Ik neem niks meer op me op, dat heb ik teveel gedaan en dat heeft me alleen maar verdriet gekost. Jeugdzorg kan niet zien dat kamertraining niets voor haar is als ze ge eren reet met haar uitvoeren. Mijn zusje is idd laks, maar daar bij Lindenhout zijn ze geen steek beter. Ze heeft nu iig contact gehad met een andere begeleider die er in het begin was. Die is nu alles aan het uitzoeken en dan belt hij morgen terug. De advocaat pakt de telefoon niet op. Hij zit in Eindhoven, vandaar dat ze niet even langs kam wippen. Zij woont zelf in Doetinchem. Ik heb haar aangeraden een advocaat dichter bij huis te zoeken.
Sterker nog, als je zus niet zelf de consequenties leert zien van haar gedrag, dan zal ze het nooit leren. Als er altijd iemand is die haar problemen oplost, dan zal zij haar gedrag niet veranderen. Soms is niks doen meer effectief dan alles oplossen. Maar het is lastig... Jeugdzorg faalt regelmatig, helaas...
nouja ik kan me voorstellen dat je zusje het even niet meer ziet zitten en zich in de steek gelaten voelt en daardoor zulk gedrag vertoond zo van schijt aan alles..... snap ook dat jij er genoeg van hebt maar toch zou ik proberen haar nog eens te helpen... dan heeft ze misschien het gevoel dat er altijd iemand onvoorwaardelijk voor haar is... denk dat ze dat juist nodig heeft in zo'n verdrietige periode in haar leven die ze nooit had mogen hebben...
waar woont zij dan? misschien kan ze een goedkope kamer huren?of als je het definitief wilt spelen kan ze zich laten testen door een psygoloog en die kan haar helpen aan een pgb en dan kan ze zelf begeleiding inhuren die haar helpt met woonruimte, financieen en haar persoonlijke toestand.... mijn man werkt met deze jongeren en via een pgb... als je wilt kan ik hem weleens vragen welke kansen je zusje heeft als ze bereid is mee te werken?
Ik kan haar misschien overtuigen om het te proberen, er nu echt eens een keer wat aan te doen. Ze gaf aan graag volwassen te willen worden, dat is al 1 stap in de goede richting. Als je het zou willen vragen, graag! Dankje
Essenhout, als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen en ten tweede kan ik het heel goed begrijpen dat je nu eerst voor jezelf kiest door wat je eerder met je zusje hebt meegemaakt. Jij hebt goede keuzes gemaakt en je leven opgebouwd en dat moet je je ook niet zomaar laten afnemen. Je kan je zusje steunen waar het nodig is maar idd zelf haar problemen oplossen ( misschien als jij toekijkt ) daar leert ze veel van en ze leert ook om verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen. Ik vind het heel knap van je dat je opnieuw contact hebt gezocht want ik ben heel eerlijk als ik in jou situatie zat en ze had me zo toegetakeld in het verleden zou ik echt niet contact meer hebben gezocht. Heel veel succes! en een dikke knuffel
Wat ik hier lees, vind ik toch echt niet aan jeudgzorg liggen hoor... Er zal een reden zijn dat ze van haar huidige plek wegmoet, dus om dat allemaal aan jeugdzorg te wijten.... Dat je moeder een tattoo persee op kosten van haar armlastige dochter wil laten zetten, terwijl ze weet da die het geld hard nodig heeft, vind ik heeeeeel vreemd! Verder: lijkt mij eigenlijk dat ze de wajong wel zou moeten krijgen, ik begeleid zelf mensen bij het aanvragen daarvan en het verhaal van je zusje klinkt mij wel als een verhaal waarbij ze die uitkering toegekend zou moeten kunnen krijgen. Daarnaast moet ze zorgtoeslag aan gaan vragen, want met haar inkomen hoeft ze dat niet volledig zelf te betalen, (de zorgverzekering). Gelden de short stay kamers als zelfstandige woonruimte/ Dan kan ze er ook huurtoeslag over aanvragen: allemaal bij de belastingdienst. Verder vind ik haar telefoon/internetrekening nogal hoog: dat kan echt met minder, dus daar zou ze ook eens even advies over in moeten winne, (vooral de telefoon, die vind ik echt heeeeeel duur!). Als ze dat allemaal op poten zet, is er niet zo vreselijk veel aan de hand volgens mij. Heeft ze volledige aanvullende beurs? Zoniet: heeft ze nog recht op toelagen van je ouders? Als ze wajong krijgt: dan mag ze stufi houden naast de uitkering, wordt alleen wel de aanvullende beurs stopgezet, (moet ze wel zelf melden!) Succes!
De reden dat ze weg moet, is omdat ze Lindenhout nu geld kost, omdat ze zelf niet kan werken. Haar telefoonrekening kan niet omlaag, want dan betaald ze zich scheel. Dan gaat het buiten haar bundel. Haar internet is zo'n dongel dus dat kan ze niet stopzetten want dat is een jaarabbonement. Daar hadden we zelf ook al naar gekeken. Zorgtoeslag heeft ze wel vertelde ze net en die 488 stufi is al met aanvullende beurs.
Dankjewel! IN eerste instantie wou ik dat ook helemaal niet. Ze smste mij per ongeluk, mijn naam begint met een A en diegene waar dat smsje heen moest ook. Dus ik had haar terug gesmst en van het een kwam het ander. 3 weken later was ik jarig en ze is toen met mijn vader meegekomen naar mijn verjaardag. Het ging allemaal leuk en aardig, maar als ik zie hoe het er nu allemaal weer aan toe gaat..
Essenhout , wat een klote situatie... wilde je heel veel sterkte wensen met alles! En alle besluiten die je nu en in de toekomst gaat maken... liefs Ella
Dankjewel! Lief van je! Zie dat je nog niet bevallen bent! Spannend nu he? Wil je alvast heel veel succes wensen met de bevalling! Liefs