hoe denken jullie hierover....

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Aurin, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik werk 3 dagen in de week, ma/di/do.
    Daarnaast moet ik van mijn werk 1 dag en 1 avond naar school, anders raak ik mijn baan kwijt. (cao veranderd en mag niet in deze functie blijven met mijn diploma;s)

Dit betekend, dat ik de maandag avond en de woensdag naar school moet. (onbetaald, geen reiskosten vergoeding, zij betalen de studie en boeken, verder niet) Dit is voor 1,5/2 jaar.
    In die tijd behoud ik mijn huidige salaris, maar groei niet mee.
    Verdien nu 980 euro per maand.

Ik moet dan voor de woensdag een extra dag bij de gastouder regelen en betalen.. en de maandag avond elke keer oppas regelen.
    Oftewel ik zie mijn zoontje 4 dagen niet, incl 1 hele avond..(zit op maandag tot 22.00 op school, en moet dinsdag weer om 7.30 werken)
    Mijn zoontje zou evt elke maandag bij de gastouder kunnen slapen. Maar dit wil ik niet, kosten plaatje, en ik wil bij mijn ventje zijn!

Ik baal als een stekker, want als ik de keuze maak die opleiding niet te doen, ben ik over een maand mijn baan kwijt.
    Maar als ik de opleiding wel start, en ik trek het halverwege niet, zit ik met een schuld van zeker 2000 euro!

Ik weet dat ik de kans misschien niet meer krijg om die opleiding etc te gaan doen, maar ik krijg die 1,5 /2 jaar van mijn zoontjes leven ook niet terug.
    En ik vind het heel moeilijk om hem meer als 4 dagen niet te zien en dat anderen hem "opvoeden"

Op dit moment neigt mijn keus naar, stoppen, uitkering aanvragen en ander werk zoeken.

Maar hoor graag hoe jullie erover denken?

2. bibilove

bibilove Lid

11 apr 2009
    26
    0
    0
    Jeetje wat een rot situatie!
    Ik zou ook overwege om te stoppen, aangezien mijn voorkeur ook uit gaat naar 3 dagen opvang voor mijn zoon.
    En ik denk dat je dat salaris ook bij een andere werkgever kan krijgen voor 3 dagen werken.
    Daarin tegen is het ook wel weer verleidelijk om een opleiding te gaan doen om toch in de toekomst hogerop te komen en uiteraard meer te gaan verdienen, maar ik zou daar dan voor kiezen wanneer mijn zoon op de basisschool zit zodat je toch minder opvang hoeft te regelen.
    succes ermee!!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi hoi,

je weet hoe ik er over denk he... ik zou het wel doen maar als je er echt een super slecht gevoel bij hebt dan moet je het niet doen.

Wat ik me afvraag, wat voor contract heb je? Als je een vast contract hebt kunnen ze je toch niet zomaar ontslaan. Ze moeten je dan op zijn minst een ontslagvergoeding geven. Of zie ik het nu verkeerd?

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi

even mijn plaatje
    ik werk 4 dagen
    maandag 08.30-17 uur. zoon van half 8 tot half zes opvang. donderdag en vrijdag hetzelfde
    dinsdag werk ik van 09.30-18 uur. zoontje is dan eerst op de opvang en dan van 17-19 bij mijn ouders.

woensdag en weekenden en ik vrij en is hij samen met mij. express de woensdag genomen... breekt de week

ik zie mijn zoontje dus doordeweeks ook pas vanaf half zes en hij ligt half 8 al weer op bed
    dinsdagen zelfs pas weer om half 7 / 7 uur en eet die bij mijn ouders

echter het is gewoon niet anders. vanwege schuldsanering en het geld moet ik wel
    en mijn zoontje doet het goed op de opvang.
    de momenten dat ik met hem samen ben neem ik dan ook de tijd voor hem maar heb ik natuurlijk ook gewoon huishouden enz. maar ik doe gewoon saampjes de dingen en als hij dan slaapt dan de rest in huis.

Ook ik volg een training. weliswaar geen dag in de week maar wel 2 dagen in de maand met nog wat opdrachten thuis en op werk. is ivm nieuwe baan / functie.

Het is niet altijd leuk, maar ik red me er wel doorheen hoor. Ik deel het gewoon zo in dat ik de meetse dingen doe als zoontje op bed lig en als hij wakker is dat ik dan lekker samen met hem bezig ben... spelen, samen een wasje vouwen (lol) enz.
    en tja missen van dingen van je zoontje.... ja herkenbaar dat gevoel. maar aan de andere kant... ik zie ook gewoon een hoop hoor !!

als ik jou was.... ga het gewoon proberen. 1½ - 2 jaar is te overzien. tenzij je je werk ook niet leuk genoeg meer vind. ga dan nu direct wat anders zoeken en kijk of er mogelijkheden zijn.
    Tip: probeer toch eens te praten met je werkgever en leg je situatie nog eens rustig uit.

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @mama met zoon, ik snap dat het in jouw situatie niet anders kan. Maar ik heb aan 24 uur werken genoeg qua salaris, heb geen schulden etc. En redelijk wat spaargeld nog.

Heb gepraat met mijn werk. En er zijn gewoon geen andere opties.

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

dat is wel balen dan....
    dan maar je gevoel volgen en kijken naar je mogelijkheden he
    succes ermee

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het met 24 uur kunt redden en je een andere baan zou kunnen vinden doe dat dan meid!
    Ik denk dat het 't niet waard is.
    je zou altijd nog een studie kunnen doen en dit dan thuis dus daar kom je ook niets aan te kort en mocht je het niet redden of kunnen uiteindelijk moet je 2000 euro betalen terwijl als je een thuisstudie doet je zelf je tijden kunt indelen als je kindje slaapt.

Succe smet je beslissing.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat wil je op langere termijn?
    Wil je graag deze baan houden of wil je ander werk?
    En als je ander werk wilt, wat zou je dan kunnen gaan doen met de scholing die je nu hebt? Heb je voor die andere baan ook een scholing nodig?

Het gaat om een periode van 1 1/2 a 2 jaar, ik zou goed naar de toekomst kijken. Als je het nu niet doet houdt dat dan in dat je over een tijdje toch misschien een opleiding wilt of dat je altijd minder geld hebt? Of is een andere baan net zo leuk en verdient het net zoveel?

Succes!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lastige situatie waarin je zit! Mocht je besluiten toch die opleiding te gaan doen, laat dit dan ook goed op papier zetten ivm evt terugbetalingsregeling op het moment dat je alsnog stopt met de opleiding.
    En volgens mij zou je voor de extra opvang evt ook nog weer aanvullende kinderopvangtoeslag kunnen krijgen. Maar als ik het goed lees, gaat het je meer om de uren dat je je kindje nu niet ziet en minder om het financiële deel.

Zelf werk ik 32 uur en ons meisje gaat drie dagen naar opvang... maar ik zie haar dus ook 4 dagen niet. Ik mis inderdaad ook dingen, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat de opvang er is. Qua ontwikkeling heb ik wel het idee dat ze dus heel erg gestimuleerd wordt daar.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou zeggen van oke jullie willen dat ik naar school ga maar dan wel onder werk tijd.
    je baas wil dat je heen gaat dus zal hij je er ook voor moeten betalen, anders hoef je niet eens tegaan als je er niet voor word betaald.
    anders is het toch ook belachelijk dan werk je maandag en moet je savonds nog is naar school.
    dan zou ik zeggen van dan wil ik de dinsdag gecompenceerd krijgen omdat je woensdag nog is een keer naar school moet.
    ik zou het er niet bij laten zitten.
    en tja stoppen zie dan maar weer is wat anders te vinden wat je leuk vind en met een goed salaris.

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb met pijn in mijn hart ook gekozen om full-time terug te gaan naar school en dus ook 5 dagen per week niet bij L.iam kan zijn overdag.
    Aan de andere kant is het wel zo als je de opleiding gaat doen je zekerheid hebt op je baan en geloof me van een uitkering word je ook niet bepaald vrolijk.

Liefsz

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ik heb besloten het niet te gaan doen.

Er was met mijn werk over compensatie voor de dagen dat ik naar school ga niet te praten.. ik kon wel minder uren gaan werken.. uhhh ja leuk maar me salaris dan? dus dat was geen optie.

Ook vond ik het verdomd veel om 1,5 jaar naar school te gaan voor een niv 3 opleiding, ben al niv 3, alleen andere sector. En als ik dan naar school ga wil ik wel Hoger opgeleid worden, niet anders :p

Dus ik krijg nu nog van mijn werk te horen per wanneer ik weg moet.
    En ben hard aan t solliciteren en aan t kijken wat voor opleiding ik dan wel zou willen doen, en kunnen ook vooral.

Maar t komt allemaal goed! zolang ik me ventje maar heb! :D

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw

Het komt idd allemaal wel goed :D:D
    Heel veel succes :D

Liefsz 8)

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Fijn dat je tot een beslissing hebt kunnen komen.
    Een hogere opleiding met als einddoel meer salaris (en kennis) is inderdaad wel wat anders.

Heel veel succes met solliciteren!

Deel Deze Pagina