Chloe slaapt savonds om 19.30 en is elke ochtend om 6.00 klaar wakker! Ze slaapt heerlijk de hele nacht door maar nu hoor ik in mijn omgeving dat ze het maar achterlijk vinden 6.00 veels te vroeg, terug naar bed en slapen met die handel Mijn vriend vind dat ook maar ja als ze dan echt wakker is?? Het is vroeg ja ik slaap ook liever tot een uurtje of 7.30 maar ze geeft echt aan ik heb goed geslapen hè en ben niet meer moe! Vind het eigenlijk een beetje zielig om haar tegen haar zin weer te laten slapen terwijl ze eigenlijk is uitgeslapen.... Wat vinden jullie en wat zouden jullie doen?
Onze dochter is altijd tussen 5.30 en 6.00 wakker, ik ben er een hele tijd toen al uitgegaan met haar maar dat begon me op te breken. Nu hebben we wat speelgoed op haar kamer gezet en blijft ze op haar kamertje spelen tot 6.30, dan springt de wekker op dag. Ik geloof er niet in dat je een uitgeslapen kind langer kunt laten slapen..
Als ze uitgeslapen is, is ze uitgeslapen, lijkt me. Het lukt mij ook niet om weer te gaan slapen als ik gewoon ben uitgerust. 6 uur is idd vroeg, misschien een half uurtje later naar bed? Maar half 8 is natuurlijk ook niet supervroeg, dus als je het prima vindt zo, dan zou ik het gewoon lekker zo laten. Slaapt ze smiddags nog?
Onze zoon is jaren om 5 uur wakker geworden en kon daarna echt niet meer slapen. Hij had in die tijd gewoon niet zo veel slaap nodig (ging ook pas laat slapen en deed geen dutjes meer). Hij is nu sinds een paar maanden naar de basisschool en wil nu regelmatig om half 7 naar bed! En hij blijft liggen tot minstens 8 uur. Hij is gewoon uitgeput van school. Ik wil maar zeggen: het is een fase! Elk kind heeft zijn/haar eigen ritme en je kunt als ouders wel proberen te sturen (hebben wij ook gedaan) maar dat leidt vaak alleen maar tot ruzie en frustratie. Als je er sochtends last van hebt, kan je misschien iets verzinnen om haar bezig te houden sochtends? Even een spelletje op de Ipad of een filmpje op tv? Dan kan jij te nog even omdraaien
Als ze de hele dag gewoon vrolijk is en niet moe overkomt, huilerig ofzo.. tja, dan vrees ik dat t gewoon haar ritme is. Ze is bijna 4, dus ik neem aan dat ze 's middags ook niet meer slaapt? Je kunt zeker proberen haar wat later naar bed te brengen. Ook kun je proberen of het lukt om haar 's ochtends nog even op haar kamer te laten spelen, voor ze jullie komt wakker maken. Bijv met een wekker, kan ze cijfers lezen ?(evt de minuten afplakken bij digitale wekker).
Oh zes uur zou ik ook veel te vroeg vinden. Als we vrij zijn staan we tussen acht en half negen op. Sven mag op zijn kamer spelen, maar blijft als hij wakker is in z'n bed liggen. Liedjes zingen ed.
Als ze echt uitgeslapen is kun je er denk ik weinig aan doen. Hier was dat rond dat tijdstip echt niet het geval. Dus ik behandelde het als nacht, het duurde even, maar uiteindelijk is hij toch gaan uitslapen. Sinds hij zijn middagdutje niet meer doet slaapt hij zelfs tot 8.30/9.00 mits hij niet wakker wordt van zijn kleine broertje of van ons. Want als wij rond 7 uur wat geluid maken wordt hij daar wel wakker van.
Onze zoon is ook vaak om 6uur wakker. Hij gaat tussen 18:30 en 19:30 naar boven en in bed en slaapt binnen drie minuten. Ik vind 6uur ook vroeg maarja, ik zou ook uitgeslapen zijn als ik om 18:30 al zou slapen! Wekker, later naar bed doen, hem steeds terug brengen heeft geen zin want als hij wakker is is hij wakker. Ik merk ook duidelijk dat hij dan weer genoeg energie heeft: hij kan niet stilliggen en soms staat hij echt te springen op ons bed. Nios aan te doen dus hier helaas
Jullie meningen zijn hetzelfde als die van mij, ik heb goede hoop dat als ze straks naar school gaat ze wel iets langer slaapt, zal de berichtjes van jullie mijn vriend ff laten lezen!
Hier doe ik dan ook net alsof het nog nacht is (is het dan ook nog voor mijn gevoel, haha)... Maar hier is het gelukkig maar zelden dat ze zich voor 7.30u meldt en daar heb ik niets voor gedaan! Is inderdaad ook het ritme van je kind...
Tja ik doe ook altijd net of het nacht is en voor mij voelt dat ook zo ze trapt er alleen niet in hihi
Als ik moet werken dan gaat standaard de wekker om 6.00 uur. Meestal word ze rond 6.30 wakker van het gerommel. Op die dagen vinden we het geen probleem dat ze vroeg wakker is. Dan gaat ze gewoon lekker mee naar beneden, ontbijten we samen. Op de dagen dat ik vrij ben gebeurt het ook wel eens dat ze vroeg wakker is. Dan zeg ik dus ook ijskoud dat het nog nacht is. Dan gaat ze vanzelf weer slapen.