere middelen om een einde aan zn leven te maken op een humanere manier... Misschien was het een opwelling?
verschrikkelijk inderdaad zo had ik ook een hele lieve huisarts ooit, was zo blij met hem echt een schat van een man, belgisch weet ik nog. paar keer verhuisd dus andere genomen ivm de afstand.. las ik een paar jaar terug ineens dat hij ook zelfmoord had gepleegd.. zijn exvrouw had namelijk een tijd daarvoor een van hun kindjes vermoord of beiden weet het niet meer precies zij zat ook opgenomen of vast.. en dat kon hij niet verkroppen .. weet het precieze verhaal niet meer maar vond dat ook zo schokkend was zon leuke huisarts..
Een huisarts krijgt zoveel verhalen en ellende aan te horen dag in dag uit. Moeten patiënten naast goed nieuws vaak ook slecht nieuws mededelen en hebben een enorme druk van 10 minuutjes per persoon waardoor persoonlijk en menselijk adviseren bijna onmogelijk wordt. Huisarten lopen uit en werken van 7 tot 7 om alle patiënten in de kamer te behandelen. Ik denk persoonlijk dat het beroep huisarts zwaar onderschat wordt. Je moet echt wel stevig in je schoenen staan. Als ze dan zelf wat mankeren zullen ze uit schaamte niet zo snel Naar een collega gaan lijkt me. Erg hoor. Elke zelfmoord vooral op deze manier is te veel. Als iemand zelfmoord wil plegen dan is dat in de meeste gevallen hun eigen keus en kan dat respecteren maar waarom voor de trein waar je zoveel mensen een trauma bezorgt.
Hij laat idd een vrouw met kinderen achter. Wel is hij pas geleden gescheiden wat ik hoorde. Maar vind het zo onwerkelijk om te bevatten, Vorige week zat ik nog aan zijn tafeltje en nu dit.
Erg triest, vind het ook best egoistische om eerlijk te zijn ( zelfmoord ) maar goed dat is een andere discussie. Heb het zelf tot 2x toe mee gemaakt, 1e keer met me zwager die het heeft geprobeerd en de andere keer met een vriendin, althans ik dacht dat ze een vriendin was. Geloof me, ik vind het heel erg als je zover weg bent dat je dit moet doen maar ik vind je ook zo egoistische om wat je je nabestaande aandoet.
Wat vreselijk nieuws, helaas denk ik dat 2013 geen goeds gaat brengen voor de meeste personen in de stad waar ik woon hebben in het nieuwe jaar al 4 mensen zelfmoord gepleegd, waaronder 1 meisje van de flat gesprongen degene die dat gezien had, had fotoos gemaakt en op facebook gezet hoe dat meisje uit elkaar was gespat zo erg gewoon. Heel veel sterkte, waar gaat de wereld naar toe dat mensen echt het lef hebben om zoiets te doen. Iedereen voelt zich wel eens depri of ziet het even niet zitten, maar als je tot zoiets in staat bent dan moet je toch al heel lang zo lopen, vreselijk!
Ik vind het altijd zo vreselijk als mensen voor de trein springen. In de eerste plaats voor de nabestaanden, maar ook voor de mensen die het mogelijk zien, de machinist en ander personeel etc. Die mensen zijn getraumatiseerd na afloop en hebben een leven lang last van zo'n gebeurtenis.