1e menstruatie hevig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door douglas84, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben na 6 mnd voor het eerst weer ongesteld geworden (na bevalling via keizersnede). Ik heb erge krampen gehad de eerste 2 dagen. Bloedverlies is juist minder, eerste dag ook veel last van zwart (oud?) bloed. Daarnaast ontzettend last van hoofdpijn en opvliegers. Stap s'nachts met mijn al mijn kleren in bed en lig te rillen van de kou. Halverwege wordt ik compleet bezweet wakker(alle kleren weer uit) en blijf ik het vreselijk warm houden. Ik heb hier nu zo'n 3 dagen last van. Is dit normaal bij je 1e menstruatie of heb ik misschien een griep die samenvalt? Slik nu de hele dag maar parcetamol om het wat onder controle te houden.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

We zien vaak dat de eerste menstruatie heftiger kan zijn qua gevoeligheid, hoeveelheid bloedverlies en/of lengte dage. Het kan er dus bij horen maar het kan ook zeker een griepje zijn die de kop op steekt! Koorts? Houd het in de gaten als het langer dan een week duurt even contact opnemen met je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina