Mee eens. En een rolstoel duwen heb je ook geen diploma voor nodig. Er zijn genoeg mensen die graag iets willen betekenen voor anderen. Een goedbetaalde baan hoeft het niet te zijn maar je kunt toch mensen "aannemen" om een paar x per week een groepje mensen mee naar buiten te nemen. Dan hoeven de geschoolde krachten dat niet te doen.
idd bezuinigingen , het image van het werken in de zorg.... kijk ik ben het absoluut niet mee eens dat het zo moet gaan.... beetje betalen om te gaan wandelen en om uitgebreid te gaan douchen. maar ik begrijp deze maatregel wel erg goed... want uiteindelijk maakt nederland het er zelf zo naar! en als ze dit niet doen zijn ze binnen de kortste keren failliet en ben je verder van huis.... want stel je voor dat je ouders er dan zitten.......
Er is sprake in nederland van wegbezuinigt personeel, niet echt een tekort. En daardoor mogen we niet meer doen dan in het zorgcontract staat. Heeft een mevrouw meer aandacht nodig, of moet mevrouw per dag 30 keer naar de wc, gaat dat af van de tijd die we hebben voor andere mensen, en dat kan niet. Dus gaat het af van de tijd die we anders besteden aan wandelen bijvoorbeeld. Wil familie dit anders, moeten ze bijbetalen. OF zelf komen helpen. Dit is wat de regering voorschrijft....
ja dat is zo... maar dan krijg je de dingen van: dat mensen niet aan hun uren komen bvb! kijk ik baal er altijd weer van als ik 2 mensen heb staan waarbij ik moet wandelen... maar ja kom op die manier wel aan mn uren!
Ik hoop dat ik later nog heel lang voor mezelf kan zorgen.... betalen om een keer uitgebreid te douchen, het moet niet gekker worden.. nog even en ze moeten betalen voor elke stap die ze zetten ivm slijtage van de vloer...
Nou om die uren op te vullen kun je dan een andere patient gaan douchen toch? Als jij het wandelen niet meer hoeft te doen hou je tijd over voor andere belangrijke dingen.
Niet uit het normale volk dat er geen reet aan kan doen dat de banken en de regering de boel om zeep helpen.
precies in de zorgcontracten staat zo ongeveer van minuut tot minuut beschreven wat je moet doen.... en kom je structueel over die tijd heen.... tja dan worden er maatregelen getroffen: betalen! al met al vind ik het idd ook waardeloos dat het zo moet gaan... en het maakt het werken er niet altijd leuker op! want je wilt het beste voor de mensen en dan moet je zo met die tijden gaan werken. nou dat werkt gewoon niet!
Ja maar dat is nooit unaniem...dus is er nog een groot deel van de bevolking het niet met de keuze eens. Dat blijf je altijd houden.
Dit is te zot voor woorden!! ik schaam me bijna dat ik in groningen woon. Niet om jou meis maar waarom zal dit steeds meer komen? laten ze mij + al die andere meiden die in de zorg hebben gewerkt .Maar een opleiding aan bieden zodat het probleem op gelost word. Ik ben al 4jaar op zoek naar zorg nivo 2 werk leer plek, hoor ik laatst dat er minder voor de zorg gekozen word. Niet dus er was een opendag er liepen niet normaal zoveel meiden zonder baan.
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maarja als de maatschappij dit soort dingen belangrijk vindt (ik wel hoor!) dan moeten we vandaag op de juiste partijen stemmen.
Dat is volgens mij ook veel leuker voor hun,gezellig samen met hun eigen dochter zwemmen en veel goedkoper!
lieverd niet voor schamen hoor! tis echt een mooie stad! en ik denk/vrees dat dit nu nog een uitzondering zal zijn , maar miss straks helemaal niet meer! alles kost geld! en dat geld hebben ze niet in de zorg... dus moet er betaald worden door clienten/fam! Idd ik vind het belachelijk dat er dan ook zo moeilijk over wordt gedaan terwijl er zoveel mensen wel willen werken in de zorg!