Op 12 augustus kregen wij te horen dat het hartje van ons wondertje gestopt was. Ik heb toen cytotec gekregen om de MA op te wekken. Curettage willen ze niet doen ivm zeer dun bms. Nu ben ik 20 cytotec pillen verder en het is nog niet schoon. ik heb nog een herhalingsrecept liggen voor 4 pillen, maar zou dit uberhaupt nog helpen?? Heeft iemand hier ervaring mee??
Allereerst wat rot voor je en veel sterkte met het verlies! Jeetje zeg dat zijn er wel aardig wat. Op je vraag hoeveel je er mag, dat zou ik niet weten. Heb je de combi myfigene en cytotec al geprobeerd? Ik heb 30 aug mijn 1e echo gehad en daar bleek dat ik ook een ma had. Zaterdag zou ik 11 wkn zijn. Donderdag had ik de myf genomen en zaterdagochtend 4 cytotec ingebracht. Na 2,5 uur kwam alles op gang en om 15.00 uur verloor ik het vruchtzakje. Het schijnt dat als je nl de combi van die 2 medicijnen gebruikt je meer kan hebt op slagen (90%) en zonder 70%.
Ze willen geen myfigene geven, heb het aan 4 verschillende artsen gevraagd (ik loop in de IVF kliniek van de VU)..... Jij ook heel veel sterkte verder...
Je kan naar de Oosterparkkliniek in Amsterdam Oost. Daar krijg je het wel. Wat is de redenatie om het niet te geven? Want een curettage met een toch al dun bms lijkt me een bijzonder slecht plan. Sterkte! Suus
Ze vinden het een te sterk, niet prettig, vreselijk (wat kan je nog meer voor benamingen geven..?) middel. Curetteren doen ze ook echt niet. Ze willen wachten totdat mn lichaam het afstoot. Het is al een stuk kleiner en ook ben ik al iets verloren, maar ondertussen ben ik bijna 4 weken er al mee bezig en er wel een beetje "klaar mee"
Ze zijn niet goed wijs. En jij bent ook nog een mens, niet alleen een lichaam. Afstoting kan nog weken duren. En cytotec doet echt niks meer als je al zoveel hebt gebruikt. Ik spreek uit ervaring. Ik zou de kliniek bellen, of een ander ziekenhuis. Er zijn er genoeg die het wel een prima middel vinden, want dat is het namelijk ook. Suus
Ter aanvulling: het enige wat mifegyne doet is het lichaam laten weten dat het voorbij is. Cytotec is veel heftiger. Dat zij het zo afkeuren is louter en alleen omdat het ook in abortusklinieken wordt gebruikt. Spreek je in het VU ook echte artsen, of alleen maar piepeltjes in opleiding?
Lieve Zorra, Ze, bij het VU, zeggen dat ze het (myfigene) een te sterkt middel vinden. Maar blijkbaar heb jij ook een sterk middel nodig. Als het met de cytotec niet lukt Ik sluit me bij Suus aan. Sta erop dat je iets anders krijgt, want dit kan toch zo niet doorgaan Je bent idd niet alleen een lijf, je bent ook nog Zorra en je moet dit gaan verwerken, afsluiten, verder... knuf
Ik heb 3 IVF artsen en het hoofd van de IVF kliniek gesproken, dus wel echte doorgeleerde artsen... Ik moet 15 september terug, als het dan nog niet weg is, dan zal ik wat harder optreden, aangezien het hoofd van de kliniek mij absoluut niet wil curetteren (waar ik dan wel weer blij om ben..) Ik stop met de cytotec, wat je zegt... na 20 pillen zal het er niet meer beter op worden, en dan ga ik de 15e een serieus gesprek voeren. (niet dat de andere gesprekken niet serieus waren, maar jullie begrijpen het wel....)
Triest dat het zo moet hoor. Mifegyne is helemaal geen 'sterker' middel, het werkt alleen anders. Cytotec is veel heftiger. Heb sterk de indruk dat je het niet krijgt omdat de kennis ontbreekt. Zo kennen we het VU weer, pfff. Sterkte nogmaals, ik vind het echt belachelijk hoe ze met je omgaan. Suus
@LZ: jeetje wat heftig! zo lang er mee doorsukkelen is echt niet fijn! ik hoop dat je de 15e al schoon bent en anders toch een goede oplossing in de vorm van myfigene kunt krijgen! (hier wilde mijn gyn niet eens cytotec doen..., ik denk dat helpt de boel wat op gang... maar helaas... curettage gepland voor dinsdag...)
Dank je wel.... Aan de ene kant ben ik erg blij dat ze zo voorzichtig zijn met curetteren, aangezien ik in een streekzh waarschijnlijk al meteen gecuretteerd zou zijn, met alle gevolgen van dien. Maar hiermee baal ik wel....
Je bepaalt altijd zelf of je je laat curetteren of niet. Hoop dat het loskomt. Zo niet, vraag dan om een therapeutische hysteroscopie. Dat levert minder schade op dan een curettage, als ze het goed doen. Suus
Arme Surf, wat triest dat het mis is gegaan. Zo nu en dan lees ik dat een arts cytotec weigert. Belachelijk, en echt niet meer van deze tijd. Er wordt steeds meer bekend over Asherman. Als je er niet achter staat, dan zou ik het niet doen en een ander ziekenhuis bellen. Het AMC geeft wel cytotec, bijvoorbeeld. Suus