Zoonlief: altijd super actief geweest, als baby al, onrustiger met slapen en nu een actieve kleuter. Dochterlief: Hele rustige baby, droombaby bijna, ongelooflijk goed en veel slapen, goed eten. Maar nu.... peuterpuber ten top! Gillen als ze haar zin niet krijgt, bijten als ze echt boos is, met dingen gooien... Bij zoonlief konden we nog wat praten om hem te laten inzien dat zwart niet goed was, dat we naar grijs gingen. Bij dochter is zwart zwart en durf niet met grijs af te komen... Mijn ervaring: jongens zijn echt makkelijker dan meisjes
Sorry maar dit klopt volgens mij niet. Ja, onder mannen komt meer zuigelingen-/vroeggeboortesterfte voor. Voor een deel weten ze niet exact de reden maar men vermoedt dat het een evolutionaire reden heeft (mannen waren juist wel meer de vechters/macho's/jagers en stierven daardoor eerder uit, dit werd gecompenseerd doordat er iets meer mannen werden geboren over het algemeen) daarbij wijzen wetenschappelijke feiten uit dat het met genen te maken kan hebben. Mannen hebben meer variatie (XY) dus ook meer kans op (ernstige) ziektes/afwijkingen. Zie ook: Het zwakke geslacht - Nieuws - TROUW Verder denk ik dat er wel verschil is tussen de seksen, puur en alleen al door anatomische aanleg en verschil in hersenen. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde. Dit is toch wel erg zwart wit want ik denk dat daarbij ook geen mens hetzelfde is. Hoe dit zich uit in gedrag daarover verschillen de meningen.
Hier een meisje en een jongen. Er zijn wat verschillen maar ook behoorlijk wat overeenkomsten. Beiden een behoorlijk snelle ontwikkeling, heerlijk gefrustreerd als iets niet lukt en over het algemeen heel relaxed en gemakkelijk. Kunnen beiden ook goed zelf spelen. Verschil is dat dochter vanaf het begin goed sliep en zoonlief ons wel wat nachtrust heeft gekost. Daarentegen is onze zoon echt een heel blij ventje en wat knuffeliger dan z'n zus. Dus echt heel veel verschil zie ik niet, maar ze lijken qua uiterlijk en karakter ook best veel op elkaar.
Wie zal het zeggen? Ik heb nu alleen even over de baby tijd. Bij mij waren mijn meisjes een en al grote roze wolken, echt te makkelijk voor woorden. Mijn jongens daarentegen......onze derde (tweede jongen) heeft 6 maanden alleen maar gegild......
3 kids, 2 jongens en 1 meisje en het meisje was tot 4 jaar zeker de makkelijkste. Nu begint zij af en toe wat "bitchy"gedrag te vertonen. Overigens idd dat plassen. Houdt daar rekening mee bij het verschonen, want mijn man zat bij de allereerste luierwisseling er helemaal onder. Jongetjes plassen dus in een boogje, dus even de luier erop houden. Ik vind jongetjes trouwens ook makkelijker schoon te maken.