Vanaf hoelang voor NOD had jij zwangerschapssymptomen?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Nikkie, May 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Ik ben wel benieuwd wanneer jij zwangerschapssymptomen kreeg.
    Kan dat bijvoorbeeld al een week voor NOD of is dat te vroeg?
    Zelf ben ik namelijk zo ontzettend moe en heb al een paar dagen af en toe hoofdpijn. Dat heb ik normaal nooit zo vaak. En vanochtend voelde ik me misselijk voor het opstaan.
    Heb wel wat spanningen gehad en wil ook niet denken dat het symptomen zijn maar was wel benieuwd naar jullie reacties.
    Las het topic over de eerste symptomen al maar er staat alleen "voor NOD" . Ik ben dus benieuwd of dat een paar dagen ervoor is of zelfs al een week.
    Zelf denk ik dat ik een griepje onder de leden heb, voel me erg belabberd.

groetjes Nikkie

2. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Vorige keer kreeg ik het 4 dagen voor mijn NOD. Toen kon ik ineens niet meer op mijn buik slapen door mijn gevoelige (o)(o). Ik had toen nog geen vermoeden, pas na 2 dagen overtijd dacht ik: 'zou het?'

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik had een weekje voor mij NOD wel een gek voorgevoel. Was ineens moe en behoorlijk prikkelbaar. Eten smaakte me niet meer zo goed en mijn borsten werden erg gevoelig. Wat me het meeste opviel was dat mijn darmen in eens erg begonnen te rommelen.

Groetjes Vanessa

4. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik denk dat mijn lichaam helemaal van slag is.
    Moe, buik doet gek, zie soms spikkel voor me ogen, rommel onder in me buik met steken, vol gevoel en riem moet iets losser.
    En moet je me meter zien ik moet nog 12 dagen wachten. Dus zeg het maar.
    Ik weet dat ik er niets meer van snap hahaha

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ik had al meteen naar de vermoedelijke innesteling (1,5 week van te voren) het gevoel dat ik wel eens zwanger kon zijn. Gewoon heel sterk een zwanger gevoel. Verder was ik moe, had ik harde bobbels in mijn borsten en deden ze pijn en mijn tepels waren opgezwollen en aan het verkleuren.. en andere afscheiding!

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Maar het kan dus dat je ver voor die tijd al zwangerschapssymptomen hebt... ik zit dus nog verder weg dan een week..

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    12 dagen voor NOD is wel erg ver hoor.
    Je zit net een paar daagjes na je eisprong.

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Het is eigenlijk ook de bedoeling dat zwangere dames reageren... Niet sneu bedoeld hoor maar was gewoon erg benieuwd hoelang van tevoren je al klachtjes kan hebben.
    Dat las ik namelijk niet bij "de eerste zwangerschapssymptomen" leuk topic.
    Helaas is het bij niemand gelijk he.
    Zei al in een ander onderwerp; wat zou het handig zijn als er zoiets als "het zwangerschapssymptoom" bestond, dan wist je gelijk waar je aan toe was.
    Aan de andere kant wordt het dan ook wel saai en erg voorspelbaar.
    Ons lichaam is met opzet zo ingewikkeld gemaakt zeker ;)

liefs Nikkie

9. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik hoef niet zwanger te zijn om te kunnen vertellen dan 12 dagen voor NOD gewoon erg vroeg is.
    Je eitje is gewoon weg nog niet ingenesteld, dat duurt 5 tot 10 dagen, na de innesteling word er hcg aanmaakt en die veroorzaakt de klachten.

(een groen kleurende teen ofzo, zou ook een goede zijn, weet je gelijk of het gelukt is! hahahahahah)

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Hey Natas, bedoelde jouw reactie ook niet hoor. Maar het was niet de bedoeling om hier op te gaan sommen, ik heb hier en hier last van zou ik zwanger kunnen zijn? Heb wel even een uitleg gegeven.
    Was gewoon ff benieuwd hoe ver vantevoren je al klachten kan krijgen.
    En dus reacties van de zwangere meiden.

Hahaha of een rode teen (= ongi). Groen is groen licht hihi dus zwanger.

Ach als alles in het leven zo voorspelbaar zou zijn dan zou dat ook weer niet leuk zijn toch? Pas achteraf kan je zeggen ik had daar en daar last van. Voor mijn menstruatie heb ik ook altijd wel last van mijn borsten dus dat zou bij mij geen symptoom zijn.

Ben alleen zooo moe en heb een warm hoofd. Maar ja een virus doet dat ook met je lichaam. Ik blijf maar sceptisch, dat is het beste. Na ik tijdens het ontpillen een paar keer voor niks heb getest zou ik het nu niet weer zo snel doen. Ik ben een beetje terughoudender geworden. We zien wel. Maar het gaat toch altijd wel kriebelen he na je eisprong.
    Maar het gaat hier niet om mij, misschien hebben de zwangere damens nog wat te melden. Alvast bedankt oa. Bo20 en Saartje27.
    Hopelijk kan ik me er spoedig bijvoegen...

liefs NIkkie

11. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Graag gedaan, ik was toen ook hartstikke zwanger hoor! ;)

12. Writer

Writer Niet meer actief

ik kan niet zeggen wanner persiec want na mij eisprong begon ik al ziek te worden , duizelig , zoo moeeee , hoofdpijn ,
    een week voor nod droge lippen en puisjes , toen 3 dagen voor nod getest en ja hooorrrrrrrr :D :whistle:

13. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Katrien, ik had het gezien hoor. Wat erg voor je. Hopelijk mag je het binnenkort nog eens meemaken en gaat het dan goed.
    En iedereen die zwanger is gefeliciteerd!

liefs Nikkie

14. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Dank je! Ik hoop het ook...

15. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Ik had deze keer voor mijn NOD eigenlijk weinig klachten,terwijl dat ik normaal tussen mijn ei en NOD altijd ineens erge hoofdpijn krijg en rugpijn.Was alleen grieperig en droomde ineens veel en kon niet op mijn buik liggen,omdat mijn borsten zo'n pijn deden.Maar dat was allemaal echt pas ongeveer een week voor mijn NOD.Had helemaal niet het vermoeden dat ik zwanger was,dacht dat het een griepje was!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij waren er niet zo mee bezig, maar heel toevallig was ik op de dag van mijn ovulatie ziek en de avond ervoor geklust. Ik was duizelig, misselijk en had buikpijn. Nu een week elke ochtend en avond misselijk en heb het gevoel dat ik ongesteld word. Mijn borsten voelen ook wat pijnlijk af en toe.

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ongeveer een weekje voor NOD, vage misselijkheidsklachten (jeweetwel dat misselijke gevoel alsof je de vorige avond flink bent wezen stappen en de nodige alcohol hebt gehad...)
    Ook duizelig bij opstaan uit bed of stoel. Ook begonnen mijn borsten 2 dagen voor NOD verschrikkelijk zeer te doen. Mijn test was eerst op NOD negatief, maar ik wist dat er wat aan de hand was... Dus later nog eens gedaan en ja hoor!

18. little hope

little hope Actief lid

Apr 7, 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik had al heel snel klachten, eigenlijk meteen na mn inseminatie al... dus wel degelijk dat 12 dagen voor je nod kan, ik heb t ervaren...

ben nu 4 weken zwanger, en heb al ruim 2 weken n gevoel van ongi worden in mn onderbuik, wat doorloopt naar mn zij, tevens was ik ook meteen al erg moe en deden mijn tepels pijn, niet mn hele borsten maar echt alleen mn tepels (de nopjes hihi)

ook moest ik erg vaak plassen en was t heel licht van kleur(wat nu nog steeds is, lijkt wel water), en je ik zei bij mn borsten ook vage donkerdere plekjes rondom mn tepels komen...

verder heb ik niet egt ergens last van, ben niet misselijk en eet me juist suf... heb egt overal zin in...

en dat borrelen, enorm ! borrel de ganse dag door

19. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ik heb deze maand na mijn ei steeds gezegd: als ik zwanger ben sla ik echt steil achterover! Want niet op de goede dagen kunnen klussen, eigenlijk vrijwel geen symptomen. Terwijl ik bijvoorbeeld afgelopen maand best was symptomen had en toen gewoon ongi werd. Ik wist echt vrijwel zeker dat het niet raak was. Of dat dacht ik.
    Dus deze maand ging ik pas denken: 'zou het dan toch?' toen ik niet ongesteld werd. Dat was echt mijn eerste duidelijke symptoom.
    Ja en gisteren een vet positieve test! Zo bizar. Dus het kan volgens mij heel erg verschillen.

Nu achteraf denk ik wel: ik voelde me idd een paar dagen wat grieperig, ik had op een gegeven moment echt van die rode gloeiwangen en de dag voor testen wel een vaag misselijk gevoel. Maar van dat laatste dacht ik: het zullen de zenuwen wel zijn.
    En sinds gisteren voel ik me ineens wel een stuk misselijker, haha! Maar echt, ik beloof dat ik alle eventuele symptomen lachend doorsta want ik ben veel te blij met die positieve test!

Succes ermee hoor...

20. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Bij mij begonnen m'n 'klachtjes' eerder dan normaal voor m'n NOD, namelijk een week ervoor. Meestal begint het bij mij een dag of 3/4 ervoor. Het leek allemaal zo verdacht veel op wat ik normaal voel, dat ik dacht dat het niet gelukt was.
    Maar achteraf gezien was het dus niet zo gek dat ik een paar dagen eerder dan normaal 'dingen' voelde...

Succes!

Share This Page