Echt pas na 1 jaar?

Discussion in 'Voeding' started by mirwar, Jan 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Tot 1 jaar echt uit kijken met zout. De niertjes kunnen dit echt niet aan.

Marijn eet al vanaf 6 maanden met de pot mee. Alleen gebruik ik eigenlijk nooit zout en maak veel sausjes zelf. Daar let ik gewoon op dat ik voor hem er geen zout, boulion etc bij doe. Marijn is nu 15 maanden en nog krijgt hij weinig tot geen zout, gewoon omdat wij dat zelf niet/weinig gebruiken.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Weet je wat ik nou zo vreemd vind? Zout moet mee opgepast worden, maar het zit bijvoorbeeld wel in Nutrilon goedenacht. dat is dan toch ook niet goed? En als ze 1 jaar zijn dan mag zout ineens wel van de 1 op de andere dag. (uiteraard met mate ,maar dat geld ook voor volwassenen)

Missschien begrijp ik het verkeerd hoor :oops:

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wat ik niet goed snap dat je gaat twijfelen of het misschien wel zou mogen.
    Met 1 jaar is het niet meer verboden, maar het is nog steeds niet aan te raden. Ook voor jezelf is het niet aan te raden, want het is gewoon niet goed voor de nieren.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Dit zou ik nog echt niet doen. Onze zoon is nu 2 en krijgt dat ook niet. Sterker nog, wij gebruiken het zelf niet meer omdat er zo megaveel zout in zit.

ook bouillonblokjes gebruk ik niet meer, ook vanwege het zout.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn dochtertje eet sinds ze 6/7 maanden is met de pot mee. Maar dan wel zonder zout. Vanaf 1 jaar eet ze ook macaroni/lasagna mee. En op patatjes (een paar) zit ook zout. Maar hier staat de zoutpot gewoon op tafel en zij krijgt het nog niet over haar eten.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou ik twijfel niet over het feit of zout in beperkte mate moet of niet, want zout is natuurlijk niet heel goed ,dat weet ik ook. Wel twijfel ik idd aan het feit of zout wel of niet mag, want waarom zit het dan in opvolgmelk en bijvoorbeeld liga 2e stap en misschien nog wel in tig andere dingen? Als iets nog niet mag onder de 1 jaar zou het er toch ook niet in mogen zitten? Ook mag het ineens vanaf 1 jaar wel. Ik zie het verschil bijvoorbeeld niet zo met een kind van 11 maand wat het dus niet mag en 12 maand dus ineens wel. In die zin bedoelde ik het meer, met vanaf na 1 jaar mag het ineens wel.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Een beetje zout kan geen kwaad. Dat heeft een mens ook gewoon nodig.
    Alleen in de alledaagse producten zit vaak veel zout toegevoegd. Zoals in die pakjes saus.

Wij zijn tot 12 maanden voorzichtig geweest met saus. Kregen wij pasta/rijst, dan haalde ik een portie groente+vlees uit de pan, en maakte daar voor C zelf een sausje bij (bv wat tomatenpuree) of gewoon zonder sausje, maar met een beetje boter.
    En natuurlijk veel aardappels/groente/vlees.

Na de 12 maanden zijn we langzaam minder speciaal voor hem gaan koken, en meer met de pot mee. Nu eet hij eigenlijk alles, ook de pittige chili-con-carne, maar ook zo nu en dan pakjes saus. Zolang het niet dagelijks is, en niet te grote hoeveelheden moet dat best kunnen.

Share This Page