Wat doet jullie vriend ervoor!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LauraFay, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Febr dit jaar besloten dat we allebei graag een kindje wilde. Ik ben gestopt met de pil, ben gestopt (dramatisch gemindert) met drinken, omdat ik gem. toch wel erg veel alcohol dronk. Toen het allemaal niet lukte en mijn menstruatie uitbleef dacht de gyn dat het met mijn overgewicht te maken kon hebben. Ben nu 10 kilo afgevallen.

Nu heb ik al een paar keer met mijn vriend het gehad over zijn drankgebruik. Hij vind zelf niet dat hij heel erg veel drinkt. Maar goed, hij zei als het belangrijk voor jou is ga ik minderen. Dit heeft hij zaterdag gezegd en vanaf toen heeft hij alleen zondag niet gedronken. Zaterdagavond heeft hij veel gedronken ivm een feestje. Vind ik geen enkel probleem, af en toe mag je best wat drinken. Maar ma en di had hij geen feestje, maar moet toch de bierfles weer open.

Ik was gister kwaad en verdrietig hierom. Hij ziet werkelijk het probleem niet. Hij ziet niet dat het invloed kan hebben op zijn vruchtbaarheid en misschien wel op ons evt aankomende kindje. Hij ziet niet dat het slecht is voor zijn eigen gezondheid. Hij weet het wel, maar zegt dat het allemaal niet zo een vaart zou lopen. NA de hevige ruzie gister gaat hij is uitzoeken wat de gevaren van veel drinken zijn en hij heeft me nogmaals beloofd om te minderen.

Ik snap werkelijk niet dat hij het zo moeilijk hiermee heeft. Hij kan gewoon geen nee zeggen tegen bier. Verd*mme, wat ik allemaal al heb gedaan om onze wens in vervulling te brengen. En het enige wat hij hoeft tte doen is te klussen en het bier wat vaker te laten staan...is dat dan al teveel gevraagd. Nee, dat dacht ik dus even niet!!!

Ja, zegt hij, ik ben toch ook mee geweest naar de gyn...mmjaja, hij heeft gekeken, maar lag hij daar met zijn benen wijdt, terwijl er een echo staaf in mij zat wat flink pijn deed. NEE!!!!!

Sorry voor het gal spugen. Ben hier zo verdrietig om. Toch eerst maar weer een paar goede gesprekken voor we weer gaan klussen. Ik vind dat als hij graag een kind wil daar ook iets voor moet doen!!

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zou er idd eerst maar voor zorgen dat alles goed is tussen jullie en dat julie elkaar begrijpen...
    Misschien voor hem dan toch nog te vroeg om aan kinderen te beginnen. Hij moet strak ook de verantwoordelijkheid kunnen dragen voor een kindje...

Liefs britt

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Kan het me goed voorstellen. Mijn man drink in het weekend ok behoorlijk. Ik ben drastisch geminderd, maar wil ook niet mijn en zijn hele leven op z'n kop zetten, want je weet gewoon niet hoe lang het duurt voordat we zwanger zijn. Net zoals jij zijn wij "pas" 6 maanden bezig. Na een jaar moet je je zorgen gaan maken. Leg hem niet teveel op want dan kan dat alleen maar spanningen veroorzaken in jullie relatie. Praat er rustig over met hem. Op het internet is is er genoeg te vinden over de zaadkwaliteit en alcohol. Het si dus gewoon slecht. Maar de oorzaak zou ook bij jou kunnen liggen. Zolang dat nog niet vaststaat moet je hem niet te hard aanpakken, maar je kna hem wel wijzen op de evntuele gevaren.

4. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Dat zei ik dus ook tegen hem. Ik wil zeker weten dat hij het ook wil. Toen heb ik gezegdt dat ik weer aan de pil zou gaan. Hij wilde dit absoluut niet zei hij.

Toen zei ik dat ik toch de indruk had dat hij geen kindje wilde, omdat hij er niks voor wil doen.

Voorlopig ligt de oorzaak ook bij mij, dat weet ik. En ik wil hem ook heus zijn pretjes niet afnemen. Maar hij drinkt echt heel erg veel. Behalve dat het nu voor de vruchtbaarheid slecht is, zit ik er ook niet op te wachten dat hij over 10 jaar in het ziekenhuis ligt omdat zijn lever verrot is. Het gaat om zijn gezondheid. Van mij mag hij rustig 2 keer in de week drinken. Maar 7 dagen in de week, laat staan 6 keer in week vind ik te veel.

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Wat een verhaal meis!

Ik denk dat hier wel diverse reacties op gaan komen...

Mijn eerste indruk was: Als ik het goed lees dan is haar vriend een alcoholist...Wat voor een toekomst heeft zon kindje dan?

Ik hoop niet dat je dit verkeerd opvat, het was nu eenmaal het eerste wat er in me opkwam.

Ik heb ervaring met een alcholistiche oom vandaar misschien mijn felle reactie.

Daarom ook mijn vraag: hoeveel drinkt je vriend gemiddeld per dag?

4 tot 5 biertjes is denk ik eigenlijk wel *normaal* op een dag/avond, zeker als het warm is.

Wij drinken gelukkig niet zo vaak maar als we drinken dan is t wel *veel* flesje pina de man gaat dan wel lukken bij wijze van spreken.

Ik rook zelf tamelijk veel en probeer dat al te minderen maar das ook niet erg gemakkelijk...

Ik kan me helemaal voorstellen dat je boos bent op hem meiske, jij hebt er zoveel voor moeten doen en voor je gevoel doet hij er niks aan op dat klussen na dan...

Ik denk idd dat je er goed aan doet om samen nog eens heel goed te praten hierover...

Liefs en succes, Ninet

6. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Praat er over en maak elkaar geen verwijten.. dan krijg je alleen maar ruzie/woorden.

Bouw het anders rustig af ipv hups direct door de weeks ook niets meer...

Verzin iets met z'n tweeen...

Jij hebt idd er al veel aan gedaan, probeer te begrijpen dat het voor de een misschien wat makkelijker gaat dan de ander..

Succes meis,

Liefs Britt

7. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    3 a 4 biertjes per dag is wat hij ong. drinkt. Op feesten en verjaardagen zit hij denk ik wel zo aan de 12 tot 15 biertjes. Hij is geen alcoholist zoals ik die voor me zie. Maar wat is de definitie van alcohollist. Hij is ook niet vaak echt dronken. Hij drinkt al zo lang zo veel dat hij heel wat bier nodig heeft om echt dronken te worden. Ik vind zelf niet echt dat hij een alcoholist zit, maar ik heb gister tegen hem gezegd dat het er wel tegenaan zat, vooral omdat hij geen nee kan zeggen.

We waren gister bij mijn oma op visite, die pakt automatisch bier voor hem en zet direct 2 blikjes neer. Dit zegt wel genoeg. Zegt hij dat hij geen nee meer kan zeggen omdat het al voor hem staat en dat lullig is voor oma. Ik vind dit echt een dom excuus.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zoals ik al eerder zei probeer dit eerst op te lossen voordat jullie verder gaan...

9. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Hoi LauraFay,

Da's een moeilijke zeg. Ik ben het in grote lijnen met Nanetje eens, al moet ik zeggen dat ik 4 tot 5 biertjes per dag al behoorlijk wat vind, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Als jullie samen hebben besloten om voor een kindje te gaan, zul je daar allebei enige inspanningen voor moeten leveren en helaas voor je vriend gaat dat net iets verder dan het "klussen" alleen.

Ik denk dat 't belangrijk is dat jullie hier samen uitkomen en dat jullie allebei achter jullie hopelijk toekomstige kindje staan. 't is bijvoorbeeld voor als er een kleine is ook wel eerlijk dat je vriend ook 's nachts eens aan de beurt is en dat ie niet iedere nacht in een diepe drankslaap is en jij overal voor opdraait.

Mijn advies: praat er nog eens goed over en begin hand in hand aan dit zwangerschapspad!

Succes!
    Sandra

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Dan blijf ik wel bij dat hij geen uitzondering is hoor.
    Ik vind 3 a 4 flesjes per dag eigenlijk niet zo veel hoor. Ik denk dat elke man die van een biertje houdt 3 tot 5 flesjes op een avond drinkt.

Volgens de statestieken ben je eigenlijk al een alcoholist als je elke dag 3 flesjes bier drinkt...Maar goed dat is de statestieke definitie van alcoholist...

En ik kan me voorstellen dat je extra boos op hem bent omdat jij dus wel je biertje ( of dergelijk) laat staan...

Ik hoop dat jullie er uit komen samen!

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben zelf onder tusen al 13 kg afgevallen,ik drink nooit,ik rook al jaren niet meer.
    mijn cyclus is van af het begin af aan al regelmatig geweest.
    me vriend rookt wel maar niet extreem veel ,1 pakje shag in de week,hij drinkt savonds 2 biertjes en in het weekend 3 en heel soms 4 dus dat valt wel mee.

LauraFay wat een verhaal meis,zou er wel goed over praten met je vriend,want als je samen een kindje wilt zou hij toch lijkt mij moeten minderen als hij zoveel drinkt.
    en voor al als het kind er straks is,een kind heeft er niks aan als een vader zoveel drinkt.
    hopelijk komen julie er samen snel uit .

12. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hihi, ik zie al wel dat de meningen verdeeld zijn over wat men wel of niet veel vindt.

Laat ik het dan zo zeggen...

Vergeleken bij de alcoholisten die ik ken en heb gekent...(die dronken gerust 12 flesjes op een avond)...is 3 tot 4 nog zeer zeker te overzien.
    Mijn oom kwam zelfs stiekum bij ons, toen ik nog klein was en thuis woonde, verder drinken als hij weer eens ruzie met zijn vrouw had omdat ie teveel zoop.

Zeker met de warmte gaat t allemaal wat sneller, ook op feestjes zal het sneller gaan. Zelfde als met roken..zien roken is roken...dus zien drinken is drinken...

Maar samen praten is zeker nodig!

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoi,

Mijn man kan ook best aardig wat drinken,maar is ook nooit dronken ofzo.
    Ik zie hem ook niet als een alcoholist.
    Maar maakte me wel zorgen omdat alcohol slecht is voor het zaad.
    DUs ik heb aan mijn gyn gevraagd of het echt heel erg schadelijk is.
    Mijn gyn zei dat het wel invloed heeft maar niet zo heel erg veel.
    En aangezien mijn man me al 2 keer zwanger heeft gemaakt vertrouw ik daar maar op.
    Binnenkort krijgt hij nog een zaadonderzoek en dan zullen we meer weten.
    Van mij hoeft hij dus ook niet helemaal te stoppen,maar minderen zou ik wel fijn vinden.
    Ter compensatie slikt hij nu foliumzuur en zink,wat goed schijnt te zijn voor het zaad.
    Als blijkt dat zijn zaad echt slecht is dan moet er natuurlijk wel wat veranderen en weet ook zeker dat mijn man uit zichzelf zal stoppen dan.
    Hij wil nl. erg graag nog een kindje.
    Ik kan me ook wel voorstellen dat een man het verband niet ziet tussen alcohol en zaadkwaliteit,het is niet echt tastbaar.

Maar ik wou ook nog even zeggen dat mijn man dus drinkt,maar hij is echt wel een verantwoordelijke vader!!
    Hij is zo ontzettend lief voor onze dochter,doet leuke dingen met haar,zegt elke dag tegen haar dat hij van haar houdt en elke dag vertelt hij mij hoe blij hij met haar is!!!
    Ik mag verder absoluut niet klagen,hij is een goeie vader! gek op kinderen!
    Ik vind een vader die zijn kinderen slaat of nooit tegen zegt dat hij van ze houdt erger dan een vader die drinkt. (dan heb ik het niet over mannen die zo dronken zijn dat ze alsnog hun kinderen mishandelen!!)

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik had het wel over de mannen die zo dronken zijn dat ze hun kwade dronk op anderen botvieren...
    Maar goed die dronk echt heel veel meer dan 5 flesjes per dag, hij stonk en kwam amper uit zijn woorden.
    Uit het eerste berichtje begreep ik dat haar lief echt heel veel dronk...maar ik vind 3 niet echt heel veel.

Liefs Ninet

15. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    van 3 raak je ook niet in een echte diepe dronkenman's slaap... maar ik begrijp uit LauraFay's verhaal dat het haar vooral om 't idee gaat dat haar vriend niks wil inleveren terwijl zij dat wel doet.

Ik denk dat 'm daar de schoen wringt??

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    En ze vreest om zijn gezondheid en de gezondheid van haar kindje...

Dat ze baalt dat hij er niks voor doet terwijl zij heel veel ervoor doet, steekt absoluut maar daar is ze ook eerlijk in.

Moeilijk zoiets hoor.

17. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Ik heb nooit eerder een probleem gehad met zijn drank gebruik. Ik vond altijd wel al dat hij veel dronk, maar had er echt geen probleem mee. Vaak dronk ik gewoon mee. Nu doe ik dat niet meer en dat is idd ook mijn belangrijkste punt.

Hoewel ik van mening ben dat hij echt wel veel drinkt. Ik had niet gedacht dat er hier mensen zouden zijn die het mee vinden vallen. Zal hij wel blij mee zijn :)

Ik vind dat mijn vriend er ook iets voor over moet hebben.

Bovendien leeft hij gewoon niet gezond, ik deed dat ook niet, maar probeer nu toch gezonder te leven. Hij is erg blij voor mij dat ik zo ben afgevallen en wil me steunen. Maar diezelfde avond eet hij voor mijn neus een zak chips leeg. Ik wil gewoon wat gezonder leven, voor de vruchtbaarheid, voor als we een kindje hebben en voor de toekomst.

Ik vind ook dat als ik een probleem heb hij dit serieus moet nemen en moet luisteren naar mijn verhaal. Ik heb het gevoel dat hij het allemaal niet zo serieus neemt.

18. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Vooral geen slapende honden wakker maken meiske, haha

Zoals ik al zei, wij drinken vaak alleen de eerste 2 weken van een cyclus en daarna gewoon niet maar goed we drinken echt niet vaak.

Misschien 1 keer in de week een flesje pina of amaretto ( die goedkope hoor, zit minder % in) Maar dan toch wel een fles hoor.

Lekker een dvdtje erbij en hapjes.

Ik ben zelf meer een teveel rookster...dat is ook niet goed voor het zwanger raken en zwanger blijven. Ik ben al aan het proberen dratsicht te minderen...ben al terug van 2 pakjes per dag naar 1 en nu wil ik dat ook met de helft minderen.

Zo heb ik dus ook een *probleem*

Maar kijk eens naar de docu's op tv..hoeveel drank en druksverslaafde raken er niet zwanger terwijl hun lichaam alles behalve gezond is?

Natuurlijk willen we allemaal dat ons kindje in een gezond lichaam en daarna in een gezonde omgeving, opgroeit...
    Dat roken en drinken slecht is is algemeen bekend en dat roken nog slechter is voor de ongeboren vrucht geloof ik per direct...maar het duurt immers 7 jaar voordat alle nicotine uit het bloed is verdwenen..

Begrijp me niet verkeerd, ik doe echt mijn best te minderen...Ik hoop dat een postitieve test me de kracht geeft geheel te stoppen...maar ik ben er bang voor...

Liefs

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Tja, wat is alcoholgebruik dames. Ik ben van mening dat als je niet dat glaasje kan laten staan, je toch echt een probleem hebt hoor!

Wij zijn beiden 1 jaar van tevoren gestopt met roken, omdat we geen kind willen laten opgroeien met twee dampende ouders. Het is niet alleen schadelijk voor jezelf, maar ook voor het kind.

Daarnaast zijn wij beiden gestopt met het drinken van alcohol toen we gingen voor een kindje. Ik drink nu nog steeds niets en mijn vriend is onzettend solidair met mij. Hij vertelde dat hij alles met mij samen wilde doen, omdat we ook samen een kleine krijgen. Nou dat vind ik nu echt het toppunt van liefde hoor..!! :D

Een lekker wijntje op zijn tijd waarderen de meesten van ons wel. Hoewel misschien wat schaamtevol toegegeven, alcohol verhoogt de sfeer en maakt mensen wat losser. Dat is prima zolang maat wordt gehouden en de drank niet de dominante factor van het feest wordt. Uit onderzoek blijkt echter dat 34% van de mannen en ruim 9% van de vrouwen in de leeftijds-categorie 16-24 jaar, hier problemen mee hebben. Zij worden gekenmerkt als probleem-drinkers: bij wie de drank overmacht heeft over de gebruiker.

Onderstaand een stukje tekst van het gezondheidsnet over alcoholgebruik:

Limiet
    Niet iedereen kan evenveel drank verdragen. Sommigen liggen na een wijntje al onder de tafel, terwijl anderen een avond rustig doorkantelen. Dit verschil in mensen is deels genetisch te verklaren en komt deels door ervaringsjaren. Alcohol is een drug waar je tolerantie voor opbouwt. Na verloop van tijd heeft het lichaam meer alcohol nodig om hetzelfde effect te ervaren. Dat wil echter niet zeggen dat tolerantie gelijk staat aan absoluut beter tegen alcohol kunnen. Een aantal processen, zoals het reactievermogen, verslechtert hoe dan ook. Vandaar dat er strikte alcohollimieten zijn in het verkeer. Over het algemeen geldt de regel dat je niet meer achter het stuur mag na twee alcoholische versnaperingen. Ook aan alcoholgebruik zélf zijn grenzen gesteld. Drinken wordt problematisch bij mannen wanneer zij meer dan 21 glazen per week drinken. Voor vrouwen ligt de grens lager, op 14 glazen per week.
    Verslaving
    Meer drinken dan de aangegeven maat is gevaarlijk. Mensen die vallen in de categorie ‘probleem drinken’, lopen een verhoogde kans om verslaafd te raken aan de alcohol. Verslaving is een psyische ziekte die de levens van alcoholisten volledig kan beheersen. Dit komt omdat ze afhankelijk worden van de drank. Ze verlangen op ongewone tijden naar een druppel en drinken op momenten waarop anderen bijvoorbeeld hun werk doen. Verslaving wordt ook gekenmerkt door ontwenningsverschijnselen. Trillen, misselijkheid, angst en slapeloosheid komen voor, met aan het eind van het spectrum het ontwenningsdilerium. Dit wordt gekenmerkt door beangstigende hallucinaties en schokken. De verschijnselen doorstaan is een zware opgave. Je kunt je daarom voorstellen dat alcoholverslaafden op den duur naar de fles grijpen om de ontwenningssymptomen te verzachten. Zo ontstaat een vicieuze cirkel, die lastig te doorbreken is.

Oorzaken
    Mensen raken niet zomaar verslaafd aan de alcohol. Het is te simpel om te zeggen dat zij die van een drankje houden, zich op een hellend vlak bevinden. Eveneens is het niet zo dat alle probleemdrinkers verslaafd raken aan alcohol. Verslaving komt voort uit een combinatie van verhoogde gevoeligheid en de juiste aanleiding. Mensen bij wie alcoholmisbruik in de familie zit, hebben een grotere kans zelf probleemdrinkers te worden. De daadwerkelijke aanleiding kan een verlies zijn, of een flinke tegenslag. Het soort tegenslag dat mensen nekt, verschilt per sekse. Zo zijn mannen gevoeliger voor stress op het werk. Vrouwen grijpen eerder naar de fles bij interpersoonlijke problemen, gevoelens van onzekerheid, of spanning.

Opsporen
    Bij zowel mannen als vrouwen is het niet eenvoudig om drankmisbruik op te sporen. Bij beide seksen speelt ons cultureel erfgoed parten, alleen op een andere manier. Voor mannen is het sociaal acceptabel om te drinken. Het is daarom lastig aangeven wanneer een man het te bont maakt. Vrouwen daarentegen zijn eenzame drinkers. Velen drinken in isolatie, omdat het voor hen veel minder geaccepteerd is om openlijk aan een glaasje te nippen. De omgeving heeft een verslaving dan ook vaak niet door. Daar komt bij dat mensen met een alcohol-probleem de eersten zijn om te ontkennen dat er iets aan de hand is. Niettemin zijn er signalen waar de omgeving beducht op kan zijn. Het is in orde om een alcoholprobleem te vermoeden wanneer iemand moedwilig drinkt om van stemming te veranderen en niet genoeg heeft aan 1 of 2 drankjes. Ook lichamelijke problemen, onthoudingsverschijnselen en werkverzuim zijn tekens. En daarbij de beloftes om te stoppen, maar hier simpelweg niet in slagen.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja, wij hebben hier vrijdag's altijd borreltjesdag (viste, lekker biertje, vieuxtje erbij, wat hapjes, muziek etc) en dat is voor mij eigenlijk de enige dag dat ik wat drink of we moeten toevallig in het weekend plots visite krijgen dan wil ik ook nog wel eens een keer wat drinken, maar over het algemeen drink ik enkel vrijdags...

hubs werkt meestal 6 dgn per week, en zowieso drinken ze vaak op vrijdag een biertje op het werk, nu is het hier al zo dat ie dat al vaak niet meer doet, maar thuis een biertje neemt, heb ik ook totaal geen problemen mee, ik zet ook doordeweeks zoals nu met het mooie warme weer 4 flesjes bier in de ijskast en of hij drinkt ze alle 4 of hij drinkt er maar 2 of zoals maandag helemaal niet....ik heb daar geen problemen mee, moet kunnen vindt ik, hij is verder niet iemand die iets anders dan koffie drinkt, of pakkie's wicky, en ik kan me eigen voorstellen dat als je de hele dag in de stinkhitte gewerkt heb, het heerlijk is om thuis een koud biertje voor de dorst te kunnen pakken...

ik snap jou wel dat je gezond wil leven, afvallen, niet meer drinken, roken etc, maar het moet natuurlijk wel ook binnen redelijke grenzen blijven, als je mannetje zich in het zweet werkt is het toch niet overdreven als ie af en toe een biertje wil, vooral niet met dit warme weer, zou weer wat anders zijn als het gewoon K*t weer is, dan heeft die van mij er ook geen zin is, tis enkel met het warme weer....

als je echt zo gezond mogelijk wil gaan leven, dan kan je bijna alles wel laten staan meid..

koffie is slecht
    cola is slecht
    meer dan 3 kopjes thee is slecht
    teveel vet is slecht,
    roken is slecht,

en zo kan je nog wel even doorgaan als je alles wilt uitbannen wat slecht kan zijn aan de kant te zetten, het kan nog wel ik weet niet hoelang duren voor het zover is, en om dan al die tijd je als een non te moeten gedragen of in zijn geval als een monnik denk niet dat het haalbaar is, maar goed iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten..

ik drink nog lekker gezellig mee op vrijdag, na mij ei let ik er wel iets meer op moet ik zeggen, maar niet zo dat ik het helemaal laat staan, dat komt straks wel als het eenmaal zo ver is...

tis leven en laten leven, en ik zie jouw vriend echt niet als een alcoholist hoor en dat men dat vindt omdat hij dat biertje niet "kan" "wil" laten staan vindt ik overdreven....dan alles de deur uit wat niet goed is of wat slecht zou kunnen zijn maar mensen zijn daar vaak bekrompen in, die stoppen met roken of stoppen met die paar biertjes, maar blijven daarentegen stuk door de hele dag koffie - thee - cola etc. drinken....als je dat met elkaar vergelijkt zit er echt geen verschil in hoor...j

succes meid, en maak je niet al te gek, praat met je mannetje maar gun hem ook zijn pleziertje, dat jij gezonder moet leven omdat je te dik bent, is iets waar hij niets aan kan doen, ik zou niet eens willen dat als ik zou moeten afvallen hun hier ook ineens alles zouden moeten laten staan, jouw tijd komt dan ook wel weer.....tis geven en nemen in het leven...

succes

Deel Deze Pagina