Echt waar?? Of doe je je beter voor dan je bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moest even lachen om de laatste zin... toen ik je berichten aantal zag... hahahahahahahahaha.....

2. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ben dan nog wel geen moeder, maar kan me niet voorstellen dat iemand helemaal perfect is.
    Dit forum zie ik net alsof het het echte leven is. In het echte leven vertel ik ook niet tegen iedereen dat ik me kut voel, dus hier ook niet. Daarentegen vertel ik ook niet dat ik me altijd geweldig voel...

Zoals blup ook zegt, je verteld niet alles van je hele leven, alleen datgene wat je zelf wil.

Mijn motto is ook altijd "wat je in een kroeg kan schreeuwen, kun je hier neerzetten. Al het andere houd ik voor mezelf".

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nee absoluut niet perfect, gezond eten mag wel wat beter hier, ik ontbijt met een koekje en fruit eet ik ookal niet! eet daarin tegen wel veel groente ;)

verder ben ik wel eerlijk hier hoor, maar perfect nee

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De perfecte moeder bestaat niet.. of we hebben een aardige discussie over perfect. Maar de één gaat het makkelijker af dan de ander. De één voelt zich ook zekerder dan de ander. En de één voelt meer de behoefte om op ZP hulp te zoeken dan de ander. Ik ben zo'n moeder die zelden vragen stelt, doodgewoon omdat ik zelden vragen heb. Ik heb het idee dat ik het zelf wel weet of mijn echtgenoot of anders iemand in mijn eigen omgeving. ZP is voor mij entertainment en niet meer of minder dan dat.
    Maar.. op de vraag ben ik de perfecte moeder? Nee alsjeblieft niet zeg. Ik doe vast dingen die andere moeders weer heel onverantwoord vinden maar ik ben wel tevreden over hoe het hier allemaal loopt en hoe de kinderen zich ontwikkelen. En soms, heel soms ben ik minder blij. Dan verlies ik mijn geduld, verhef ik mijn stem of ben ik te makkelijk met eten of niet consequent. En ik kan soms ook heel blij zijn om even het huis voor mezelf te hebben! Ik ben wel mezelf.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Achgos meid! Sterkte! (en herkenbaar).

Gelukkig gaat het dus bij veel moeders wel eens minder dan perfect (pfew, ik adem weer uit.... :D)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha neeee ik ben niet perfect :D Ik kan dus ook bijzonder genieten nu dat ik niet meer mag werken maar mn dochter nog wel tot eind van het jaar naar de opvang gaat 2 dagen in de week :)
    Ik denk wel dat ik een makkelijk kind heb, dat maakt alles ook een stuk simpeler. En ja, ik streel mijn ego door te denken dat mijn opvoeding daar ook mee te maken heeft, maar waarschijnlijk heb ik gewoon geluk :D

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    volgens mij is DENKEN dat je perfect bent (als moeder), een vorm van imperfectie....
    op het moment dat je denkt dat je perfect bent, sta je namelijk niet meer open voor ontwikkelingen....en stopt dus je "groei"...

over anders voordoen,
    Bij ons op de psz was een moeder die altijd zo leuk deed met kinderen, dat ik me af begon te vragen of ik wel "leuk genoeg" ben....
    Totdat ik eens zag dat ze (weer eens) met een ander kindje aan t spelen was en haar eigen dochtertje even wat aan haar vroeg.....
    Tjeetje, wat blafte ze haar dochtertje af zeg, "zie je niet dat ik bezig ben".... ;)

Tja... om de perfecte moeder te spelen met andersmans kindjes is niet zo'n uitdaging... ;)
    Voelde me trouwens sindsdien wel een leuke moeder... :D

8. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hahaha, ik denk zeker niet dat je de tokkie bent die je vreest. Herken me helemaal in jouw verhaal.

Verbaas me ook wel eens dat het anderen zo goed lukt (ls dat al het geval is) om altijd kreukloos, fris gewassen met appelwangetjes van de buitenlucht, precies goed gestyled, haartjes netjes in bedwang en met lekkere parfumlucht door het leven te gaan. Mij lukt dat dus niet en dan heb ik het nog niet eens over de troep in huis die er soms heerst, de badkamer die nodig weer eens gesopt moet worden dochterlief die regelmatig met een snottebel loopt, elke dag appelstroop op haar kleren heeft en ook heus wel een keertje een paar frietjes meepikt.

Tja, maakt me dat tot een tokkie of een mens? Ik kies voor het laatste. Vooral ook omdat ik voordat ik een kind had mezelf nooit een slons heb gevonden. Wel blijft het steken dat ik op de een of andere manier nogal snel verhit, met pluishaar en spuugvlekken door het leven ga. Dus tips voor een kreukloos uiterlijk zijn zeker welkom :D.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Nee hoor ik ben geen perfecte moeder maar ik doe wat mij goed lijkt voor de kleine.
    en niet wat de boekjes goed lijkt..
    Hij is gezond, blij, vrolijk en een schat *nog wel haha peuterpubertijd moet nog komen;) *
    Tuurlijk mopper ik wel eens als hij vroeg komt en ik wil nog blijven liggen, sja pech gehad voor mij dan haha.
    Ik ben verre van 'perfect' maar ik ben wel gelukkig met mijn leven.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben wel eerlijk op het forum en ik ben niet perfect..
    Als ik mijn dochters haar wil doen 's ochtends zet ik de tv aan.
    Soms krijgt ze een bakje chips uit school.
    oma mag haar met onze toestemming schandelijk verwennen..

Maar ik meng me ook niet in alle discussies..
    Soms heb ik al het zucht gevoel als ik al die reactie lees, dan doe ik liever iets anders met mijn tijd..

Ooit heb ik een prachtige term gehoord op dit forum..
    De moedermafia..
    En daar doe ik niet aan mee;)

(genietend van een heerlijke vrije middag terwijl mijn lieve dochter bij een vriendje gaat spelen na schooltijd..)

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik schreeuw nooit tegen mijn kids
    Ze hebben in 3 jaar tijd 2x patat en 1x pannenkoeken gegeten en verder altijd groenten
    Natuurlijk laat ik ze nooit alleen, ik verlies ze zelfs niet uit het oog
    Ze mogen bijna overal bij helpen, al duurt het 10x langer, is goed voor de ontwikkeling.

Wat een perfecte moeder, niet?

Oh ja:
    Ik zit heel regelmatig met mijn handen in het haar, als de oudste voor de zoveelste keer zijn broertje omver duwt en ik het te laat zie
    En oohh wat kijk ik uit naar dat maandelijkse avondje dat we niet met zn 4-en, maar met zn 2-en aan tafel zitten
    En ja ik ben weleens weg gelopen tijdens het eten omdat ze zo zaten te klieren dat ik het even niet meer trok
    En, en, en

Meid, ik maak zoveel fouten, twijfel aan zo veel dingen. Maar ik geef mijn kids al mijn liefde. Misschien niet de perfecte moeder, maar wel de liefste! ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb wel eens het idee en dat gebeurde net in een topic dus weer, dat wanneer je sommige dingen gewoon wel consequent en "goed" doet dat mensen je dat meteen als zo'n perfecte zien en je dus niet geloven. Ik bedoel daar jou niet mee ts. Maar er zijn een aantal dingen waar ik wel heel strikt in ben: als baby volg ik de 3 rrr op de letter. Mijn dochter heeft nog nooit prik of dubbel friss of iets gehad en krijgt dat voorlopig ook niet. Tussendoortjes zijn hier redelijk gezond op verjaardagen na. Daar krijg je soms zo een commentaar op dat ik dat ook wel vreemd vind. Maar dat iemand in een bepaald iets zo strikt is betekend niet automatisch dat iemand perfect is, op een ander vlak kan dat wel weer heel anders zijn.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Absoluut geen perfecte moeder.

Vooral vandaag niet. Enorme koppijn, kwartier te laat op de psz en dr fruit vergeten. Daarstraks zoontje en dochter een turkse pizza laten eten en in bed gedaan, ondertussen nog gejankt naar mn man door de tel dat ik nooit wat aan hem heb aangezien hij altijd laat thuis is en ik zo door de regen lopend nog met knallende koppijn en koorts hoognodig boodschappen moet halen. Bleeeh.

Gister ook zo uitgevallen tegen mn dochter toen ze voor de 6de keer uit bed kwam en ik echt even op was.

Ook weleens 'jaloers' op vrouwen met een opa of oma die op kan passen, want men.. Dat mis ik nu even.

Link het maar even aan mn ziek zijn.

14. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Iemand op het forum heeft ook zo'n mooi onderschrift:
    Ik wil graag de perfecte moeder zijn, maar ik heb het te druk met opvoeden!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ZO waar!

@Mmemke... sterkte meis.. We Mums have to stick together!!:D

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben een verschrikkelijke moeder.. tokkie eersteklas..

Maar gek genoeg is mijn kind kerngezond en gelukkig.

Ik zal mij niet beter voordoen dan dat ik ben.
    Maar ik ga hier niet volmondig roepen dat ik geen vitamine D geef, omdat ik het altijd vergeet. Want dan heb je 10000 boze PB's in je inbox ;)

Shit, hoe vol zal straks mijn inbox zijn?

Nee ik ben verre van perfect, zal het niet volmondig roepen maar als er naar gevraagd wordt ook niet zwijgen.

Maar als moeders van hier mij een dag zullen volgen worden er verschrikkelijk veel meldingen gemaakt bij AMK ;)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Noiu dan krijg ik ook boze reacties.

Op t cb vertellen ze dat je het nu ook bij fv extra moet geven en het zh zegt weer dat het niet nodig is zit in de fv..

Ik geef het dus niet. Zolang er niet 1 lijn getrokken word doe ik waar ik denk dat ik goed aan doe.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wat ik me dan weer afvraag is:

Aan wie meet je je?

Ik zie dat mijn buren best "goed" en "perfect" hun kinderen willen grootbrengen.

Maar helemaal niet mijn manier.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja precies, en dat is nog maar een klein voorbeeld hoor haha! Erg he !:p

20. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik meet aan de gemiddelde moeder en de mensen/reacties hier op het forum. Ik ben dan echt heeeeel erg slecht.

Deel Deze Pagina