De titel zegt het al, ik krijg morgen een curetage en ben erg benieuwd naar ervaringen of tips van mensen die een curetage hebben ondergaan.. Alvast bedankt!
Ik vond de curettage heel erg meevallen. Weinig buikpijn, weinig bloedverlies. Het voordeel vond ik dat ik daarna heel snel mijn zwangerschapskwalen af voelde nemen (al duurde het 3-4 weken voordat ik een negatieve test in handen had). Ik had het gevoel dat ik echt iets af kon sluiten. Het nadeel vind ik nu, dat het vrij lang duurt voordat mijn cyclus weer op gang komt. maar ja, na een spontane miskraam is dat misschien ook wel zo. Dat kan ik dus niet vergelijken. Mocht het me ooit nog een keer overkomen, wat ik niet hoop, dan zou ik er weer voor kiezen.
Ik sluit me aan bij Liesben. Ik zag er vreselijk tegenop maar het is me reuze meegevallen. De mensen in het zkh waren erg lief en ik heb na de curretage ook niet echt last gehad. Heb niet gevloeid. Was wel moe maar dat kwam waarschijnlijk ook van alle emoties ervoor en de narcose. Ook bij mij waren de zwangerschapskwalen snel verdwenen. En ik heb de mazzel dat ik dinsdag een bijna witte zwangerschapstest in handen had en gisteren (2 weken na curretage) ongi geworden ben. Sterkte morgen.
Ik vond het erg meevallen. Ik heb er vroeger 1 gehad met plaatselijke verdoving en dat was inder prettig maar goed gelukkig zijn die tijden voorbij. Ik had enkele dagen bloedverlies gehad en was 4 weken later weer ongesteld. Het blijft natuurlijk emotioneel zwaar... succes morgen en sterkte met dit verlies
Lichamelijk gezien vond ik het wel gaan, emotioneel vond ik het wel zwaar. Is toch je kindje wat ze weg halen... Succes voor morgen & sterkte!
Hier hetzelfde als Jippie... lichamelijk viel het me mee, maar werd huilend wakker uit de narcose en ben na 1,5 week mijn werk weer wat op gaan pakken. Ik had de eerste 3 dagen nauwelijks bloedverlies, toen een week heel veel en dat neemt nu weer steeds meer af. Na 1 week nog een knalpositieve test, en 2 weken na de curettage een licht positieve test, dus hoop dat ie woensdag (3 weken na curettage) weer negatief is. Na de curettage heb ik een dag of 4/5 krampen gehad, maar niet zo erg dat pijnstillers niet hielpen. En ik was erg moe. Heel veel sterkte!
Ik vond het heel erg meevallen en voor mij was de curretage echt een opluchting, had behoorlijk wat pijn van de miskraam en flink bloedverlies, (daarom spoedopname voor curretage gehad) maar pijn was na de curretage meteen weg en ook weinig bloed gehad daarna. Voelde me daarna een week flink moe (door narcose) en ook wel leeg en emotioneel. Twee weken daarna negatieve test, 28 dagen na curretage alweer ongesteld. Heel veel succes morgen!
Bij mij is de curretage ook heel erg meegevallen , ik liep al 6 weken rond wetende dat het waarschijnlijk niet goed zou zijn en had ook veel pijn en af en toe ineens veel bloedverlies ....Ik heb een ruggeprik gehad mdat ik cara heb en dat is dan beter voor je longen , vond het een beetje raar en verdrietig om te horen dat ze je baarmoeder leegzuigen maar had vantevoren wel iets rustgevends gekregen , waardoor het wel allemaal in een waas gebeurde .. sterkte morgen en natuurlijk ook daarna !!!!!
Hai Elegance, Maak je over de curretage geen zorgen. Voor je het weet, sta je weer buiten het ziekenhuis. Het viel echt heel erg mee. Ik werd ook huilend wakker uit narcose. Ik had ook geen flauw idee waarom ik huilde en vroeg de broeder waarom ik huilde. Die wist het ook niet. Toen ik onder narcose ging, dacht ik wel aan mijn zoontje en viel met tranen in mijn ogen in slaap. Lichamelijk valt het dus erg mee, maar ikzelf vond de curretage de beste keuze omdat afwachten op een spontane miskraam er voor zou zorgen dat ik het niet kon afsluiten. Het zat niet goed en dan wilde ik het ook zo snel mogelijk achter me laten. Ik ben erg tevreden met de behandeling. Sterkte! Liefs, mamaT
hallo meiden, wat naar dat we zo'n onderwerp allemaal gemeen hebben.. maar wel fijn om jullie ervaringen te kunnen delen.. Ik lees voornamelijk dat het bij vele achteraf wel meegvallen is.. behalve het emotionele stuk dan.. pff.. maar die klap zal ik morgen wel krijgen :S Anouk ik zie dat je weer zw bent, gefeliciteerd meid! En aan de rest van de meiden, heel veel succes met zwanger worden!