Help! Cyclus kwijt...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bbtje, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of nooit een goed beeld op gehad eigenlijk! Ik weet het dus niet meer..

18 december de Mirena laten verwijderen. 21 december 1 dag bloed gehad. Van die dag ben ik uitgegaan voor een nieuwe cyclus. Dan zit ik nu dus op 33 dagen.
    Ik kan me van voor de Mirena (en daarvoor de Pil) niet herinneren dat ik zo'n lange cyclus had.

Ik heb dus geen idee meer hoe het nu zit met mijn cyclus.

vandaag heb ik een ovulatietestje gedaan. Negatief

Maar, kan ik hier nu iets uit afleiden?
    Komt er sowieso altijd een streepje te staan?
    Of... Zit ik alweer in een nieuwe cyclus?

Ik kan morgen niet rond dezelfde tijd testen (pas laat thuis van werk). Vrijdag zou ik wel kunnen testen, maar dan pas om +- 2 uur i.p.v. kwart over 11/half 12. Maakt dat iets uit?

Sorry voor de vele vragen.:D

2. Maanvis

Maanvis Actief lid

Sep 18, 2013
    151
    0
    0
    Gezondheidszorg
    Veenendaal
    Waarom test je niet gewoon elke dag zelfde tijd? Die leg je naast elkaar en dan word het vanzelf duidelijker.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ook na het verwijderen van de mirena spiraal kan je cyclus in de war zijn.

Je test nu op dag 33 met een ovu test, dat ie niet positief is of iets, is ook niet gek aangezien de meeste ovulaties 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie plaats vinden.
    Dus een ovu test is nu niet zinvol.

Wat je wel even zou kunnen proberen is een zwangerschapstest.
    Direct na het verwijderen van de mirena zou je zwanger kunnen raken, maar ook dan ligt het er wel aan wanneer de mirena is verwijderd. Hebben ze hem bij jou tijdens de menstruatie verwijderd of dat niet?

Toen wij voor onze tweede gingen heb ik op 13 dec mijn mirena laten verwijderen. Zelfde als jou een paar dagen later een dag lichtelijk bloed verlies gehad, en ik tesste toen op 5 januari al positief met een zwangerschapstest. Op de echo's bleek dat ik 13 september was uitgerekend.
    Nou reken zelf maar uit. Op de avond na verwijdering ben ik zwanger geraakt.
    Het resultaat is nu 9 jaar oud ;)

Mocht nou ook de zwangerschapstest negatief uitslaan, wil ik je adviseren nog even geduld te hebben. Is er dan over een weekje nog niets duidelijk, even aan de bel trekken bij je huisarts of gyn.

4. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reactie!

Ik ben niet zwanger, dat is al zeker. Ik heb een bloedtest bij de huisarts laten doen daarvoor, vorige week.

Ik las ergens anders dat iemand na verwijdering van een spiraaltje een cyclus heeft overgeslagen. Misschien is dit bij mij ook zo, vandaar dat ik de ovu-test gedaan heb. Vrijdag wil ik er nog even een doen om te kijken of 'ie lichter of donkerder is.
    Vandaag voor de zekerheid nog maar eens een zwangerschapstest gedaan en die was ook hartstikke negatief. ;)

Ik ben al jarenlang niet meer ongesteld geweest, tijdens mijn spiraaltje (al 4 jaar niet meer, denk ik?). Dus ik heb geen idee hoe mijn cyclus was ten tijden van mijn spiraaltje (in totaal 8-9 jaar een spiraaltje gehad). Ik weet dus niet op welk moment 'ie verwijderd is, ik weet alleen dat ik de 21e 1 dag een ongi gehad heb. That's it.

5. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ja een cyclus overslaan kan maar zo hoor.
    Nog even geduld hebben en afwachten dus, meer kun je ook haast niet doen.

Als je inderdaad wil weten of je een cyclus hebt over geslagen en of je nog een eisprong kan verwachten zou ik even door blijven testen met de ovu testen.

De ovu testen hebben geen nut als je ze eens in de paar dagen doet, omdat je lh piek maar kort is en dus vaak alleen te zien is als je een heel rijtje hebt. dus als je eens in de oaar dagen een s een keer een testje doet, kan het maar zo zijn dat je hem mist.

Succes meis.

6. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!
    Morgen doe ik er weer een en dan kan ik zaterdag en zondag ook weer makkelijk testen. Misschien moet ik het maar in de avond doen, want dan kan ik het door de weeks ook doen (overdag gaat niet op de meeste dagen i.v.m. werk).

Ik heb mijn ovu-testje van gisteren weggegooid, stomme ik... :( Kon er ook niet meer bij in de vuilnisbak toen ik me bedacht dat het niet handig was om 'm weg te gooien.
    Nouja, dan vanaf nu maar ovu-testjes sparen.:D

7. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Bbtje, Jan 24, 2014
    Last edited: Jan 24, 2014
    Vanmiddag weer een ovu-test gedaan en weer super licht.

Ik denk dat ik toch maar gewoon wacht verder met testen, tot ik een menstruatie gehad heb. Wanneer dat ook moge zijn... :( Baal echt dat je totaal geen idee hebt hoe en wat...

De foto's zijn na +- 9-10 minuten.

8. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nietsvermoedend vandaag getest en ineens een knaller...:$

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Veel plezier!

10. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu een vrij lichte streep.:(
    Kan dit dan?:(

Ben ik te laat als ik nu vanavond vl probeer nog zover te krijgen?
    Hij is door zijn rug gegaan gisteren, dus ik ben bang dat het niks gaat worden vandaag... :(

We hebben het nog wel gezellig gehad op di-ochtend, wo-avond en zaterdagochtend. Zou dit voldoende zijn of moet ik toch vanavond nog proberen?;)

Sorry voor de vele vragen, maar dit is voor mij de eerste keer in m'n leven dat ik ovu-testen gebruik.. :(

Heb sinds vanmiddag een hoop steekjes en krampen, met name links in mijn buik.

11. Tikske

Tikske Actief lid

Jan 30, 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Als je gisterenochtend het ook gezellig hebt gemaakt lijkt me dit ook wel positief. Een keertje extra nog kan natuurlijk geen kwaad ;)

12. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Nog een keertje een gezellige avond er van maken.
    Steekjes in je buik kunnen wijze op de eisprong.

Succes meid!

13. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Gewoon bespringen :D;) Het is voor een goed doel moet je maar denken. Veel plezier!

14. Bbtje

Bbtje Bekend lid

Jan 7, 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat gaat echt niets worden vanavond. Ik heb mijn best gedaan, maar lukt 'm echt niet door de pijn. :( Verd*mme.. wat is dit k*t..

Share This Page