Sinds een paar weken heeft mijn zoontje erg veel last van darmkrampjes, kort na de voeding gilde hij het uit en was amper stil te krijgen..uren zat ik met hem..vooral s avonds. Na introductie van de fles was hij een tevreden mannetje, meteen slapen en hij sliep ook langer door + geen last van krampjes. ..helemaal niks meer. Gisteren besloten om per direct op flesvoeding over te gaan en af te bouwen dmv kolven. Vanmiddag heb ik echter van 11.00 tot 19.00 uur gezeten met hem omdat hij maar bleef happen om eten (na twee flesjes! !) En niet willen slapen. Na woordenwisseling met mijn vriend hem toch nog even uit de borst laten drinken, hij viel daarna meteen in slaap. Je merkt daarna echt dat hij krampjes krijgt. Ik had het voor mijn en zijn welzijn geleidelijk willen afbouwen maar denk aan de andere kant dat het ook niet fair is voor hem om per direct helemaal te stoppen. ... Ik wil het eigenlijk zo gaan doen im hem 1x in de ochtend, middag en avond borst te geven na het flesje. .hij haalt wat druk van mijn borsten, ik stel hem niet teleur en hij heeft in mindere mate last van die krampen (hoop helemaal niet!!) Pff maak er een beetje een puinzooi van. Hoop op tips. ..heb ook sap simplex, infacol en venkelthee gebruikt maar dat hielp niet tegen die krampjes. ..
Heb je al eens naar je eigen voeding gekeken of een lactatiekundige ingeschakeld? Misschien heeft hij last van iets in jouw voeding, of bijv. van een sterke toeschietreflex of iets anders. Als je graag wilt stoppen moet je het gewoon doen, maar als je nog niet klaar bent om te stoppen met borstvoeding is het zeker de moeite waard om hulp in te schakelen
Hier ook heel veel darmkrampen gehad. Had het idee dat hij juist aan de borst (beter dan aan de fles) de lucht eruit kreeg. Wij moesten er echt doorheen, heeft superlang geduurd. Ben 3x bij lk geweest. Gulzige drinker icm heel veel productie was een ramp. Drinkt hij misschien teveel (suikerrijke) voormelk? Ik heb een poos alleen maar 1 borst gegeven. En heb een tijd alle (wat een klus) melkproducten laten staan. De tip dus eigenlijk, een Lactatiekundige inschakelen. Wordt vaak nog vergoed ook.
Dan lijkt het mij toch ook dat een bezoek van een lactatiekundige kan helpen. Een aanpassing van de manier waarop je bv geeft, kan de krampen aanpakken. Wat de fles betreft: heeft je kindje minstens twintig minuten kunnen drinken, om de zuigbehoefte te bevredigen?
Nee geen lactatie kundige ingeschakeld, wellicht ga ik dat ook wel doen. Voor de duidelijkheid: ik wil wel zsm stoppen met borstvoeding maar dit op zo'n best en fijn mogelijke manier doen voor mijn zoon uiteraard. Gisteravond heeft hij nog erg veel last gehad van krampen, zo zielig gilt het uit van de pijn. Ook meteen weer flink scheten gaan laten. .had al spijt dat ik hem (was voor min 5 minuten) had aangelegd. Mijn pink n helpt goed tegen de zuigbehoefte en is nu ons moment totdat hij in slaap valt. Bedankt voor de reacties iig
Misschien een speentje of soothie gebruiken, om de zuigbehoefte te bevredigen. Verder kan de fles die je gebruikt en de speen die daarop zit ook veel verschil maken. Ik heb bijv. Bij mijn oudste altijd de flesspeen met maar 1 gaatje gebruikt, totdat hij 6 maanden was omdat hij zo'n gulzige drinker was. Anders was de fles in 5 minuten leeg, nu duurde het ca 15 minuten. Veel succes! (En je doet het echt wel goed, zeker als je om hulp vraagt, zoals hier op het forum!!)
Je zegt dat je zoontje niet tevreden was na het drinken van de fles. Hoe lang doet hij over z'n flesje? Het is belangrijk dat hij minstens 20 minuten over het flesje doet, eerder wordt z'n zuigbehoefte niet voldaan en zal het dus lijken als of hij honger blijft houden. Daarom wilde hij wellicht ook nog aan de borst en viel daarna wel tevreden in slaap. Als je dus echt met de borstvoeding wilt stoppen, zou ik een flesje gaan gebruiken met een heel klein gaatje, zodat de voeding lang genoeg duurt. Je kan hierbij denken aan de dr. Browns fles, hier zit standaard de level 1 speen bij, mocht dat nog te snel gaan kan je de prematuurspeen nog kopen. Daarbij heeft deze fles een speciaal systeem tegen krampjes. Succes!
Ik denk dat het goed is om het per dag te bekijken, goed naar je kindje te kijken en vooral: ga op je gevoel af. Je moederinstinct liegt niet. Veel moeders laten zich van hun stuk brengen door meningen van anderen. Als je je kindje gewoon flesvoeding geeft. En hij tevreden gaat slapen na een borstvoeding toetje, dan is dat gewoon goed, niets op aan te merken. Als jij merkt dat je kindje er niet goed op reageert, doe je het anders. Het is écht een kwestie van uitproberen. Niemand heeft een gebruiksaanwijzing voor kinderen om een goede moeder te zijn. Aan je post te lezen doe je het goed, je maakt je zorgen en besluit om er iets aan te doen. Dat dat niet gelijk van een lije dakje gaat is normaal. Dat overkomt iedereen. Kop op meis, en sterkte en succes!
Bedankt allemaal voor de reacties! Hij drinkt goed uit de fles en heeft echt zijn rust in zijn buikje hierdoor terug gekregen. 's ochtends en 's avonds geef ik hem nu een toetje, al komt er steeds minder uit wat begrijpelijk is. Hij heeft hierna ook geen krampen dus dat is voor ons beide erg fijn. Mijn borsten hebben amper geen stuwing gelukkig.