Aan mij ligt het ook niet hoor, ik krijg geen reactie terug. Ik soli me te pleter en werk leer plekken zijn er niet. Of krijg geen andwoord.
Er zou prima genoeg geld voor de zorg kunnen zijn. Dat zou betekenen dat de ziektekostenpremie omhoog zou moeten gaan naar bijvoorbeeld EUR 300,- per maand. Het solidariteitsbeginsel, heet dat. Maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat iedereen die het schandalig vindt dat mensen bij moeten betalen voor verpleeghuiszorg die niet gedekt wordt in het basispakket, zou gaan steigeren als de ziektekostenpremie zo veel omhoog ging.
Haha zie je, dat is zo tegenstrijdig! Wel klagen dat de bejaarden het zo slecht hebben, maar als je zelf moet betalen ho maar.
wat ik dus niet begrijp is dat er nu al geroepen word dat we nog meer gaan bezuinigen. waarop?????? personeel er word geen vast personeel meer aangenomen maar poolers zijn in vergelijking veel duurder! mensen in de gevangenis hebben het zeer zeker een stuk beter!
Het is onvermijdelijk. Het geld van de overheid is gewoon op. Wat er niet is kunnen ze ook niet uitgeven he.
ja maar dit wordt dus al jaren geroepen echt al zolang ik in de zorg werk, het zijn altijd de mensen die afhankelijk zijn van anderen die de dupe worden.
Je hebt volkomen gelijk. Ik heb dit al eens vaker geroepen bij klachten over bepaalde dekkingen in de basisverzekering etc. Mensen beseffen zich niet dat geld altijd ergens vandaan moet komen en dat er maar weinig posten bestaan (zo niet geen enkele) waar niemand wat over te zeuren heeft als daarop zou worden bezuinigd. En nu is het dubbel zo lastig; er moet in het algeheel bezuinigd worden, dus geld kan weinig ergens anders vandaan komen. Bovendien wordt de zorg voor ouderen steeds duurder in verband met de vergrijzing. Ik vind dan ook echt dat mijn schoonmoeder eens moet stoppen met al haar geld uit te geven.
Het rare van de zorg is ook dat, behalve bij de curatieve zorg (ziekenhuizen dus) de verhouding in de uitgaven materiele/personele kosten zo ongeveer 25%/75% is. Dus als er bezuinigd moet worden in de zorg zal dat voor het grootste gedeelte op het personeel neerkomen.
Ik zag net dat ze er aandacht aan besteden bij rtlnieuws Maar de presentator bracht het voor nu in ieder geval meer als dat alles bij het oude blijft maar dat er extra's worden aangeboden die kunnen worden gekocht. Geen bezuiniging dus. Maar misschien bracht ie het gewoon raar Zal het zo wel zien.
Waarom moeten de ziektekosten daarvoor omhoog? Ze kunnen ook gewoon met dat achterlijke vliegtuig van zoveel miljard kappen.Minder subsidies geven op dingen die NIET voorzien in 1e levensbehoeften. Of het budget voor ontwikkelingshulp/defensie met 2/3 terugschroeven. Plus, ken jij mensen die 300 euro in de maand voor ziektekostenpremie kunnen betalen??? Als wij dat zouden moeten betalen, 600 euro per maand dus...Dan kunnen wij geen woning meer betalen of geen eten meer kopen... Dan is het einde helemaal zoek. De enige dingen waar op bezuinigt KAN worden, zijn de dingen waar de Nederlandse huishoudens niet onder komen te lijden...Want anders vul je 1 gat en maak je weer een nieuwe..Dat kan gewoon niet
@ mams136: ik kan me een topic herinneren, niet zo heel lang terug, waarin mensen finaal over de zeik gingen vanwege mogelijke bezuiniging voor IVF behandelingen. Dat is geen eerste levensbehoefte lijkt mij. En ik denk dat mensen, waaronder jij, niet begrijpen dat bepaalde bestedingen die niet direct bij de burger terecht komt, ook nog een functie hebben. Maar goed, voor degelijke argumenten vanuit de politiek is de gemiddelde burger blind. Wat ik wil zeggen: het is zo makkelijk om vanuit een naief standpunt te roepen waar wij hier in Nederland op kunnen bezuinigingen, zonder dat we er echt kennis van hebben. Over het algemeen zitten er hele intelligente en integere mensen in het parlement en kabinet die echt wel de best mogelijke oplossing willen voor ons land.
Je begrijpt mij ook totaal verkeerd...Ik doel meer op defensie,ontwikkelingshulp,geld geven aan andere landen terwijl we zelf ook te weinig hebben.Als we daar mee doorgaan moeten alle andere landen ons straks geld gaan geven omdat we zo graag wilden helpen dat we nederland overkop hebben geholpen. Ons eigen volk mag er niet onder komen te lijden, dat is het belangrijkste...Ik zei al eerder in dit topic, er zijn gewoon dingen waar ze af moeten blijven...Zorg en educatie. Die dingen zorgen ervoor dat mensen die nu hard werken voor een goede toekomst en hard hebben gewerkt hun hele leven krijgen wat ze verdienen en de jeugd de mogelijkheid blijft houden om een goede opleiding te doen en dat is de toekomst van Nederland. Maargoed het loopt toch weer uit een politieke discussie en dat mag niet dus laten we er maar op houden dat onze oudjes schandalig behandeld worden en hopen op een verkiezingsuitkomst die Nederland veel goeds gaat brengen!
Juul typt toch echt ziektekostenpremie...niet eigen bijdrage. Oorspronkelijk geplaatst door Juul75 Er zou prima genoeg geld voor de zorg kunnen zijn. Dat zou betekenen dat de ziektekostenpremie omhoog zou moeten gaan naar bijvoorbeeld EUR 300,- per maand. Als de eigen bijdrage naar 300 gaat, tja dan is dat zo. Vervelend maar niet het einde van de wereld.
Helemaal mee eens. Over alles zeiken is altijd zo makkelijk als je zelf niet degene bent die de oplossingen moet bedenken.
Het probleem is dat wat jij een acceptabel bezuinigingsdoel vindt, voor een ander weer compleet onacceptabel is. En daarom hebben we verkiezingen vandaag. Jij vindt dat alles voor het eigen volk eerst betaald moet worden, ik heb daar een iets ander idee bij. Het parlement in Nederland is een afspiegeling van al deze meningen, en die kiezen voor deze oplossing. Dus we kunnen wel met zijn allen roepen dat het anders moet maar zo werkt het niet in een democratie. Ik zou zeggen, begin bij je zelf en ga bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen in een bejaardentehuis, als je werkelijk vindt dat onze oudjes zo schandalig behandeld worden. Je hebt trouwens gelijk, ik had het over de premie die omhoog zou moeten, en niet over het eigen risico.
Precies, maar dat is ook ieders recht...Een eigen mening. Ik ben heel benieuwd wat straks de uitslag van de verkiezingen is En niet alle oudjes worden slecht behandeld...kunt niet alles over 1 kam scheren.Mijn woordkeuze was wat dat betreft wat ongelukkig...excuses daarvoor. Het verzorgingstehuis waar mijn oma zat en mijn tante zit, is werkelijk geweldig. Regelmatig uitstapjes, goeie verzorging. Een kapsalon,watertherapieruimte, eigen slaapkamer met badkamer en ook voldoende personeel. Ik wil daar later dolgraag zelf terecht komen als het thuis niet meer gaat. Ik vind het gewoon erg verdrietig om te lezen dat dat in andere zorginstellingen niet zo is omdat het gewoonweg niet haalbaar is vanwege bezuinigingen. *even offtopic, zie dat je 6 weken zwanger bent, gefeliciteerd!!*