3 Weken dagelijks spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door azucena, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zo'n drie weken geleden is zoontje ziek geweest, hoge koorts en een paar keer gespuugd en diarree. Hier zijn we mee naar de huisarts geweest, maar de standaard check was prima. Uitzieken dus. Dat was geen probleem, na een dag of twee was hij niet meer ziek. Maar het spugen is niet meer gestopt.

Nu is hij sowieso al een snelle spuger, meestal 1x per week, maar nu is het 1-3x per dag. Als hij spuugt is het ook niet een beetje, maar meteen tot alles eruit is en er alleen nog gal uitkomt. Het kan uitgelokt worden door huilen, door kokhalzen, maar het kan ook onaangekondigd komen.

Mijn zoontje heeft een sonde, omdat hij zelf slecht/niet eet en drinkt, daar lijkt het probleem echter ook niet te liggen. Dit weekend is hij twee keer vervangen, maar het probleem blijft. Hij zit niet te diep of te ondiep.

Morgen wil ik sowieso met hem langs de huisarts, omdat het nu toch echt weer te lang duurt. Eventueel benader ik de kinderarts ook, maar die is niet heel goed toegankelijk. Ik vind het altijd fijn om met een paar ideeën wat het zou kunnen zijn naar de arts te gaan. Maar zelf kom ik niet verder dan irritatie van z'n sonde (maar waarom is het dan 3 weken terug begonnen?).
    Misschien dat iemand nog wel andere ideeën heeft of iets soortgelijks heeft meegemaakt. Ik hoor het graag!

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Jeetje meid.....Ik zag je berichtje en dacht eingelijk ook aan de sonde...maar als die gecekt is weet ik het ook niet...

Anders morgen toch de ka even bellen....

Dikke knuffel charlie

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ja, gek is het he. Ik kan over een half uurtje de huisarts bellen.

Dankje :).

Iemand andere nog een idee :)?

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hij heeft geen allergieen toch? Of iets anders veranderd in zn voeding?

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Nee, geen allergieën. En hij krijgt al bijna een half jaar infatrini. Ik heb de houdbaarheidsdatum gecheckt en hij heeft uit verschillende leveringen melk gehad, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen..

6. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Succes bij de ha zo, denk dat de ka echt moet meedenken als er geen veranderingen verder zijn. Sterkte, altijd zo zielig he als ze spugen. :( (en vies :# )

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Om 9:50 moeten we langs! Als hij de kinderarts niet kan/wil bellen, bel ik inderdaad gewoon zelf.

Het spugen vind hij zelf gelukkig niet heel erg, daarna voelt ie zich vaak beter. Maar het komt het groeien niet ten goede en z'n sonde komt vaak mee.
    Oh en vies! Ja gadver. De keren dat ik ondergekotst ben zijn niet meer te tellen. Of op het kleed, ook super fijn. Het mag wel weer klaar zijn.

8. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Jaa lekker he....;)
    Hier ook als t er eenmaal uitkomt dan is het gelijk alles.
    Is idd voor de groei niet fijn. Door alle spugen en diaree loopt dat ook xo stroef hier. Morgen weer wegen ben benieuwd.

9. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    De huisarts kon zo geen reden bedenken waarom hij zo spuugt. Hij kreeg de kinderarts niet te pakken dus zou mij later terugbellen nadat hij overleg had gehad.

Ik moest direct na de huisarts werken, Quinten was bij oma. Hij wilde alleen maar hangen en slapen, tijdens het inspuiten van de voeding spuugde hij alles inclusief sonde eruit. Hij had ook nog niks geplast.

Uiteindelijk belde de ha om 15:30, kinderarts wilde dat we weer gingen beginnen met nexium. Ik aangegeven dat ik dat de grootste onzin vind. We hebben al vaker aangegeven dat wij het nut van nexium niet inzien. Hij heeft verder helemaal geen last van zuur oid, we hebben het een tijdje gegeven en merkte geen verschil.

Ha ging, ook na de nieuwe info van mijn moeder, opnieuw overleggen. Of we even naar de EHBO konden komen. Dus ik m'n dingen snel afgewerkt en met Quinten naar het ziekenhuis.

Daar konden ze ook niet gauw een oorzaak bedenken, maar omdat ze dat toch wel vreemd vinden hebben ze besloten dat Quinten ze weer eens mag verblijden met een bezoekje. Hij ligt nu dus opgenomen en aan de ors, omdat ze hem ook wat uitgedroogd vonden. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan onderzoeken de komende dagen..
    Hij heeft nu ook weer flinke koorts, dus we komen ook wel op het juiste moment binnen.

Wat ik nog wel vreemd vind, op de EHBO kreeg hij een saturatiemeter om, z'n saturatie was prima, maar z'n hartslag gaf de hele tijd alarmen omdat deze te hoog was. Dat heb ik hier nog aangekaart en de verpleegster zou overleggen met de arts om aan de monitor te gaan. Maar dat was ze vergeten, dus morgen nog maar eens navragen.

10. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    He getver meid het zit niet mee :( sterkte komende dagen! Beterschap voor je mannetje.

Deel Deze Pagina