Ik denk wel dat dit echt waar is. Het is gewoon vreselijk! Mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis en gelukkig is het bij hun nog niet zo erg. Maar als er nog meer bezuinigd wordt, dan kan het gewoon niet anders meer.
Mijn ouders zijn er dan wel nog lang niet aan toe (gelukkig) maar als ze in zo'n 'verzorgingshuis' hadden gewoond had ik ze geen seconde langer meer laten blijven en ze per direct meegenomen. Schandalig dit!
zie uit de reacties eronder op die site een mening staan waar ik het helemaal mee eens ben..je bent nog beter af in een gevangenis.. ik vind het schandalig...en hoop eigenlijk niet dat ik zo oud word zo hoeft het voor niet om zo te moeten leven..
Het gaat inderdaad alleen maar erger worden. Mijn schoonmoeder geeft momenteel bakken met geld uit aan reisjes, maar ik vraag me af of ze niet beter wat opzij kan houden voor als ze straks hulpbehoevend is.
Dit geeft maar weer eens aan hoe KROM nederland is geworden. Dus ik zou zeggen: stem wijs en gebruik je verstand! (sorry even offtopic maar dit moest er even uit).
Als mijn familie me in een verzorgingshuis gaat stoppen dan vermoord ik wel iemand...in de bak is het een stuk beter!
Als het zo doorgaat zal ik onze ouders never nooit in zo'n verwaarlozingshuis stoppen. Dan maar bij ons inwonen.. maar die mensen hebben mij leven geschonken, dan laat ik ze echt niet een uur met een volgepieste broek in een hoek zitten? Bleh, waar moet het naar toe met dit land?
sorry dames maar is dit zo raar????????????????????????????? ik werk zelf bij de thuiszorg (nee niet bij ZINN) maar ik heb ook clienten erbij waar ik even mee moet lopen...... die zorg is geindiceerd en idd daar betalen zij dus ook voor!!!!!!! zij betalen idd om even te mogen lopen met mij (of met mn collega) Los daarvan vind ik het idd ook rare zorg...... want tja het voelt niet echt als ''zorg geven'' maar ja , het wordt wel als dusdanig geindiceerd!
Helaas is dit geen grap, maar de harde werkelijkheid. Ik werk in een verpleeghuis, waar mensen 1 keer per week douchen, maar wel iedere dag worden gewassen. Wij krijgen een budget voor het leveren van zorg (eten geven, toiletgang, dagaktiviteiten, therapie), maar dat is geen uur te veel. Wil familie dat we hun ouder meer douchen, valt er budget weg voor wat anders, of ze moeten bijbetalen. Tip: denk dit jaar dus goed na wat je gaat stemmen!
ik denk dat , dit steeds meer en meer komt idd.... en ja het is natuurlijk verschrikkelijk! maar wel begrijpelijk vind ik.... want er is nou eenmaal zo hoge werkdruk , te weinig personeel.....
Ik vind dat dat standaard bij de prijs in moet zitten. Douchen is toch geen extratje...Je wilt niet weten hoe mijn haar eruit zou zien als ik maar 1x in de week zou douchen!
En toch zitten er heeeeeel erg veel nederlanders werkeloos thuis! BEzuinigen is 1 ding...maar zo maak je een land kapot!
er is wel degelijk een verschil tussen 'gewoon douchen'' en ''uitgebreid douchen''....................
Nee absoluut niet...Maar ik denk dat het personeels tekort te maken heeft met het bezuinigen..Niet om dat er geen aanbod is.
:O Wat erg dit!! zoveel geld om even te zwemmen :S of douche, nou dan zorg ik lieven zelf voor mijn ouders!!
Ik kom mijn ouders wel 3x per week ophalen om ze mee te nemen naar het zwembad. Kunnen ze voor 4,40(x3) zwemmen EN douchen.
Nou je zou de geschoolde mensen kunnen inzetten voor de echte zorg en de niet geschoolde thuiszitters al het andere kunnen laten doen. Echt een beetje de extra's . Schoonmaken kan iedereen wel toch? School de helpenden nog iets bij en laat het "gewone"schoonmaken over aan de thuiszitters.