Ja maar jullie moeten ook niet vergeten dat er zo of zo bezuinigingen zullen moeten komen... Dus er zijn altijd wel mensen op de een of andere manier de dupe. Nu zijn het de bejaarden. Als dat beter wordt zijn het misshcien de studenten die niet meer kunnen gaan studeren omdat het te duur is. Of de gezondheidszorg wordt belachelijk duur. Of de asielzoekers hebben pech ofzo... Er zal met bezuinigingen altijd iemand zijn die aan het kortste eind trekt. (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik DIT goedkeur, het is alleen niet zo zwart-wit an dat het soms lijkt)
goed zo!!!! ik moet nog stemmen! maar ik hoop ook van harte dat de omstandigheden wat menselijker gaan worden hoor!
Je zou bijna denken dat ze dat willen bereiken in de zorg... Maarja dan hebben ze straks geen werk meer
Ik heb een helpende zorg en welzijn diploma en ongeveer 2/3 jaar ervaring, maar wordt nergens aangenomen omdat het niveau 2 is terwijl ik eigenlijk best veel kan/mag doen behalve wonden en prikken dat soort dingen.. agjaaa jammer..
Er moet idd bezuinigd worden maar je kunt een land ook kapot bezuinigen. Ik vind gewoon dat er dingen zijn waar je niet op MAG bezuinigen. Waaronder zorg en educatie. Dan kan straks niemand het meer betalen om te studeren of naar een verzorgingstehuis te gaan. en wat krijg je dan?Dan is het einde zoek... En de tekorten hoeven wat mij betreft niet binnen 5 jaar weggewerkt zijn...het mag best wat langer duren, zolang nederland maar niet aan de bezuinigingen kapot gaat.
Butterfly, Wij werken juist heel veel met nivo 2 hoor. Overdag hebben we 3 mensen met nivo 2, en 2 collega's met nivo 3/4. Dit scheelt nml enorm in de kosten.
Maja niet iedereen denk zo als mij.. dus zo ver zal het vast niet komen...maar als dat wel zou gebeuren is het hun schuld.. Tja hun kiezen er deels voor om voor die hoge bedragen te gaan.
En dan te bedenken dat we wel miljarden (!!!) aan Griekenland zullen moeten gaan betalen. Fijn hoor, de EU...
Het klopt dat nivo 2 goedkoper is,maar hier in de buurt schiedam/vlaardingen/maassluis heb ik al zo vaak gesolliciteerd en kreeg steeds het zelfde te horen. Ik werk trouwens bij careyn als oproepkracht,had laatst gebelt om te vragen of ik ingezet kon worden omdat ik al een lange tijd niet was ingezet, zeg ze jy bent toch nivo 2 ik zo ja, nou nee die hebben we nu niet nodig als je nivo 3 had gehad kon ik je gelijks inplannen
Pff breek me de bek niet open. Of dat achterlijke vliegtuig van 7miljard of wat koste het ook al weer?
+ Cossy.. Ik denk omdat hun dus veel meer mogen, K heb wel een stukje medicijnen geven gevolgd en dat ging goed,dus dat mag ik nu ook, maar wonden verzorgen,prikken enzo dat zou ik echt niet durfen dus nivo 3 opleiding doen heeft geen nut bij mij omdat ik echt zeker weet dat ik dat niet kan. Kan niet zo goed tegen bloed en naalden
ik denk dat dat wel per instelling verschillend is hoor wat je mag doen! want je hebt dan toch ook nog verschil tussen niveau 3 en niveau 3 VIG? bij ons mag (ligt wel aan soort wond) alleen niveau 4 en 5 wonden verzorgen/behandelen en injecties geven. maar bvb insuline spuiten mag niveau 3 VIG wel doen.