Jeetje zeg, ben nog maar ruim 8 weken zwanger, maar wie wordt ook midden in de nacht wakker omdat je zo gigantische honger hebt? Overdag net zo!! Maar dan heb ik alleen nergens zin in, en dan eet ik met tegenzin wat naar binnen, en dan wordt ik gewoon misselijk! Meestal zonder te spugen ... Maar tóch!
nee dat ken ik niet. .. maar als je nou eens voordat je na bed gaat iets eet?? een broodje of zelfgemaakte fruithap ofzo misschien kan je dan wel gewoon door slapen. en wat overdag betreft. je moet het eens gaan verdelen over de hele dag. wat ik altijd deed is. s ochtends 2 plakjes. in de eerste werkpauze of rond 10uur 2 plakjes. rond 12/13uur (ligt er aan wanneer je pauze hebt op je werk) weer 2plakken brood eten met wat fruit erbij. en dan rond 3uur weer 2plakken brood. en dan kun je rond 5 a 6uur thuis gewoon eten. bij mij hielp het echt.
Voordat ik naar bed ga, eet ik 2 boterhammen! 3 uur ben ik klaar wakker van de honger. Eerder at ik 2x per dag, had ik genoeg aan... Ik werk in de horeca dus is t moeilijk om tussendoor wat te eten. Ik denk dat ik vandaagvgs vertellen want met 3 gigantische lange dagn voor de boeg red ik dat niet om maar 2x een enorme hoeveelheid naar binnen te werken. Ik probeer tussendoor al vaker wat te eten, als ik thuis ben, en dat gaat goed.. Thnx voor de tip
voo in de nacht misschien iets va rijstwafels of eierkoeken?? eierkoeken zijn erg gezond en vullen goed
Juist voor de misselijkheid, om de 2 uur iets lichts eten. Echt waar dat helpt. Fruit, of crackertje, yohgurt, boterham. Gewoon doen. Ik kreeg de eerste drie maanden alleen stukjes fruit en water weg. Snachts was ik ook misselijk. Daarna kwam de vreselijke hongeraanvallen.....heb ik tot aan week 15 aan toegegeven, toen at ik echt hele dagen door. Daarna netjes om de 2 uur iets eten, dat voorkomt ook dipjes in je glucose spiegel (heb zw diabetes).
Zou idd wat op het nachtkastje leggen. Hoef je dr niet uit ook. Rijstewafels, crackertje, appel, boterham, gewoon wat je vult.
Ik heb dat zo rond de 11 weken gehad. 's nachts gewoon wakker worden van de honger. Ik at meestal een boterham of stukje kruidkoek. Heeft iets meer dan een week geduurd, toen was het over.
Zoo herkenbaar! Vooral overdag, 's nachts heb ik er geen last van. Ik probeer dan ook steeds een klein beetje te eten, want doordat ik steeds misselijk ben, staat het eten me best wel tegen. Maar steeds kleine beetjes eten helpt wel.
Jaaa Inderdaad, ook gewoon misselijk en t eten staat mij niet aan! Eierkoeken zijn misschien wel een goeie oplossing misschien! Brood is mij vaak nog te machtig, maar stilt wel mijn honger! Pfff bij mij is t nu al ruim 2 weken aan de gang, maar t word alleen maar erger. Steeds vaker misselijk.... Ook t beroerd voelen door dat ik zo gigantisch honger heb....
Dan krijg je idd zo'n wisselwerking, honger, maar moeilijk iets kunnen eten omdat je al wat misselijk bent en door die honger weer extra misselijk wordt. Ik neem nu steeds geroosterd brood, dat is iets minder machtig. Want gewoon brood is mij ook te veel.
Haha heel herkenbaar, en het komt nu weer terug Ik at altijd een bakje muesli met yoghurt of een mueslireep. Dan kon (en kan) ik daarna weer slapen
vla of yoghurt heeft bij mij ook erg goed gewerkt!!! vooral s ochtends. ik moest altijd overgeven, toen ben ik s ochtends lekkere vruchten yoghurt gaan eten en dat hoefde ik niet over te geven. en yoghurt kun je ook snel even tussendoor eten..gaat sneller dan een boterham naar binnen werken succes ermee!!!
Ik heb het ook, maar dan om 4 uur 's nachts! Merk dat het wel verschilt per nacht en dan hangt het af van wat ik voor avondeten heb gegeten. Eet 's avonds altijd nog een appel en komkommer voor het slapen gaan en bij erge trek magere yoghurt, maar het helpt niet altijd. Heb altijd een glas water en een bakje volkoren biscuit op mijn nachtkastje staan!
Oké, ik ga Inderdaad ook wat op nachtkastje zetten, hoef ik in ieder geval niet naar beneden! Moet even zien hoe ik dit op t werk klaar speel, ben net 3 weken in dienst, en heb nog 5 weken proeftijd... Dus sta te twijfelen of ik t moet vertellen! Aan de andere kant, ik hou het niet vol, na 3 uur ben ik misselijk van de honger, dus ontkom je er niet aan t te vertellen.. Saar, heb jij hier al je héle zwangerschap last van? En an: yoghurt blijft bij mij ook zitten, maar heb dan enorme maagzuur. Dus das ook niet echt wat.... Meusli repen, of eierkoeken idd... Waak er ook wel een beetje voor om niet weer 30 kilo aan te komen deze zwangerschap....