Inleiden ziekenhuis, is dit wel of geen medische noodzaak?

Discussion in 'De bevalling' started by Lentebaby, Jun 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentebaby

Lentebaby Lid

Mar 27, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik kan via google en deze site geen soortgelijke vraag/ervaring lezen en dus post ik hem hier op dit topic.

Ik ben 40+3 dagen zwanger van een jongetje. Afgelopen week zat alles nog potdicht. Door de slapeloze nachten, B.I en 0,00 activiteit verwees mijn VK mij naar het ziekenhuis voor een check en een eventuele inleiding. Ook de gynaecoloog begon gelijk over een opname máár afhankelijk van de ontsluiting. Echter bleek deze na controle pas 1 cm te zijn en nog onvoldoende voor een vervolgstap.

Tussenoplossing: eerst strippen bij de VK, dag wachten en morgen word ik telefonisch benaderd door het ziekenhuis dat wanneer er geen activiteit heeft plaatsgevonden dat we overgaan op inleiden. Momenteel is het nog steeds rustig en na het strippen had ik eventjes last van kramp maar verder niets. Ook heb ik een recept voor een slaapmiddel meegekregen om tot rust te komen.

Alleen is het voor mij nu onduidelijk, is er sprake van medische noodzaak? Uiteraard kan ik dit ook morgen vragen aan de arts maar ik ben toch nu al zeer benieuwd of deze inleiding volledig word vergoed ( zilverenkruis zegt van wel, mits medische noodzaak) De gynaecoloog trekt duidelijk een grens bij een zwangerschap van max. 41 weken.

Iemand ervaring?

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heyhey,
    Als je wordt ingeleid heb je idd automatisch een medische indicatie:)
    succes met de laatste loodjes! Ik mag vandaag mijn 2e zoontje gaan bewonderen, want vanmorge zijn mijn vliezen gebroken!!:D:D:D
    xxx

3. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Inleiding is altijd medisch en word ook altijd vergoed!

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Volgens mij is inleiden ook altijd medisch!
    Hoe is het nu met je,is er al wat gebeurd.
    Dat ze beginnen met inleiden wil trouwens niet zeggen dat je kindje dezelfde dag geboren word hoor,bij mij duurde het 6dgn!

5. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    1,288
    0
    0
    leidster kdv
    Volgens mij als hun besluiten tot inleiden word het gewoon vergoedt! Hier ingeleid dmv infuus en van te voren werd al gezegd binnen kantoortijden! Heb er dan ook 5,5 uur over gedaan!

Suc6

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Jup, zodra je ingeleidt wordt ben je medisch voor zover ik weet. :) Was ik iig wel daardoor..

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt, je ziet er geen rekening van €250 of zo voor de eigen bijdrage. Geldt geloof ik bij alle bevallingen waarbij de gyn het over neemt van de vk.

Share This Page