Hoi hoi Ik was dus gisteren bij de Gynaecoloog geweest. T goede nieuws is, is dat mn kleine niet meer in onvolkomen stuit ligt. Dat is voor mij heel positief. Maar ik zou dus de 16e worden ingeleid, maar das niet meer zeker. Ze gaan de dag ervoor eerst kijken of de baarmoeder rijp genoeg is. En ze zeiden mij als t nog niet zo is, dan wachten we n week weer. Maar wat ik dus niet snap, is dat ik overal lees dat men zalfjes kreeg wat op de baarmoeder werd gesmeerd om het iets sneller te laten rijpen. Moet je daar zelf om vragen? Of doet niet elk ziekenhuis dat misschien? Ik las ook dat er kruiden bestaan die helpen de baarmoeder te weken en voor te bereiden.. Maar wat voor kruiden zijn dan? x
Ze kijken naar het kindje. Heeft het kindje het nog goed in je buik doen ze tot 42 weken niets. Daarom zullen ze je nu niet meer helpen, balen voor je want nu loop je de kans dat je nog een paar weken door moet i.p.v. de 16de. Kruiden om je baarmoedermond te laten rijpen daar weet ik niets van. Maar ik zou zelf geen doktertje gaan spelen hoor. Straks gaat er iets mis!
Als je wordt ingeleidt en je baarmoeder is nog niet rijp dan wordt er meestal gel/pillen ingebracht om je baarmoedermond sneller te laten rijpen, zodat er ontsluiting ontstaat en evt je vliezen gebroken kunnen worden of er gestart kan worden met wee-opwekkers.. Dit starten ze omdat er dan noodzaak is dat t kindje geboren gaat worden. Dit is in elk ziekenhuis zo. Ik denk dat bij jou dus gekeken wordt of je baarmoedermond al aan t verweken is en dus of je lichaam zich klaarmaakt voor een evt bevalling. Als dit nog niet zo is, denk ik niet dat ze je gaan inleiden, aangezien de noodzaak er niet is (dit maak ik op uit je verhaal, dus als ik t verkeerd heb sorry). Ik denk dat ze dat dus nog niet doen omdat een ingeleidde bevalling soms als heftiger wordt ervaren en er vaker kunstverlossingen zijn als je lichaam er nog niet klaar voor is. (Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te verlopen..) Vandaar dat ze dan nog even wachten bij jou..
Ze zouden kijken vanwege mn bekken instabiliteit en dat ik al maanden niets kan doen.. Ik lig aan huis gekluisterd.. En heb al de zorg van een 5jarige.. Vandaar de inleiding... Ik had er even bij moeten melden idd dat er ook redenen waren.
Oke dan is het bij jou een ander verhaal dan dat je het gewoon beu bent. Pff zwaar hoor dat je nog maar zo weinig kan en al een kind hebt rondlopen. Duimen dat je baarmoedermond al wat verweekt is zodat ze toch wat willen ondernemen.
Misschien is t juist daarom, dat ze liever de situatie hebben dat je lichaam al wat voorwerk heeft gedaan en je misschien minder kans hebt op een zware inleiding (zoals je misschien mijn verhaal kan herinneren). Juist om je bekken wat te ontzien.. Maar ja, ik ben natuurlijk geen arts.. Maar jeetje zeg wat zwaar! Ik hoop voor jou echt dat je lichaam snel klaar is voor de bevalling en het spontaan mag gebeuren, want dit is niks... Sterkte meid
Dankjewel voor de comments. Ja ik hoop maar dat alles dus goed gaat. Ik had pas daarom al verschillende verhalen gevraagd van iedereen hier.. Ik heb eens per week thuiszorg en een vriendin die zo nu en dan me boodschappen doet.. Me kleine naar school brengen doet ze ook en ik vind t verschrikkelijk om steeds anderen van alles te moeten vragen ... Ik wil graag gewoon weer moeder zijn en normaal met me kind dingen kunnen doen ipv diegene die steeds in bed ligt en moet zien hoe me kind zich verveeld zonder mij.. Plus de pijn ook.. Ik wil dit voorbij zijn, wil dat ik weer me lichaam rustig kan bij laten komen en weer dingen kan gaan doen... Dus ik hoop dat ze kunnen inleiden.. Zo niet, geloof me ik pas me heus wel aan.. Maar ik hoop echt dat ik n punt heb om naar uit te kijken ... ff van.. ok.. dan gaat t gebeuren.. Dan is t voorbij... En ben ik weer gewoon mama (nouja mama met pijn nog wel maar ff voor mn gevoel !)