Echt te schandalig voor woorden!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Suzanne68, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamwish

dreamwish Bekend lid

3 jul 2009
    645
    0
    0
    utrecht
    Belachelijk zeg, ben zelf niveau 4 maar dit druist echt tegen verpleegkundige visie in. Ik zou en wil echter niet bij zo'n bedrijf werken dan maar wat anders zoeken en vrijwilligers werk gaan doen in verpleegtehuizen. Te belachelijk voor woorden, daar gaat hun pensioen om dat een keertje wat langer willen douchen, of even van het zonnetje verderop willen genieten.

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ik werk als helpende en ik ben idd één van de weinige want de meesten zijn minimaal verzorgende en dat is maar goed ook hoor.. hoe lullig het ook klinkt (ben immers zelf helpende) maar als wij met te weinig verzorgenden zitten en meer helpenden hebben dan loopt het echt in de soep want we redden het elke ochtend echt net en dan loopt de stres soms hoog op.. ik werk nu in de avond en dat is echt een verademing!! Als ik dit zo lees heb ik wel mazzel gehad dat ik vlak voor de crisis meteen een vaste baan kreeg als helpende

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het belachelijk,.dat allereerst.

Wat ik wel zie, is dat ik veel mensen ken die hun opa/oma/ouders nauwelijks opzoeken in een verzorgingstehuis. Ja, iedereen is druk, maar het is ook een mentaliteit vind ik in Nederland om behalve op zondag weinig om te kijken naar de ouderen.

4. roy2

roy2 Lid

26 okt 2009
    76
    0
    0
    hallo,
    ik ben ook helpende en heb gelukkig een vast contract.maar ze willen meer niveau 3 hebben omdat die meer mogen.
    maar ik zie in het huis waar ik werk ook regelmatig de treurigste dingen met bewoners en familie. het is helaas heel vaak dat familie de familielid in een verzorgingstehuis laat opnemen en dat je als personeel alles kunt regelen en doen.heel vaak kom ik dus gewoon tegen dat mensen niet eens douchegel,shampoo of deoderant heeft en dan over kleding nog niet te beginnen.maar als familielid jarig is dan zijn ze wel van de partij. maar helaas is dit zo en zal dit niet veranderen.maar ik weet wel als mijn ouders of andere dichte familieleden in een verzorgingshuis gaan wonen ze dit allemaal gewoon hebben staan op de kamer en dat het personeel niet ervoor hoeft te vragen. maar het is te belachelijk voor woorden dat de oudere moet betalen voor de eerste levensbehoefte en we maar geld blijven geven aan griekenland en de arme afrikaanse landen.waar het dus op de verkeerde plaatsen komt want de kindje hebben daar nog niets

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Mee eens, niets aan toe te voegen.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind anders wel dat een heel aantal afgekeurden prima in staat zijn om even een ommetje te maken met een bejaarde, in ruil voor hun uitkering. De broer van mijn man is voor 80 procent afgekeurd, maar voor die andere 20 procent doet ie echt niets hoor. Geen haan die ernaar kraait. En hij mankeert echt vrij weinig, hij kan prima een middagje per week wat oudere mensen vermaken.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ roy2: wat stel je dan voor, geen geld aan griekenland? En wat als Nederland nou failliet raakt, dan moeten we het ook maar zelf oplossen? Succes daarmee ;)

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heb je helemaal gelijk in
    maar ik bedoelde met ''in de zorg werken'' niet alleen het wandelen met mensen.....

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee dat is ook zo. Maar aangezien het artikel gaat over ommetjes maken met bejaarden, denk ik dat daar echt wel winst te behalen valt. Er zitten naar mijn mening genoeg mensen thuis die vrijwilligerswerk kunnen verrichten.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    vrijwilligers werk kan iedereen idd doen....

maar weet ook uit ervaring (niet mn eigen , maar die van mn man) dat naarmate je langer thuis zit het steeds moeilijker wordt om je te verzetten... hij was alleen nog maar bezig met werk zoeken... en ik moest dan echt niet bij hem aankomen zetten zo van:
    ''joh, anders ga je toch even lekker met bejaarde mensen wandelen???''..................

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ ella27: haha :D Dat kan ik me wel voorstellen ;) Ik denk dat de broer van mijn man ook zou steigeren (hij zit niet voor niets in de wajong; hij heeft helemaal geen zin om te werken omdat ie daar naar eigen zeggen te moe en gaar voor is). Maar hij mag wat mij betreft wel een flinke schop onder zijn kont krijgen aangezien hij met 35 jaar maar 3 hele maanden in zijn leven heeft gewerkt.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tja denk dat ieder zn geval weer anders is!

maar idd ben het er wel mee eens dat het niet gekker moet worden hoor hier in nld!
    dat doet mij er aan herinneren dat ik ook nog even moet gaan stemmen zo.... ;)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze zouden eigenlijk iedereen die in de ww zit aan de gang moeten zetten als vrijwilliger voor dit soort werk. zo blijven hun aan het werk en de bejaarde hebben ook nog hun uitje. 2 vliegen in een klap.

je kunt beter een moord plegen rond je 50ste. heb je het beter de rest van je leven. bedoel in de cel heb je verplicht luchten, heb je een 3 keuze menu (ipv eten wat de pot schaft) en als je je even misdraagt krijg je een op een bewakking en wordt je uit en aangekleed voor je gaat douchen om drugssmokkel te voorkomen. triets maar helaas waarheid. de bejaarde betalen gemiddeld al 1000 tot 1500 per maand voor hun opvang en dat terwijl ze in de bajes voor niks zitten en alles maar krijgen

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

dusssssssssssssssss die slaat echt helemaal nergens op vind ik!

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Moeten ze in de gevangenis niet hun uitkering inleveren? Ik weet dat je dat "krijgt", maar indirect betalen ze er dus wel wat voor ;)

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Sorry hoor ik ga geen vrijwiligers werk doen!
    Ik wil wel werken maar het is er niet.
    of krijg van de 30 solies geen of 1 reactie.

IK BEN NIET MET JE EENS.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Daarom moeten dit soort dingen ook met dwang gebeuren ;)

En ach, is het nou echt zo erg om bijv. 1 middagje per week wat vrijwilligerswerk te doen zolang je een uitkering ontvangt? Toch zeer nuttig werk? Ik zou er ook niet op zitten wachten, maar het is wel een eerlijke (sociale) deal vind ik.

18. 4days

4days Niet meer actief

Ach ik vind het best een goed idee, iedereen die in de ww zit moet 'vrijwilligers'-werk doen, totdat ze een baan hebben gevonden. :p Zo hou je de mensen wel van de straat. En voor mensen die misbruik maken van een uitkering wordt het zo ook een stuk minder aantrekkelijk. Maar dat kunnen ze dan ook doen voor mensen die langer dan een jaar een uitkering hebben. (en die ook kunnen gaan werken, dus niet mensen die ziek zijn ofzo)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is inderdaad ook een positieve bijkomstigheid.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

nou sorry hoor, maar hier is er zelfs een regeling: Werken voor je uitkering heet dat!
    als je in staat bent om te werken en niet binnen een paar maand weer werk hebt, dan MOET je werk doen om je uitkering nog te mogen ontvangen. Verplicht ja.

EN TERECHT!

Deel Deze Pagina