Echt samen er mee bezig of is het meer iets van de vrouw?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annerie, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik merk aan mezelf nu we graag een kindje willen, dat ik bijna nergens anders meer mee bezig ben. Ik ben bijna forumverslaafd, denk er veel over na en ga zo maar door.

Mijn man heeft dat stukken minder en misschien is dat enerzijds ook wel een beetje logisch. Maar het liefst zou ik willen dat hij ook vanalles leest op internet en helemaal zwangere-interesses heeft.

Nou, dat heeft hij niet op de manier die ik graag zou willen. Ik denk dat ik mijn verwachtingspatroon maar eens moet bijstellen. Hij roept altijd "ik vind het super leuk, maar interesse toon ik op mijn manier en daarbij, je bent nog niet eens zwanger"....

Herkennen jullie dit een beetje? Is dat een vrouwending? Zijn mannen er gewoon minder mee bezig of komt het omdat ik nog niet eens zwanger ben en loop ik gewoon te hard van stapel?

Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat....

XX

2. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Jah hoor...vrouwending is het idd!

Natuurlijk zijn de kerels er ook wel mee bezig maar zeker in mindere maten.

Maar dat vernaderd op het moment dat jij bijvoorbeeld je kindje voelt schoppen in je buik en hij niet...veel mannen zijn daar op dat moment toch een beetje jaloers op.

Liefs ninet

3. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hoi Annerie,

Mijn kerel leeft op zich wel mee, maar is er minder mee bezig als ik. Maar dat geeft niet, eigenlijk vind ik het wel prettig. Als we er allebei zo mee bezig zouden zijn, zou ons leven wel heel erg om één ding gaan draaien.

ik vond het wel prettig dat hij zou begrijpen hoe mijn cyclus werkt, waar we allebei op moeten letten om zo gezond mogelijk te leven, etc. etc. Dus ik heb het boek van Marielle Croon gehaald in de bibliotheek. Is hij nu ook in aan het bladeren, en hij houdt ook mijn cyclus in de gaten (ik ben trots op hem).

Het grootste verschil zit 'm in het moment dat de :evil: :evil: weer komen, daarvan is hij minder over de rooie :) dan ik.

4. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mee eens vrouwending...

Het werd volgens hem een obsessie voor mij, terwijl ik juist vond dat hij er nooit iets over zij..

Haaahaa.

echt alle mannen zijn nuchter(op enkele uitzonderingen na)

Britt

5. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Annerie,

Nou ik herken dat zeker. Ik ben in januari met de pil gestopt om te kijken of alles nog goed werkt. Toen was er nog niets aan de hand, maar nu we besloten hebben om er echt voor te gaan wordt ik helemaal gek van mezelf.

Lijkt wel of er niets anders meer bestaat. Surf me suf :)

En mijn vriend, tsja wat zal ik zeggen. Hij roept heel hard dat hij vader wilt worden, maar hij heeft zo iets van, waarom druk maken en continu praten over iets wat er nog niet is.

Volgens hem komt dat vanzelf wel als ik echt zwanger ben. Hij vindt dan ook dat ik er veel te veel mee bezig ben.

Ik heb dan weer van 'lekker makkelijk praten, maar het is wel mijn lichaam dat het goed moet doen, en waar alle veranderingen hopelijk gaan plaatsvinden. Ik vind het dan ook niet gek dat ik graag wil weten wat mij te wachten staat'.

Denk dat het voor mannen ook erg onwerkelijk is. Volgens mij willen zij iets tastbaars hebben, zoals een positieve test om het 'echt' te maken.

6. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hi Heel, ben je 9 dagen overtijd? Of heb je je banner nog niet aangepast?

7. MamaDanielle

16 mei 2006
    62
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Is denk ik echt een vrouwending sommige mannen daar gelaten maar de meeste willen er niet teveel van weten en misschien maar goed ook want als je beide er zo mee bezig bent gaat het je leven beheersen.

Dus laten wij vrouwen er maar mee bezig zijn hihi en de mannen klussen.

8. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oeps :oops:
    Ben nog niet helemaal thuis in de banners :D

Heb 'm weer aangepast.

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Jullie hebben wel gelijk, ik denk dat ik te veel van hem verwacht.

Maar ik wil zo graag dat hij snapt en weet wanneer ik ovuleer en hoe lang mijn cyclus duurt.
    Ach, ik denk als ik eenmaal zwanger ben, hij wel een toegewijde toekomstige papa zal zijn hoor, hij wil erg graag een kindje en is zelfs bereid 2 papadagen te gaan doen (jaja, daar hebben we het nu al over, hihi).

Hij vindt het overigens wel leuk dat ik er zo mee bezig ben.

10. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    :D sorry, wilde niet belerend overkomen. Was beetje nieuwsgierig...

11. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Zie je wel...echt vrouwending.

Mijn lief vraagt wel eens dingen over de ovulatie maar echt ermee bezig zoals ik issie niet.

Hij heeft soms wel eens zoiets, als ik iets over zwangerschap zeg of iets voorlees van het forum, zucht...
    Wel vraagt hij elke keer wat jullie te *melden* hebben en hij denkt wel mee over een vraag die ik dan van hieraf voorlees.
    Maar echt verder gaat het nog niet.

Laatst had ik em wel tuk, we hebben een nieuwe auto moeten kopen en hij bleef er maar mee bezig...Dus ik zei zie je nou, als je graag wilt dan heb je het er steeds over...

T is dus al oeroud dat mannen jongetjes blijven als t op autos aankomt, hahaha

12. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    Echt een vrouwending, ben ik het helemaal mee eens.

Wij zijn 'net' begonnen en nu is hij nog super actief. Ja nu denkt hij nog maar aan 1 ding, neemt zelf nog het innitiatief! Ben benieuwd hoe dat is na een paar maanden..

Ik denk dat wij als vrouwen onze zinnen er op hebben gezet en echt nog maar aan één ding kunnen denken. Iedereen wil na dat het plan is gemaakt toch zo snel mogelijk zo's mooie dikke buik. Maar helaas lukt dat vaak niet gelijk. En wij komen er toch iedere keer weer achter als die maand niet is gelukt, een man is daar veel minde mee bezig.

Ik hoop dat wij het zo lang mogelijk ons dink kunnen laten zijn ipv dat ik er dag en nacht mee bezig ben en hij af en toe. Ik ben benieuwd!

Gr Droom

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

ja ja........... kunnen jullie wel zeggen tis vrouwen ding.......denk dat het meer ligt aan de persoon die zwanger wordt, tja das natuurlijk een vrouw..

Mijn meisje namelijk, is er net zo nuchter mee bezig als jullie mannenvolk.........en ze is toch echt ook wel een vrouw!!!

Denk inderdaad dat het voor hen pas meer invoelbaar is, wanneer het daadwerkelijk een feit is ofzo......
    Vind soms wel jammer hoor, maar kan gelukkig hier met jullie lekker beppen erover.....

grtjs
    Twinny

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi twinni...

Dan is jouw meisje zeker *de man*?

He wat flauw maar kon het niet laten, :oops:

Ik denk dat je daar toch wel een punt hebt...degeen die het in het lichaam gaat dragen zal er vast meer mee bezig zijn, jullie hebben er samen voor gekozen wie het gaat dragen...

Waren jullie er al snel uit wie het zou gaan dragen?

Liefs Ninet

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hahaha

tja mijn meisje de man............... hihi, met haar cup G!!!

We waren er heel vlug uit wie het ging dragen, want zij wilde het absoluut niet, omdat ze het doodeng vindt!!

Makkelijk dus, want ik wilde het heel graag........daarbij is mijn lichaan ook gezonder, dat is wel zo prettig natuurlijk!

grtjs
    Twinny

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    G cup? :confused: hihi

Jah als ze niet durft dan is de keuze snel gemaakt, zijn jullie al lang bezig?

Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld als 2 van het gelijke geslacht een kindje willen...ik ben dan ook een vrouw van de wereld...maar ik vraag me soms wel eens af hoe de omgeving erop reageert?

Ach LB wat de omgeving ook zegt...maar vraag t me toch af.

Liefs,

17. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi ninet

we zijn nu bij de derde IUI poging. Het voor traject ging eigenlijk heel erg vlot, 2 mnd. inclusief onderzoeken donorzaad bestellen......

ONze omgeving reageert heel positief. We hebben in onze vriendenkring geen lesbische koppels ofzo, allemaal hetero van onze leeftijd en allemaal in de kleine kids.......
    Ze vinden het hardstikke leuk dat wij nu ook daar aanbelandt zijn.......

Denk er zelf eigenlijk ook niet veel over na. Tis onze keuze en een kindje is meer dan welkom........

grtj
    Twinny

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn man leeft wel mee hoor, best wel veel eigenlijk. Maar dat komt denk ik omdat we al zo'n tijd onderweg zijn. hij wil ook zo graag.
    Als 's morgens mijn thermometer piept, kijkt hij gelijk op en wil hij weten of het naar boven of naar beneden is gegaan hahahahaha (alleen na mijn eitje dan) zo lief.. meestal kwak ik dat ding weer neer en slaap weer verder..maar hij wil het weten hihihihi

19. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    @twinny
    hardstikke leuk en spannend allemaal hoor.
    Natuurlijk reageert je naaste omgeving positief, het is tenslotte het geluk bekronen van 2 mensen ongeacht het geslacht!

@ natasja

Hoe lang zijn jullie al bezig?

Liefs,

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Mijn (toekomstige, 25 augustus) mannetje vindt het allemaal spannend. Maar hij is er niet zooooooo erg mee bezig.

Hij vindt het leuk voor me dat ik dit forum heb gevonden en dat ik er zoveel over leer.
    Gisteravond kwam hij achter me staan om (stiekum) mee te lezen, haha, daar werd ik al blij van. :D

Vanmorgen zijn we naar de GGD geweest om inentingen te halen omdat we op huwelijksreis naar Bali gaan. En voor de 1e keer vertelde we tegen iemand (GGD vrouw, hihi) dat we zwanger wilde worden.
    Mijn mannetje zorgt enorm goed voor mij, en vroeg gelijk of er nog iets bijzonders was waar ik op moest letten als ik in Bali zwanger blijk te zijn.
    Helemaal leuk voor mij dat hij zo lief is.

Waar je al niet blij van wordt he.........?!

Liefs Neia

Deel Deze Pagina